eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProstownik albo ładowarka › Re: Prostownik albo ładowarka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!uni-berlin.de!not-for-mail
    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Prostownik albo ładowarka
    Followup-To: pl.misc.elektronika
    Date: Sun, 05 Feb 2012 13:53:58 +0100
    Organization: Freie Universitaet Berlin
    Lines: 37
    Message-ID: <9...@m...uni-berlin.de>
    References: <jgjaef$7kd$1@node2.news.atman.pl>
    <k...@4...com>
    <4f2da44e$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4f2e6c60$0$26689$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="ISO-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8Bit
    X-Trace: news.uni-berlin.de
    /OExPROp/D0gDn6QxwpYNw3I5v2hEuLEdx2g3YmvUrYiGPDzxCv2F6zvBM
    Cancel-Lock: sha1:nwTF6W0ueh4YQ/yI+m39D4SgaZU=
    User-Agent: KNode/4.4.10
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:625178
    [ ukryj nagłówki ]

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Pan Andrzej K napisał:
    >
    >>|>| A ja bym koledze polecił jednak grzałkę w miskę olejową, jak to
    >>|>| praktykują od wielu lat skandynawowie :) Większy komfort.
    >>|>
    >>|> A ja olej syntetyczny ma duzo niższą temperaturę krzepnięcia.
    >>|
    >>| Chyba wszystko zależy jak go zsyntezują. Poza tym nie słyszałem nigdy,
    >>| by komuś silnik nie chciał kręcić, bo mu korbowody w oleju przymarzły.
    >>
    >> Ciekawe czy jest różnica jak rozrusznik obraca silnik wypełniany płynnym
    >> olejem a substancją zbliżoną konsystencją do masła.
    >
    > Podejrzewam, że względnie nieduża. Natomiast ma to istotny wpływ na
    > skuteczność smarowania.
    >
    >> Tak na marginesie wczoraj rano olej w skrzyni biegów osiągnął taką
    >> gęstość, że auto jechało do przodu po puszczeniu sprzęgła bez włączenia
    >> biegu.
    >
    > Olej przekładniowy w ogóle ma dużo większą lepkość. Ale to inna sytuacja
    > -- silnik nie jest wypełniony olejem tak jak skrzynia biegów.
    >
    > Natomiast co do grzałki, to montuje się ją nie po to, by upłynnić olej,
    > tylko żeby rozgrzać cały silnik.

    Dokładnie. Pompa wodna też jest załączona. Grzejesz silnik i kabinę
    pasażerów też. To mi się w Norwegii podobało: parking pod
    hotelem/restauracją i słupki z gniazdkami, gdzie można było się za friko
    podłączyć (dla gości hotelowych i restauracji oczywiście).

    Waldek

    --
    My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: