  • Data: 2010-11-16 13:00:57
    Temat: Re: Proszę o wskazówkę: kompakt z najlepszym autofokusem
    Od: mt <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Janusz Kaźmierski pisze:
    > Dziękuję za ten adres. Poczytałem i wiem, że jest tak,
    > jak mi się zdawało. Czyli że najważniejszy jest dobry
    > autofokus. Zdjęcie rycyków w ruchu jest znakomite.
    > Pytanie moje jest jednak nadal aktualne: Czy autofokus
    > aparatu kompaktowego jest wystarczająco szybki do takiego
    > celu? Może w tych nowszych kompaktach canona SX20 i SX30
    > autofokus już jest lepszy niż kiedyś? Chyba czytałem
    > gdzieś, że oba mają ultradźwiękowy napęd autofokusa.

    Ale tu nie chodzi o silnik obiektywu tylko o zasadę działania AF. Mimo,
    że w kwestii fokusa opartego na detekcji kontrastu dokonuje się spory
    postęp, to większość aparatów wyposażonych w ten mechanizm AF jeszcze
    nie dorównuje pod względem prędkości ostrzenia nawet lustrom entry
    level. Więc jeżeli liczysz na to, że weźmiesz kompakt w rękę, ustawisz
    ciągły AF i aparat nadąży ze śledzeniem np. lecącego ptaka, to odsetek
    tak trafionych zdjęć będzie raczej znikomy.

    --
    marcin