  • Data: 2010-09-09 19:02:56
    Temat: Re: Prywatne pliki na firmowym serwerze.
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w
    wiadomości news:slrni8h2qv.llq.jacek_kal@nntp.dyski.one.pl...
    > Truecrypt. Ale to jest dobre tylko na krótką metę, bo wszystkie dane
    > znajdujące się na serwerze firmowym należą do firmy.
    > I jeśli sprawa nawet trafi do sądu, to będziesz musiał podać hasło
    > do truecrypta.

    W truecrypcie można zrobić ukrytą partycję. Ja tak mam, że plik np. 50GB
    podzieliłem na 10GB na dane firmowe, a reszta na swoje. :-)
    Po podaniu pierwszego hasła wchodze na te dane firmowe (np. kopie
    dokumentów), a po podaniu innego na swoje dane. Nie da się nawet stwierdzić,
    czy plik turecrypta ma ukryte archowum. Trzeba tylko pamiętać o granicy
    jawnej partycji u mnie 10GB, bo po przekroczeniu jej nadpisujemy dane na
    ukrytej partycji i już jej nie odczytamy. Oczywiście w TrueCrypcie jest
    odpowiednie zabezpiecznie. Wszystko jest opisane w pomocy do truecrypta. :-)