  • Data: 2010-06-18 17:22:33
    Temat: Re: Przeciwdzialanie i usuwanie naprezen spawalniczych.
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:hvfpjj$jtf$1@node2.news.atman.pl...

    > a pomijając "teoretyczną" część wątku, udał Ci się to pospawać tak jak
    > chciałeś ?
    > Jeżeli tak - napisz coś więcej.

    Kupiłem TIG-a, i poćwiczyłem na wąskich paskach blachy takich po 3cm bez
    dodawania spoiwa. Celowo takie wąskie, żeby sprawdzić jak się to będzie
    zachowywać.
    Tak jak pisał Kogutek skurcz jest znacznie mniejszy niż w przypadku spawania
    Migomatem, ale jednak jeszcze jest. Jedną z próbek pospawałem TIgiem dodając
    spoiwo i skurcz jest prawie taki sam jak przy Migomacie. Póki co czekam na
    wycenę pospawania w jednej z porządniejszych firm, która spawa Plazmą.
    Jeżeli cena mnie nie zabije to zlecę wykonanie najważniejszych spawów tej
    firmie, a resztę wykonam sam. W komorze tej będa montowane uchwyty,
    wsporniki, osłony itp. z którymi poradzę sobie bez najmniejszego problemu.
    Ze spawaniem dużch poowierzchni blachy po prostu się boję, że spierniczę,
    dlatego wolę, aby wykonał to ktoś, kto ma duże doświadczenie.