  • 1. Data: 2010-12-14 09:06:08
    Temat: Canon SX 210 - bardzo krótkie filmy
    Od: "Alfer_z_pracy" <a...@m...pl>

    Witajcie. Włączyłem dziś Canona SX 210 w trybie film, 640x480, 30 klatek
    /sek. Karta SD HC (6) Transcend 4 GB.

    Dawno temu, kiedy bawiłem się kompaktami Canona, taki aparat kręcił film do
    upadłego czyli do końca karty. W każdym razie było to kilkanaście minut albo
    i więcej, co na moją potrzebę było wystarczające.

    Teraz zgrałem kartę, a tam... niespodzianka! W ciągu pół godziny ciągłego
    filmowania aparat nakręcił blisko 90 (!) filmów, przy czym większość z nich
    trwa około 1 (!) sekundy! Jest też kilka kilkunastosekundowych, do tego dwa
    2-minutowe i jeden 7-minutowy. Te różne długości filmów są losowo, to znaczy
    jest kilka tych najkrótszych, potem jeden dłuższy, potem znowu krótkie,
    potem długie, i tak dalej, nie ma tu jakiejś reguły że np. im później tym
    krócej.

    O co chodzi? Spotkaliście się z takim zjawiskiem? Dlaczego aparat podzielił
    sobie czas nagrania na tyle części? Może przyczyną była praca na -5*C
    mrozie, choć akumulator specjalnie był naładowany na maksa i nadal pokazuje
    pełną gotowość. A może karta nie nadążała na mrozie z zapisem?

    Co zrobić, żeby nakręcić tym aparatem jeden film ok. 30-minutowy?

    Pzdr
    A.

  • 2. Data: 2010-12-14 15:46:09
    Temat: Re: Canon SX 210 - bardzo krótkie filmy
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Alfer_z_pracy wrote:

    > Co zrobić, żeby nakręcić tym aparatem jeden film ok.
    > 30-minutowy?

    Spróbować nagrywania na innej karcie pamięci.

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 3. Data: 2010-12-16 12:32:53
    Od: "Alfer_z_pracy" <a...@m...pl>

    Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" napisał:
    > Spróbować nagrywania na innej karcie pamięci.

    Dzięki za sugestię, tak zrobię.

    Pzdr
    A.