  • Data: 2010-11-16 11:42:15
    Temat: Re: Proszę o wskazówkę: kompakt z najlepszym autofokusem
    Od: Janusz Kaźmierski <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.11.2010 12:21, Marian Janaś pisze:

    > (...) Zamiast o szczęściu ja bym to nazwał zrobienie zdjęcia przy
    > okazji. Wielokrotnie widziałem grupę odlatujących gęsi, czy jakieś ptaki
    > drapieżne krążące na niebie zanim zanurkowały na ziemię za wypatrzoną ofiarą.

    Nie ma co się sprzeczać o nazwę. Okazja to też szczęście,
    dla mnie w każdym razie. Bo o takie szczęście mi szło.

    > Jakiś czas temu założyłem tu na grupie wątek myśląc o Coolpixsie P100 Nikona do
    > podobnych celów ale biorący udział w dyskusji odwiedli mnie od zastosowania tego
    > aparatu kierując moje zainteresowanie w kierunku lustrzanek. A na dzień
    > dzisiejszy nie mogę sobie pozwolić na taki wydatek.

    Wprawdzie mam lustrzanki, ale czatowanie w zasadzkach,
    stogach i specjalnych kryjówkach z trzciny i tataraku
    zdecydowanie bardziej atrakcyjne jest podczas lektury,
    np. książek Puchalskiego, niż na mój powszedni codzień.
    Albo nawet co-weekend. A okazje sie trafiają, na przykład
    nisko lecący klucz ptaków wędrujących. Albo lądujące
    na wodzie łąbędzie, gęsi i inne kaczki. Albo wzbijające
    się. Widziane z kajaka lub łódki podczas wędkowania.
    Oglądanie jest bardzo zajmujące, więc chciałbym móc to
    uwieczniać.

    Ostatnio Canon wypuścił dwa superzoomy, SX20 i SX30.
    Zdaje mi się, że mają ultradźwiękowy napęd obiektywów.
    Ciekawe, czy to działa tak jak by się chciało.

    Pozdrawiam,

    Jan