  • Data: 2010-09-10 13:25:43
    Temat: Re: Prywatne pliki na firmowym serwerze.
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule <i6cnb4$7kp$1@inews.gazeta.pl>, latet napisał(a):

    > Na szczęście twórcy truecrypta przewidzieli taką sytuację i można ustawić dwa
    > hasła. Pierwszym zabezpiecza się jakieś mało istotne, bezpieczne pliki, a
    > drugim - co tam się naprawdę chcę. Nie da się udowodnić, że istnieje drugie
    > hasło i ukryty wolumin.
    >
    > Dmuchając na zimne - warto przyjąć nawyk wpisywania haseł przy pomocy wirtualnej
    > klawiatury.

    A admin sieci podejrzewając niecne działania, w porozumieniu z szefem,
    zainstaluje program do nagrywania ekranu danego komputera.
    Wówczas nie dość, że czarno na białym jest, że jest to wolumin truecrypta,
    to jeszcze będzie widać jakie jest wyklikane hasło.

    PS: pomijam już fakt, jak taki wolumin utworzyć na pamięci NAS, żeby
    był on ukryty ;) Obawiam się, że nie będzie to możliwe (i dotyczy
    tylko dysków lokalnych). Ale nie omieszkam sprawdzić tego doświadczalnie
    przy okazji.

    Jacek