  • 61. Data: 2011-11-08 23:13:38
    Temat: Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urządzenia
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Bartosz Derleta" <b...@d...ocm> napisał w wiadomości
    news:j9cbq4$aar$1@news.task.gda.pl...

    > mam to na tym kompie, nie wiem czy demo czy nie. działa jako-tako, ale
    > jedynie B/W. koloru nie uzyskałem. GP to to sie nazywało czy jakoś, firma
    > na pewno się zgadza.

    O, Grand Prix :) aka GP, rzeczywiście.

    > również mam, ale demo. Chodzi w kolorze, aż żal że działa mi tu tylko
    > jeden poziom, bo wciągnąłby się człowiek ;)

    Chyba opisujesz ten chodzący na (s)VGA, ja miałem na myśli ten na CGA lub
    emulator...
    http://pobierz.pl/gry/windows/logiczne/sokoban
    Ściągając myślałem, że plik uszkodzony - ZIP zajmuje 76 kB. I przy tych 76
    kB godzinami się siedziało przy kompie, usiłując rozwiązać układ :)
    Sprawdziłem, pod XP chodzi ślicznie, program DOSowy.

    > Czyli generalnie wszystko chodzi jak chce, rozumiem...

    Zależy od programu, do tego stopnia, że nawet trzeba było kompa zimno
    resetować, inaczej np. gryzły się sterowniki emulujące CGA, gdy się chciało
    zagrać po innej grze... A kiedy indziej nie robiło jajec...

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 62. Data: 2011-11-08 23:25:19
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Tue, 08 Nov 2011 18:55:22 +0100, Bartosz Derleta <b...@d...ocm> wrote:

    > Generalnie karty eth mogę spróbować poszukać w tym samym źródle, tyle że
    > nie bardzo mam jak wgrać system. Jedyny sposób to napęd 5,25", ale nawet
    > jakbym dorwał nośnik, to nie mam go jak zapełnić. Wspomoże ktoś
    > pomysłem, jak można coś z zewnątrz wgrać?

    Nie wiem, czy współczesne BIOS-y potrafią jeszcze obsługiwać flopa
    360kB. Jeśli tak, to możesz taki napęd podłączyć do zwykłego
    komputera.
    Jeśli nie, to możesz zmontować "pośredniczący" komputer z napędem
    5,25 i n.p. portem USB.

    Można też przesłać z zewnątrz przez RS-232, jeżeli jest na twardym
    dysku jakiś program terminala.

    Dysk twardy w Twoim zabytku ma pewnie sterownik MFM na dedykowanej
    karcie - można by go podpiąć (dysk razem z kartą sterownika) do
    nowszej płyty głównej, która ma sloty ISA.

    Powodzenia.
    --
    Artur Stachura

  • 63. Data: 2011-11-08 23:31:11
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Tue, 8 Nov 2011 21:34:12 +0100, Artur M. Piwko
    <m...@b...pl> wrote:

    > Ośmiobitowe z rodziny 6800 występowały w TRS-80, Dragonach, itp.

    W TRS-80 był Z-80.

  • 64. Data: 2011-11-08 23:49:30
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Artur Stachura" <k...@p...onet.eu> napisał w wiadomości
    > Nie wiem, czy współczesne BIOS-y potrafią jeszcze obsługiwać flopa

    Powinny,

    > 360kB. Jeśli tak, to możesz taki napęd podłączyć do zwykłego
    > komputera.

    Całkiem niedawno robiłem kompa zupełnie współczesnego, który to miał.
    Zresztą, moja płyta GigaByte chyba też to ma. Natomiast, rzeczywiście, BIOSy
    w tym względzie zubożały i obsługują tylko 1 flopa, drugi, jak się go
    podłączy, nie będzie wzięty do pracy.

