  • 101. Data: 2010-08-08 16:28:58
    Temat: Re: Prośba o radę : programista bez dyplomu ?
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    grup
    dyskusyjnych:c7396fc6-42ae-4ca2-bd76-3d21a54acc17@14
    g2000yqa.googlegroups.com...
    > Chodzi o prawdopodobieństwo. Załóżmy że zauważyłeś że jeśli jednego
    > dnia sprzedasz mniej chleba niż średnia z tygodnia, to na drugi dzień
    > więcej ludzi niż zwykle chce kupić bułki. Dlaczego nie miałbyś

    Zauważono, że liczba bocianów jest skorelowana z płodnością. Dlaczego
    zamiast "in vitro" nie hodować bocianów?

    Statystyka jest tylko opisem rzeczywistości, i to bardzo ułomnym. Jeżeli za
    korelacjami nie ma realnych związków przyczynowo-skutkowych, to można bardzo
    na tego rodzaju "wróżeniu z fusów" źle wyjść. To jest tzw. pigeon effect.
    Niezłym przykładem jest rak szyjki macicy - przez całe dziesięciolecia
    szukano jakiś korelacji - powstawały przedziwne teorie - a winowajcą okazał
    sie wirus HPV, konkretny wirus, na którego jest konkretna szczepionka.
    Prześmieszne byłoby, że wielu lekarzy dalej hołubi te korelacje i wiarę w
    różne magiczne zabiegi, bo nie mogą pojąć, iż przez ponad 100 lat
    publikowano rozmaite bzdury - byłoby śmieszne, gdyby nie to że choroba z
    gatunku paskudnych i lepiej aby nikt na nią nie chorował.

    Wracając do pieczywa i przykładu jaki przedstawiłeś. Czy nie dużo prościej
    byłoby, gdyby zamiast bawić się w zgaduj-zgadulę - po prostu dostarczać
    klientom do domów pieczywo zamówione przez Internet? Nic nie trzeba
    przewidywać, wszystko z góry wiadomo, płatne z przedpłaconej puli lub w
    jakikolwiek sposób on-line. Ale pewnie to za proste, bo oddać obywatelowi
    prawa do decydowania co ma jeść - nie wolno! Nakazowo-rodzielcza
    scentralizowana gospodarka wiecznie żywa.

    slawek

    PS. Zdarzyło mi się zamawiać pizzę przez Internet, to naprawdę działa. A
    przedpłaty dają pojęcie o tym jakie zapasy surowców są potrzebne i pozwalają
    obyć się bez pożyczek z banku, sic!

  • 102. Data: 2010-08-08 16:56:31
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 8 Sie, 18:28, "slawek" <s...@h...pl> wrote:
> [...]
    > szukano jakiś korelacji - powstawały przedziwne teorie - a winowajcą okazał
    Statystyka zawiodła tylko dlatego, że nie szukano korelacji pomiędzy
    rakiem a zakażeniami tym wirusem.

> [...]
    > prawa do decydowania co ma jeść - nie wolno! Nakazowo-rodzielcza
    > scentralizowana gospodarka wiecznie żywa.
    Zgadza się, są prostsze rozwiązania i zarazem dla ogółu lepsze. Każdy
    powinien mieć w komórce formularz z zamówieniem i towar w okolicznym
    super-markecie powinien na niego czekać...

    > PS. Zdarzyło mi się zamawiać pizzę przez Internet, to naprawdę działa. A
    > przedpłaty dają pojęcie o tym jakie zapasy surowców są potrzebne i pozwalają
    > obyć się bez pożyczek z banku, sic!
    Stara prawda, wydawaj mniej niż zarabiasz. Można to ująć lepiej,
    zarabiaj
    więcej niż wydajesz :)

    Pozdrawiam

  • 103. Data: 2010-08-08 17:25:50
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 08/08/2010 17:28, slawek wrote:
    > Wracając do pieczywa i przykładu jaki przedstawiłeś. Czy nie dużo
    > prościej byłoby, gdyby zamiast bawić się w zgaduj-zgadulę - po prostu
    > dostarczać klientom do domów pieczywo zamówione przez Internet?

    http://www.abelandcole.co.uk/bakery

    Dosyć popularne tu gdzie mieszkam. Jeszcze popularniejsze (i
    praktyczniejsze) jest www.ocado.com . Nie rozumiem w ogóle o co Ci
    chodzi z tą nakazowo-rozdzielczą gospodarką - identyczny bizes mógłby
    funkcjonować w Polsce , lata '80 dawno się skończyły.

    B.

