  • 1. Data: 2012-02-04 13:05:13
    Temat: Prostownik albo ładowarka
    Od: "Daniela.Leon" <d...@s...gmail.com>

    Witam. Czy koledzy używają jakieś urządzenie podtrzymujące napięcie
    akumulatora
    samochodowego w zimie, oczywiście w garażu nie ogrzewanym. Jak tak to jakie.
    sieci jest kilka , ale które jest dobre to opinii brak. Za wiadomość będę
    wdzięczny.
    --
    Leon

  • 2. Data: 2012-02-04 16:18:02
    Temat: Re: Prostownik albo ładowarka
    Od: a...@p...pl

    On Sat, 4 Feb 2012 14:05:13 +0100, "Daniela.Leon"
    <d...@s...gmail.com> wrote:

> [...]
    >sieci jest kilka , ale które jest dobre to opinii brak. Za wiadomość będę

    mysle, ze takie elektroniczne (impulsowe). Maja one kilka trybow i
    automatycznie po naladowaniu przechodza w tryb podtrzymania.

    Mysle ze 80-150 zl warto dac, nie wiecej.

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2012-02-04 16:46:48
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2012-02-04 14:05, Daniela.Leon pisze:
> [...]
    > jakie. W
    > sieci jest kilka , ale które jest dobre to opinii brak. Za wiadomość będę
    Bardzo dobre są ładowarki z Aldi czy Lidla, elektroniczne, z opcja
    ładowania na mrozie i napięciem podtrzymującym, ich główna wadą jest
    brak możliwości jakiejkolwiek automatyzacji tej czynności bo po
    podłączeniu z obu stron wymagają uruchomienia przyciskiem i w wielu
    autach nie wolno ładować taka ładowarką akumulatora podłączonego do
    instalacji samochodowej. Dobrym ale drogim (140E) rozwiązaniem jest
    ładowarka firmy DEFA stanowiąca jeden z klocków układu elektrycznego
    ogrzewania kabiny i silnika ale możliwa do samodzielnego wykorzystania.
    Montuje się ją na stałe w samochodzie i wystarczy po przyjechaniu na
    miejsce podłączyć kabel do sieci żeby automatycznie pilnowała stanu
    akumulatora.

    http://www.defa.com/en/html/automotive/warmup/produc
    ts/battery_chargers/chargerkit_1204/

    Czasem daje się na allegro kupić używana za 1/3 ceny no i przy zmianie
    samochodu przekłada się do następnego więc przy odrobinie szczęścia
    inwestycja na lata.

  • 4. Data: 2012-02-04 17:11:26
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 4 Feb 2012 14:05:13 +0100, "Daniela.Leon"
    <d...@s...gmail.com> wrote:

    A ja bym koledze polecił jednak grzałkę w miskę olejową, jak to
    praktykują od wielu lat skandynawowie :) Większy komfort.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 5. Data: 2012-02-04 21:33:50
    Od: "Andrzej K" <k...@x...wp.pl>

    | A ja bym koledze polecił jednak grzałkę w miskę olejową, jak to
    | praktykują od wielu lat skandynawowie :) Większy komfort.

    A ja olej syntetyczny ma duzo niższą temperaturę krzepnięcia.

    Andrzej

  • 6. Data: 2012-02-04 22:01:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Andrzej K napisał:

    > A ja olej syntetyczny ma duzo niższą temperaturę krzepnięcia.

    Chyba wszystko zależy jak go zsyntezują. Poza tym nie słyszałem nigdy,
    by komuś silnik nie chciał kręcić, bo mu korbowody w oleju przymarzły.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2012-02-05 00:00:09
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Daniela.Leon pisze tak:

    > Witam. Czy koledzy używają jakieś urządzenie podtrzymujące napięcie
    > akumulatora

    Zasilacz 14V sobie zrób na LM 338 i puść na akumulator przez żarówkę od
    śwateł mijania.

    --
    Piter

  • 8. Data: 2012-02-05 11:47:30
    Od: "Andrzej K" <k...@x...wp.pl>

    | Chyba wszystko zależy jak go zsyntezują. Poza tym nie słyszałem nigdy,
    | by komuś silnik nie chciał kręcić, bo mu korbowody w oleju przymarzły.

    Ciekawe czy jest różnica jak rozrusznik obraca silnik wypełniany płynnym
    olejem a substancją zbliżoną konsystencją do masła. Tak na marginesie
    wczoraj rano olej w skrzyni biegów osiągnął taką gęstość, że auto jechało do
    przodu po puszczeniu sprzęgła
    bez włączenia biegu.
    Andrzej

  • 9. Data: 2012-02-05 12:09:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Andrzej K napisał:

    > Ciekawe czy jest różnica jak rozrusznik obraca silnik wypełniany płynnym
    > olejem a substancją zbliżoną konsystencją do masła.

    Podejrzewam, że względnie nieduża. Natomiast ma to istotny wpływ na
    skuteczność smarowania.

    > Tak na marginesie wczoraj rano olej w skrzyni biegów osiągnął taką
    > gęstość, że auto jechało do przodu po puszczeniu sprzęgła bez włączenia
    > biegu.

    Olej przekładniowy w ogóle ma dużo większą lepkość. Ale to inna sytuacja
    -- silnik nie jest wypełniony olejem tak jak skrzynia biegów.

    Natomiast co do grzałki, to montuje się ją nie po to, by upłynnić olej,
    tylko żeby rozgrzać cały silnik.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2012-02-05 12:53:58
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > -- silnik nie jest wypełniony olejem tak jak skrzynia biegów.
    >
    > Natomiast co do grzałki, to montuje się ją nie po to, by upłynnić olej,

    Dokładnie. Pompa wodna też jest załączona. Grzejesz silnik i kabinę
    pasażerów też. To mi się w Norwegii podobało: parking pod
    hotelem/restauracją i słupki z gniazdkami, gdzie można było się za friko
    podłączyć (dla gości hotelowych i restauracji oczywiście).

    Waldek