  • 31. Data: 2010-12-16 20:35:51
    Temat: Re: Prosz? o rad? PEN + ZOOM
    Od: Vituniu <v...@g...com>

    > A m g by taki pi kny flejm w ten zi b...
    > ;-)

    A... to ja przepraszam :P

    V.

  • 32. Data: 2010-12-17 08:58:20
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Michal Tyrala napisał(a):

    > Bedzie. Raz ze exif, dwa podglad od kopa. Pobaw się np w domowe
    > struganie modyfikatow swiatla do flasha na aparacie.

    Dla mnie na razie światło błyskowe praktycznie nie istnieje, ale jak do
    tego dojdę, to owszem, nie będę się uczył na analogu. Tylko, że wg mnie
    zanim się zacznie kreować światło samemu, to trzeba się najpierw sporo
    nauczyć wykorzystując światło zastane. I chyba wciąż na tym etapie jest
    wątkotwórca.

    Pytanie tylko czy metoda "darmowych" prób i błędów rzeczywiście jest
    efektywniejsza niż metoda "cholera, znowu 30PLN w błoto, chyba jednak
    przeczytam Dederkę, czy innego Freemana".

    --
    Mirek

  • 33. Data: 2010-12-17 12:29:59
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 17 Dec 2010 09:58:20 +0100, John Smith wrote:
    > Pytanie tylko czy metoda "darmowych" prób i błędów rzeczywiście jest
    > efektywniejsza niż metoda "cholera, znowu 30PLN w błoto, chyba jednak
    > przeczytam Dederkę, czy innego Freemana".

    Dalem poprzednio uwage, ze musi byc wola i mozliwosci nauki (wyciagania
    wnioskow). Jak tego nie ma, to i na kliszy wiele się nie zdziala...

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 34. Data: 2010-12-17 12:40:11
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Michal Tyrala napisał(a):

    > Dalem poprzednio uwage, ze musi byc wola i mozliwosci nauki (wyciagania
    > wnioskow). Jak tego nie ma, to i na kliszy wiele się nie zdziala...

    Zgoda.
    Tyle, że ta wola może być wspomagana przez "uwarunkowania zewnętrzne"
    lub nie. Ergo: efekt ze wspomaganiem lub bez będzie inny. Oczywiście
    jest to kwestia osobnicza, ale nie śmiałbym wyrokować obiektywnie i raz
    na zawsze i dla wszystkich, która metoda jest lepsza. Żeby to zrobić,
    potrzebne byłyby jakieś w miarę obiektywne badania na próbie
    statystycznej. I mogłoby się okazać np że dla N procent populacji
    efektywniejsze okazało się podejście analogowe, a dla reszty cyfrowe.

    --
    Mirek

  • 35. Data: 2010-12-17 16:20:03
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 17 Dec 2010 13:40:11 +0100, John Smith wrote:
> [...]
    > statystycznej. I mogłoby się okazać np że dla N procent populacji
    > efektywniejsze okazało się podejście analogowe, a dla reszty cyfrowe.

    Ja bym tam nie dzielil ludzi, bardziej przedmiot nauki. Bo do wprawek
    typowo technicznych, lepiej od razu widziec co i jak (bedac wspomaganym
    EXIFem). Ale kadr, kompozycja, etc, to chyba akurat wlasnie lepiej
    patrzec na zdjecie jak na ,,anonimowy'' obrazek, wymazawszy wczesniej z
    pamieci ,,jak to wygladalo w realu''.

    pozdrawiam,

  • 36. Data: 2010-12-17 20:39:55
    Od: Vituniu <v...@g...com>

    > I tutaj pytanie w jaki system i czy Pentaxa czy M42 czy 4/3
    > czy jeszcze inne (chodzi o zakup adaptera) zale y mi aby
    > mo na by o kupi u ywane dobre obiektywy w dobrej cenie

    Nie mam pojecia, nie prowadze analiz porownawczych
    cen na rynku wtornym :P

    IMHO - popatrz na aukcje na Allegro szukajac w zakonczonych.

    Tyle moge powiedziec, ze im bardziej martwy system, tym taniej.
    (sprawdzic, czy nie Leica ;))

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 37. Data: 2010-12-22 08:19:14
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Michal Tyrala napisał(a):

    > Ja bym tam nie dzielil ludzi, bardziej przedmiot nauki.

    Też prawda.

    --
    Mirek

  • 38. Data: 2010-12-22 12:58:38
    Temat: Re: Proszę o radę PEN + ZOOM
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 15 Gru, 11:42, "Marek" <e...@i...pl> wrote:
    > http://allegro.pl/micro-4-3-canon-fd-70-210-1-4-i136
    8031665.html
    > Zastanawiam si nad zakupem powy szego obiektywu. Zale y mi na zoomie. Mam
    > olympusa PEN EP-1. Obecnie mam obiektyw 17mm (micro4/3) i standardowy 14-42
    > (mikro4/3). Chcia bym poszerzy zakres ogniskowych zestawu, a nie mam za
    > du ych funduszy. Czy cena tego obiektywu jest adekwatna do jego mo liwo ci i
    > p niejszej jako ci zdj . Jaki Zoom ma ten obiektyw faktycznie.
    > Bardzo prosz o opini bardziej do wiadczonych koleg w w tym temacie.
    >
    > Z g ry dzi kuj i pozdrawiam
    > Marek

    Wszystko zależy od Twoich upodobań.

    Ja kupiłbym sobie do PEN'a Zuiko 9-18mm (18-36mm) bo w takim zakresie
    ogniskowych najczęściej robię fotki.

    I raczej trzymałbym się obiektywów dedykowanych dla m4/3, no może
    (również, ze względu na moje portretowe preferencje) kupiłbym coś z
    bagnetem Leica M typu 40, 50mm ze światłem f=1.4, tyle, że to spory
    wydatek, no i pewnie od razu kupił bym jakiegoś dalmierza, i pewnie z
    niego (dalmierza) nie zdejmowałbym tego obiektywu ... i wracamy na
    początek akapitu ;-)

  • 39. Data: 2010-12-22 13:34:05
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

    > ... Obiektywów 4/3 pojawi się sporo w różnych miejscach za niewielkie
    pieniądze z racji końca systemu (natywnego, bo będzie sobie istniał w świecie
    adapterowym)...
    Obyś miał rację, bo już 6 lat na to czekam. Co kilka tygodni ktoś zapowiada coś
    podobnego i nic :-(
    Zdążyłem już dwie puszki zmienić, sporo szkieł dokupić. I tylko wciąż czekam,
    karmiony nadzieja na upadek systemu, na Zuiko 7-14, 150f2 i 300f2,8 w dobrej cenie.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://nemetiisto.maxmodels.pl

  • 40. Data: 2010-12-22 15:48:29
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2010-12-22 14:34, n...@o...pl pisze:
> [...]
    > karmiony nadzieja na upadek systemu, na Zuiko 7-14, 150f2 i 300f2,8 w dobrej cenie.

    I się nie doczekasz, bo tych obiektywów sprzedano tyle, co nic. Okazje
    to będą na kity i ewentualnie jakieś 14-54.
    Poza tym jeszcze pół roku temu koniec 4/3 to były tylko spekulacje.

    --
    pozdrawia Adam
    /chciałbym kiedyś napisać coś takiego, co z miejsca rozśmieszyłoby mnie/