  • 104. Data: 2010-08-08 17:58:22
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 08/08/2010 17:09, slawek wrote:

    > Użytkownik "Bronek Kozicki" <b...@s...net> napisał w wiadomości grup
    om...

    > Za to murzyni jacy byli tani?

    widzę, że o historii niewolnictwa wiesz tyle co o ekonomii ...

    B.

  • 105. Data: 2010-08-08 20:16:45
    Od: apl <a...@i...pl>

    On 4 Sie, 23:51, Student <a...@o...pl> wrote:
    > Jakie są szanse na znalezienie pracy w branży, "programistycznej" bez
    W odróżnieniu od kolegów uważam, że dyplom jest ważny. Mówi, że
    kandydat ma wiedzę ogólną np. z logiki, algebry, statystyki,
    geometrii, a być może także z innych merytorycznie przydatnych
    dziedzin. Wiedza taka jest niezbędna aby coś dobrego napisać,
    uwzględnić wszystkie warunki graniczne. Samouk może mieć jakieś wąskie
    specjalistyczne kwalifikacje, ale trudno mu będzie wyjść poza ciasny
    zakres swojej wiedzy.

  • 106. Data: 2010-08-08 21:23:05
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 8 Sie, 15:47, "slawek" <s...@h...pl> wrote:

    > Jeżeli handel ma polegać na przeliczaniu 100 razy na sekundę kursu walut -
    > to za przeproszeniem to nie jest handel, ale cynksiarstwo.

    Pomijając fakt, że technicznie jest to na pewno ciekawe (zwłaszcza dla
    programisty), tu się zgadzam.

    > Oczywiście
    > niektórzy będą widzieć w tym postęp.

    To chyba ten aspekt techniczny wpływa na pozytywne postrzeganie takich
    metod.
    Dzięki mrugającym ekranom i szumiącym wentylatorom wszystko wygląda
    atrakcyjniej, nawet jeśli jest wątpliwe pod spodem.

  • 107. Data: 2010-08-08 22:54:53
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 08/08/2010 21:16, apl wrote:
    > uwzględnić wszystkie warunki graniczne. Samouk może mieć jakieś wąskie
    > specjalistyczne kwalifikacje, ale trudno mu będzie wyjść poza ciasny
    > zakres swojej wiedzy.

    a dlaczego?

    B,

  • 108. Data: 2010-08-09 00:28:37
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    grup
    0g2000yqi.googlegroups.com...
    > Zgadza się, są prostsze rozwiązania i zarazem dla ogółu lepsze. Każdy

    To czemu komplikować? Skoro i prostsze, i lepsze, i co ciekawsze przerzuca
    koszty "sprzętu" i odpowiedzialność za planowanie na klientów - to dlaczego
    nie stosować? Bo na złość mamie uszy chcesz sobie odmrozić? Bo musisz
    udowodnić, że najlepszym rozwiązaniem (lepszym niż dostarczanie zamówionych
    towarów wprost do klienta) są supermarkety? Nie "małe sklepiki", nie "duże
    sklepiki" - ale hipermarkety i to jeszcze "jedynie słusznej sieci"?
    Normalnie ubaw.

    > Stara prawda, wydawaj mniej niż zarabiasz. Można to ująć lepiej,

    No widzisz, jakie proste. Dzięki przedpłatom nie potrzeba nawet PayPal'ów
    itp., ponadto za te pieniądze można kupić surowce do wyrobu tej pizzy, a do
    tego nie ma strachu że klient okaże się żartownisiem lub będzie
    niewypłacalny.

    Piszesz o "starych prawdach". Stara prawda jest taka, że tego rodzaju
    zgadywanki, jakie chcesz robić, nie mają sensu. Pisze o tym gdzieś w
    podręcznikach, ale przecież czytałeś? Mam nadzieję, że wiesz co to jest
    chaos dynamiczny i czego jest on przejawem.

    slawek

  • 109. Data: 2010-08-09 00:31:38
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Bronek Kozicki" <b...@s...net> napisał w wiadomości grup
    com...
> [...]
    > z tą nakazowo-rozdzielczą gospodarką - identyczny bizes mógłby
    > funkcjonować w Polsce , lata '80 dawno się skończyły.

    Niby się skończyły, a ktoś tu chce reaktywować ZTO rodem z lat 70-tych, by
    wyznaczać jedynie słuszne kierunki rozwoju według wskazań ekonometrii.

    Fuj.

    slawek

  • 110. Data: 2010-08-09 00:32:34
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Bronek Kozicki" <b...@s...net> napisał w wiadomości grup
    com...
    > widzę, że o historii niewolnictwa wiesz tyle co o ekonomii ...

    Jakieś osobiste doświadczenia?

    slawek