  • 31. Data: 2009-08-17 14:33:05
    Temat: Re: Protest A4- w sumie brawo policja!
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    On Aug 16, 10:25 am, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:

> [...]
    > skuteczny sposób. Bo już sobie jakoś poradzili. Następnym razem poradzą sobie
    > jeszcze lepiej. Jak będziecie się wybierali na następną blokadę to przesiądźcie
    > się do samochodów. Jak bym organizował następny protest to bym wydrukował i
    > rozdawał ulotki puszkarzom. Zachęcał bym ich do wzięcia udziału w proteście. Dla
    > zwykłych ludzi stawki za samochód tez są wysokie i z wyjątkiem tego że ktoś kto
    > się uwłaszczył na majątku narodowym chce maksymalnie zarobić, niczym nie
    > uzasadnione. Niech kierowcy też protestują żeby płacić mniej.

    No i co Wam powiem - zgadzam sie z kogutkiem.

    W sierpniu zeszlego roku gmina Westminster wprowadzila platne zatoczki
    parkingowe dla motocykli w swoim obrebie - co prawda tylko ?1.50
    dziennie (w porownaniu do samochodowych od ?2 do ?4 za godzine), ale
    pozniej w pewnym momencie kiedy musieli publicznie oglosic finansowe
    sprawozdanie z przychodow okazalo sie, ze przepis ten, ktory nie mial
    generowac zysku, a jedynie pokrywac koszty budowy nowych zatoczek i
    barierek do przypinania motorow, wygenerowal kilkaset tysiecy funtow w
    pol roku, gdzie roczny koszt budowy/rozbudowy tychze miejsc
    parkingowych zamknal sie kwota ?250 000. I zaczeli ludzie protestowac,
    najpierw w niecale 100 motocykli pod ratuszem, z kazdym miesiacem
    rosnac w sile. Zawiazujac sojusze z organizacjami automobilowymi -
    tak, takze z tymi PUSZKOWYMI. Organizujac wolne przejazdy przez
    centrum Londynu. Blokujac i uprzykrzajac zycie innym grupom -
    samochodowym, turystom, pieszym, nawet rowerzystom. Liczba
    protestujacych przekroczyla tysiac.

    Protesty zawsze byly zorganizowane, bez awantur, z pelna obstawa
    policji. Zaczely sie rozmowy z urzednikami. I pomimo, ze minal rok -
    to zaczely sie sygnaly, ze protest dziala. Najpierw cena spadla do ?1
    za dzien, potem zlikwidowano termin, kiedy przepis mial wejsc na stale
    w zycie - wciaz jest w fazie eksperymentalnej. Teraz protestujacy
    wynajeli prawnika i zbieraja pieniadze zeby pozwac gmine do sadu - wg
    ostatniego sprawdzenia mieli ok. 20 tys funtow a wyznaczyli cel
    uzbierania 50 tys.

    I tak samo - rozdawali ulotki, kierowcom samochodow, przechodniom w
    czasie protestu, pracownikom sklepow, dlaczego to robia i... spotykali
    sie ze zrozumieniem! Drukowalki kamizelki odblaskowe z logo akcji.
    Dlatego tak jak kogutek mowi, placcie po poltorej minuty kazdy,
    namawiajcie samochodziarzy do pomocy, a co najwazniejsze mowcie
    dlaczego to robicie.

    Za mlody jestem, ale ponoc kiedys na jedynej platnej (dla samochodow,
    bezplatnej dla motocykli) bramce w bliskiej odleglosci od Londynu - na
    moscie Dartford - ktos kiedys wpadl na pomysl, ze motocykle tez placa.
    Nie wiem jak dlugo trwaly protesty, ale ponoc wycofali sie z pomyslu z
    hukiem i pospiechem. Co prawda to inna sytuacja, bo tam najpierw bylo
    za darmo, a pozniej platne; a tutaj od razu jest platne, ale jestem
    zdania, ze trzeba sie po prostu nastawic na zmudna walke i nie ma
    rzeczy niemozliwych.

