  • Data: 2015-08-03 17:02:56
    Temat: Re: Przebijam wszystko;-)
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnmruqja.mj9.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > techniczne określenie. Tu uwaga moja taka, że współcześnie w Polsce
    > ludzie mają nadwrażniwość na określenia, które zdają im się nie nazbyt
    > ścisłe. To może być pozostałość po nowomowie, po tych wszystkich
    > "zwisach męskich" i "podgardlach dziecięcych". Są smutni ludzie, którzy

    Stodoła pierdzi, wół słucha (1), ktuś za mundrego robić chciał. Więc mundry
    siem obijał.

    > do swojego mieszkanka na siódmym piętrze jadą dźwigiem osobowym, bo
    > przecież nie windą. Słowo "śrubokręt" nigdy oczywiście nie przejdzie
    > im przez gardło.

    Może to było z tych, co to przypadkowo a Anglii będąc, czy u Wuja Sama,
    dowiedział się, co to znaczy "to break wind" (2)? Wtedy przez skojarzenie z
    tym postanowił, że będzie "po naszemu"... co przecież nie musiało stać w
    sprzeczności, oficjalnie niech sobie dźwigiem będzie. Ale w codziennym
    użyciu windą.

    > Z podobnych określeń kiedyś u nas funkcjonowało "żarówka bezwatowa".

    Hehe, wiskoza była pewnie zbyt droga :P

    > Tak jeszcze od przedwojny nazywano duże neonówki, w bańce typowej
    > żarówki, służące do podświetlania nocą numerów domów (zwanych wtedy

    Nawet można je było nie tak dawno jeszcze kupić. A dziś, to najczęściej do
    celów... religijnych, na upartego numer by podświetliło, a tak w ogóle, to
    raczej jakieś małe sygnalizacyjne. Alledrogo nie zwrócił wyników, jakich
    oczekiwałem.

    > "numerem policyjnym"). Dzisiaj jak ktoś nazwie "żarówką" coś, co ma
    > w środku świecące diody, to panowie z dźwigu zaraz go naprostują.
    > I przedstawią szczegółowe wyliczenia co do rzekomej bezwatowości.

    No, w końcu prąd jakiś tam płynął, a cos fi raczej też nie wynosiło 90
    stopni... Ale, o tym innym razem.

    (1) Nie poprawiać, błędy zrobiłem tu celowo.
    (2) czyli pardon maj fręcz, pierdzieć. (może się spierdział w windzie i mu
    się źle skojarzyło?)

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205