  • Data: 2010-06-17 07:12:24
    Temat: Re: Przeciwdzialanie i usuwanie naprezen spawalniczych.
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:ebafa904-26c4-4489-aa74-

    > No to po co się rozpisujesz? Napisałeś kilka rzeczy poprawnie, kilka
    > niepoprawnie, ale wszystko nie na temat. Nie napisałeś tego co próbuję
    > z Ciebie wyciągnąć od dobrych kilku postów. Jaki jest mechanizm
    > hipotetycznego zubażania składu austenitycznej stali nierdzewnej w
    > składniki stopowe przez wypalanie pod wpływem spawania. Mówiąc
    > inaczej: jakim cudem chrom miałby spalać się szybciej od żelaza.

    A ja już od kilku postów Ci tłumaczę, że nie chodzi tu o zubażanie stali w
    chrom i nikiel na skutek ich wypalania, które sam sobie wymyśliłeś, lecz o
    to co te tlenki, azotki, siarczki, węgliki itp. robią z tą stalą. Nie będę
    Ci odpowiadał na pytania związane z problemem, który sam sobie wymyśliłeś.
    To raczej Ty powinienieś znać odpowiedź na pytania, które dotyczą
    nieistniejącego, a wymyślonego przez Ciebie problemu.

    > Otóż przerwę ten niefortunny ciąg Twoich emocjonalnych wypowiedzi.

    Chwila, chwila, ale to Ty zacząłeś.

> [...]
    > utrzymania struktury austenitycznej w temperaturze pokojowej, tworząc
    > jednocześnie węgliki na granicach ziaren (bo 304-ra ma tego węgla
    > dużo, do 0.08%). Mało tego, żeby ten proces odwócić stosuje się
    > solution annealing (przepraszam, od kilku lat nie używam w pracy
    > języka polskiego)- i to właśnie umiejętnie posługując się palnikiem
    > można lokalnie stal wygrzać przywracając wydzielony chrom z powrotem
    > do stopu.
    > Sprawiałeś wrażenie fachowca który takie rzeczy wie.
    > Sprawiałeś także wrażenie zawodnika który wie że gazowo nie spawa się

    Oczywiście teorię znam choć nie jestem spawaczem ani z wykształcenia, ani
    też z wykonywanego zawodu. Także wiem o tym procesie.
    Wiem też o konieczności wygrzewania niektórych gatunków stali nierdzewnej.
    Wcześniej wspomniałem tylko o węglikach, aczkolwiek nie rozpisywałem się o
    tym z prostego powodu, że to zjawisko jest odwracalne i w ogóle nie dotyczy
    problemu o którym piszemy.
    Tak więc póki co to Ty piszesz nie na temat, ponieważ dyskutujemy o
    problemie wypalania (utleniania) dodatków stopowych i niestopowych, a nie
    zubażania na skutek zmian strukturalnych. Podkreślam jeszcze raz, że
    "wypalanie" nie jest tożsame ze "zubażaniem".
    Poza tym spawanie palnikiem i utrzymanie idealnie płomienia nieutleniającego
    oraz zabezpieczenie spawu przed dostepem powietrza i azotu z otoczenia, a
    nastepnie wyżarzanie stali w celu przywrócenia struktury to wyższa szkoła
    jazdy, która wymaga sporej wiedzy i lat praktyki. I zapewne o to własnie
    chodziło Kogutkowi pisząc, że spawanie palnikiem "to ostateczność". Spaw
    Migomatem czy Tigiem zrobi prawie każdy. Palnikiem to już trzeba "UMIĆ" :)

    > Reszty baboli nie komentuję.

    Najpierw samemu pisz na temat :)

    > Poproszę tylko o przykład nierdzewnej (wszystko mi jedno jakiej
    > struktury) stali i środowiska pracy w którym zwiększenie zawartości
    > węgla powoduje poprawę odporności na korozję w jakiejkolwiek postaci.

    W stali nierdzewnej jest to zjawisko pomijalne, gdyż główną rolę wiodą
    dodatki pasywujące, ale wystarczy tylko porównać odporność na korozję
    zwykłej stali węglowej oraz żeliwa.

    I proszę Cię, nie wymyślaj zastosowań których przeciętny człowiek w
    życiu nie zobaczy. Napisałeś o tym tak, jakby to było zjawisko
    powszechnie znane, więc napewno palcem możesz wokół siebie pokazać
    szereg przykładów :-)
    Konrad

    > PS Nie spodziewam się żeby fachura z Łodzi odszczekał swoje pyskówki.
    > Kiedyś dawał swój siusiak do pocięcia w plasterki, tak w swojej
    > arogancji był przekonany o swojej racji. Nie pamiętam kto był
    > pierwszy, ale bardzo szybko ktoś go uziemił, że -rzecz jasna- racji
    > nie miał :-)

    Nie wiem, nie wnikam i nawet nie chcę wiedzieć.
    Ja się tylko odniosłem do Twojego stosunku i sposobu traktowania.