    Ktos gdzies kiedys powiedzial, ze jedna ciezarowka zuzywa asfalt w
    takim stopniu jak 1000 samochodow osobowych.

  • 32. Data: 2009-08-17 22:08:12
    Od: "FanTomas" <f...@p...onet.pl>

    > Nie po autostradzie za bramkami tylko przed bramkami jak samochody stoją
    > bo nie
    > mogą pojechać. Po pierwszym razie gdzieś podali ze korek był na 40
    > kilometrów.
    > Jak jest korek to się mniej jedzie a więcej stoi. Na skrzyżowaniach ludzie
    > rozdają bezpłatne gazety. Jak da się w ruchu dać gazetę to ta się w korku
    > rozdać
    > ulotki. Jak się chce to wszystko można z wyjątkiem założenia spodni przez
    > głowę,
    > hełmu wojskowego na lewą stronę i otworzenia parasola w dupie.

    nad tym parasolem ruscy pracują od dawna.

  • 33. Data: 2009-08-17 22:38:04
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > nad tym parasolem ruscy pracują od dawna.

    Wiem, na razie potrafią go wsadzić. Wsadzonego tworzyć jeszcze nie dali rady.

  • 34. Data: 2009-08-18 14:25:41
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > doszło.
    > Spontaniczni uczestnicy protestu motocyklistów nawet nie zdają sprawy jak
    (...)

    Mam też inną propozycję.

    W tej chwili akcje motocyklistów są na tyle nagłośnione, że kierowcy
    zaczynają już podlegać odruchowi Pawłowa.
    Myślę, że przed następną akcją warto przed ostatnim bezpłatnym zjazdem
    postawić jakiś samochód z transparentem "Uwaga protest! Zaleca się nie
    jechać autostradą". To najbardziej uderzy operatora. Co z tego że są korki -
    każdy i tak w końcu zapłaci i wpływy operatorowi prawie nie spadają. W
    sytuacji, gdy kierowcy ominą POTENCJALNY korek trasą alternatywną -
    operatora zaboli to najbardziej.

    MN

  • 35. Data: 2009-08-18 17:17:17
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości

> [...]
    > operatorowi prawie nie spadają. W sytuacji, gdy kierowcy ominą
    > POTENCJALNY korek trasą alternatywną - operatora zaboli to

    No, świetnie. Zatem weźmy się i zróbcie to z ulotkami. Pozwalam.

    Takie qrde rady, to można sobie dawać zza klawiatury.
    Ale życie zweryfikuje - wystarczy zadać proste pytanie: "Czy Ty,
    Marcinie eN byłeś uczestnikiem omawianego protestu?" Albo "czy
    będziesz uczestnikiem następnego?"
    Albo czy chociaż zaprojektujesz im i pomożesz wydrukować te ulotki?

    --
    Jasio
    vx etz

  • 36. Data: 2009-08-19 06:15:25
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Jasio" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uczestnikiem następnego?"
    > Albo czy chociaż zaprojektujesz im i pomożesz wydrukować te ulotki?

    Nie byłem uczestnikiem protestu, nie będę uczestnikiem protestu, nie
    namawiam do druku i rozdawania ulotek.
    Sugeruję jedynie tablicę informacyjną dla kierowców "Kierowcy, dzisiaj
    omijajcie autostradę, bo utkniecie w korku".

    Rację mają ci, którzy piszą: skończyła się spontaniczna akcja, teraz zaczyna
    się wojna przeciwko armii zawodowców.

