  • Data: 2010-09-13 13:08:17
    Temat: Re: Prywatne pliki na firmowym serwerze.
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2010-09-09, o godz. 06:44:52
    " 666" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Mam 2TB miejsca, z czego wykorzystuję 0 (zero) bo nie lubię, jak mi
    > jakiś młodociany admin po plikach biega, niezależnie czy plikach
    > służbowych (jakieś ostre drafty na klientów ;)) czy półprywatnych.

    Powiem Ci tak - jak zatrudniasz młodocianego admina to nie dziwi się że
    czyta i przegląda Twoje pliki. Zatrudnij admina ale nie młodocianego
    tylko wykwalifikowanego i jako jedna z prac zleć mu opracowanie
    kompleksowego systemu zabezpieczeń w firmie. A to jakie ma ponieść
    konsekwencje za niewykonanie tego systemu czy jego omijanie zawrzyj w
    umowie o pracę z nim. To co chcesz robić szukając jakichś protez
    samodzielnie to jest wchodzenie w zakres jego wiedzy i
    odpowiedzialności. Swoją droga musisz zaufać adminowi - wiem że to
    trudne ale jednak konieczne. Zwróć uwagę że swoje pliki zaszyfrujesz
    ale już np. swoim kontrahentom wysyłasz je w postaci jawnej. A admin ma
    dostęp do serwera pocztowego i sieci z której pocztę wysyłasz. I co?
    tez tu będziesz kombinował? IMHO należy zatrudnić porządnego admina,
    zapłacić mu adekwatnie do jego umiejętności i obowiązków i wyrywkowo
    kontrolować - ale wcześniej go poinformować że będzie to robione.
    Trzeba mieć ciut zaufania do ludzi. Wiem że to czasami ciężko
    zrozumieć - często słyszę od któregoś ze swoich userów że na pewno
    czytam jego pocztę albo przeglądam pliki. Tak jakbym miał czas i ochotę
    to robić każdemu z paru tysięcy swoich userów ;-). Oczywiście czasami
    monitoruję i rejestruję to co robi konkretny użytkownik - ale w ramach
    regulaminu który każdy user podpisał. Zwłaszcza gdy działania usera
    stanowią naruszenie interesu firmy lub złamanie prawa.

    Zdrówko