    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Protest A4- w sumie brawo policja!
    Date: Wed, 19 Aug 2009 10:07:03 +0200
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    > (...)
    >
    > Mam też inną propozycję.
    >
    > W tej chwili akcje motocyklistów są na tyle nagłośnione, że kierowcy
    > zaczynają już podlegać odruchowi Pawłowa.
    > Myślę, że przed następną akcją warto przed ostatnim bezpłatnym zjazdem
    > postawić jakiś samochód z transparentem "Uwaga protest! Zaleca się nie
    > jechać autostradą". To najbardziej uderzy operatora. Co z tego że są korki -
    > każdy i tak w końcu zapłaci i wpływy operatorowi prawie nie spadają. W
> [...]
    Nie wiem kto wymyślił że protest uderza we właściciela. To błędne myślenie. Nie
    uderza. Właścicielowi zwisa i powiewa strata drobnej kwoty, odbije sobie z
    nawiązką na jakiejś dotacji. Protest uderza w rządzących. Ośmiesza ich, zmusza
    do tłumaczenia. Jak jest spokój to dużo rzeczy da się ukryć. Jak nie ma spokoju
    to ludzie zaczynają zadawać rządzącym dziwne pytania. A że orłów wśród
    rządzących nie widać to byle tłuk może coś klepnąć. Tego się boją. Woleli by
    żeby w ramach protestu były palone opony. Szybko by sprawę zamknęli i wyszli na
    bohaterów. Na razie idą po najmniejszej linii oporu. Starają się wmówić że
    protest uderza w zwykłych niczemu nie winnych kierowców. Wymyślili papkę
    medialną że to źli motocykliści są niedobrzy, chcą wywołać niechęć do
    motocyklistów żeby mogli ich potem spacyfikować za przyzwoleniem tłumu. Bez
    względu na to czy motocykliści dadzą ku temu powód czy nie dadzą. To że nie
    można czasami przejechać przez bramki bo motocykliści płacą drobnymi nie jest
    winą motocyklistów tylko tych co prawo piszą. Napisali złe. Cała wina że są
    korki, że ludzie nie mogą wjechać na autostradę, że po proteście jest ileś tam
    spalonych sprzęgieł i sporo niepotrzebnie spalonego paliwa. Za to że ktoś się
    spóźnił na spotkanie, że popsuło się jedzenie w iluś ciężarówkach itd jest winą
    rządzących. Tylko i wyłącznie ich winą. Ktoś radził żeby motocykliści wystąpili
    na drogę prawną. To nie oni mają skarżyć właściciela autostrady. Mają to zrobić
    ci co stali w korku. Stracili czas, pieniądze, denerwowali się. Należy im się
    odszkodowanie od właściciela autostrady ze nie potrafi w ramach obowiązującego
    prawa skutecznie ich obsłużyć. Po pierwszej wygranej przez puszkarza sprawie o
    odszkodowanie, nawet niech to będzie 200 złotych. Cala okoliczna gawiedź
    podzieli się na dwie grupy. Jedni wsiądą na to co ma dwa koła i może jechać
    autostradą a reszta grzecznie zrobi korek na 100 kilometrów żeby dostać
    odszkodowanie.