    MN

  • 37. Data: 2009-08-19 08:07:03
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > każdy i tak w końcu zapłaci i wpływy operatorowi prawie nie spadają. W
    > sytuacji, gdy kierowcy ominą POTENCJALNY korek trasą alternatywną -

    Nie wiem kto wymyślił że protest uderza we właściciela. To błędne myślenie. Nie
    uderza. Właścicielowi zwisa i powiewa strata drobnej kwoty, odbije sobie z
    nawiązką na jakiejś dotacji. Protest uderza w rządzących. Ośmiesza ich, zmusza
    do tłumaczenia. Jak jest spokój to dużo rzeczy da się ukryć. Jak nie ma spokoju
    to ludzie zaczynają zadawać rządzącym dziwne pytania. A że orłów wśród
    rządzących nie widać to byle tłuk może coś klepnąć. Tego się boją. Woleli by
    żeby w ramach protestu były palone opony. Szybko by sprawę zamknęli i wyszli na
    bohaterów. Na razie idą po najmniejszej linii oporu. Starają się wmówić że
    protest uderza w zwykłych niczemu nie winnych kierowców. Wymyślili papkę
    medialną że to źli motocykliści są niedobrzy, chcą wywołać niechęć do
    motocyklistów żeby mogli ich potem spacyfikować za przyzwoleniem tłumu. Bez
    względu na to czy motocykliści dadzą ku temu powód czy nie dadzą. To że nie
    można czasami przejechać przez bramki bo motocykliści płacą drobnymi nie jest
    winą motocyklistów tylko tych co prawo piszą. Napisali złe. Cała wina że są
    korki, że ludzie nie mogą wjechać na autostradę, że po proteście jest ileś tam
    spalonych sprzęgieł i sporo niepotrzebnie spalonego paliwa. Za to że ktoś się
    spóźnił na spotkanie, że popsuło się jedzenie w iluś ciężarówkach itd jest winą
    rządzących. Tylko i wyłącznie ich winą. Ktoś radził żeby motocykliści wystąpili
    na drogę prawną. To nie oni mają skarżyć właściciela autostrady. Mają to zrobić
    ci co stali w korku. Stracili czas, pieniądze, denerwowali się. Należy im się
    odszkodowanie od właściciela autostrady ze nie potrafi w ramach obowiązującego
    prawa skutecznie ich obsłużyć. Po pierwszej wygranej przez puszkarza sprawie o
    odszkodowanie, nawet niech to będzie 200 złotych. Cala okoliczna gawiedź
    podzieli się na dwie grupy. Jedni wsiądą na to co ma dwa koła i może jechać
    autostradą a reszta grzecznie zrobi korek na 100 kilometrów żeby dostać
    odszkodowanie.

  • 38. Data: 2009-08-19 08:27:49
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > omijajcie autostradę, bo utkniecie w korku".
    >
    > Rację mają ci, którzy piszą: skończyła się spontaniczna akcja, teraz zaczyna

    Źle sugerujesz. Pewno postawienie transparentu jest obwarowane jakimiś
    przepisami. A jak nie jest to stworzą prawo powielaczowe żeby była podstawa do
    ukarania. Jeśli miał bym możliwość to wziął bym udział w proteście. Jako
    puszkarz bo motocykla nie mam. Wydrukował bym sobie kartkę że popieram protest
    motocyklistów. Dopisał bym że jest drogo dla samochodów i chce płacić 2 złote za
    przejazd. Dokąd tego nie zmienią będę płacił bardzo drobnymi pieniędzmi. Tylko
    że w okolicach Łodzi nie ma na razie płatnej autostrady. Słusznie zauważyłeś że
    zaczęła się wojna. Tylko nie z zawodowcami a z tymi co mają nieograniczoną ilość
    środków na jej prowadzenie. Przeciwstawić im można jedynie pomysłowość i ciągłą
    zmianę taktyki. Raz motocykliści. Innym razem samochody. Potem razem samochody i
    motocykle. Dezinformacja w eterze. Gdzieś czytałem że na bramce obsługa
    puszczała dwa motocykle za jedną opłatą. Jeśli to prawda to następnego dnia
    powinno iść zgłoszenie przestępstwa z ustawy karno skarbowej do US i powinna być
    o tym zawiadomiona prokuratura. Nie może być tak ze Skarb Państwa traci wpływy z
    podatków bo operator autostrady się nie wyrabia i swoją nieudolność maskuje
    okradając nas wszystkich. Sprawy należało by przypilnować żeby nie utknęła na
    dnie szuflady.