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 65. Data: 2011-11-09 00:23:49
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    W dniu 11-11-09 00:13, Araneus Diadematus pisze:
    > Chyba opisujesz ten chodzący na (s)VGA, ja miałem na myśli ten na CGA
    > lub emulator...
    > http://pobierz.pl/gry/windows/logiczne/sokoban

    To jest ten, w którym "level" wybierało sie "wchodząc do windy", prawda?
    Ech, szczeniackie wspomnienia 80286@16, marki Commodore :D

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 66. Data: 2011-11-09 07:40:18
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 8 Nov 2011 23:31:11 +0000 (UTC),
    Artur Stachura <k...@p...onet.eu> screamed:

    > W TRS-80 był Z-80.

    Dokonałem pewnie zbyt dużego skrótu myślowego.
    Miałem na myśli tzw. TRS-80 CoCo (Color Computer).

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:236B ]
    [ 08:39:30 user up 12981 days, 20:34, 1 user, load average: 0.81, 0.18, 0.87 ]

    Hollywood is where they shoot too many pictures and not enough actors.

  • 67. Data: 2011-11-09 09:11:33
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Butek" <e...@i...invalid> napisał w wiadomości

    > To jest ten, w którym "level" wybierało sie "wchodząc do windy", prawda?

    No! I paczpan, to było KOLOROWE! (Co z tego, że kolory niczemu nie
    przystające, ale KOLORY, nie czarnobiałe)

    > Ech, szczeniackie wspomnienia 80286@16, marki Commodore :D

    Ja w to w ekhm... pracy grywałem, na XT 4.77/8 Mhz :) Oczywiście, jak się
    resztę zrobiło :)
    A potem grywałem w domu :)

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 68. Data: 2011-11-09 09:19:49
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 08.11.2011 22:47, schrieb Bartosz Derleta:
> [...]
    d-to-udd.html

    > Pewnie tak... ale nie kupię urządzenia, które stokroć przewyższa
    > wartością ten komputer, w dodatku musiałby to być emulator na 5,25" -
    > czyli generalnie nawet nieprzydatny mi do innych celów.
    >
    > Może port com, wyrzeźbić program w turbo pascalu który to odbierze, po
    > stronie PC w delphi, i próbować przepychać pliki? Na tak pokręconego
    > gotowca nie liczę... jest jakieś inne wyjście?

    man copy

    Możesz podłączyć oba kompy null-modemem (znaczy kablem) i za pomocą copy
    pchać dane, czyli masz pokręconego gotowca ;-). Stację dysków 3.5" też
    można spróbować podłączyć, ale BIOS pewnie nie obsługuje 80 ścieżek,
    więc nie wróżę powodzenia. Najlepiej spróbować znaleźć kartę sieciową
    ISA jakiegoś solidnego producenta i stare drivery do niej. W sieci dużo
    tego leży.
    Ale najpierw znajdź klawiaturę ;-).

    Waldek

  • 69. Data: 2011-11-09 09:27:12
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 08.11.2011 21:34, schrieb Araneus Diadematus:

    > Użytkownik "philips" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A ja wiem, nawet mnyślałem o zrobieniu tej prościutkiej przystawki...
    > ale pozostało tylko luźno w zamiarach... :)

    > Drabinka oporkowa, parę prostych przyległości, kabelek w ekranie i
    > jadziem :)

    Hehe, a na pierwszych targach Cebit w Hanowerze (po oddzieleniu się od
    Hannover Messe, chyba 1987 rok) jakaś firma rozdawała dyskietki
    reklamowe (5.25"), które po włożeniu do kompa i wystartowaniu programu
    na niej umieszczonego grały muzyczkę i wygłaszały tekst reklamowy
    (proszę nas odwiedzić w hali xx na stanowisku yy) za pomocą silniczka
    głowic. Brzęczało conieco, ale dało się zrozumieć ;-).

    Waldek

  • 70. Data: 2011-11-09 09:29:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldemar,

    Wednesday, November 9, 2011, 10:19:49 AM, you wrote:

    [...]

    > Możesz podłączyć oba kompy null-modemem (znaczy kablem) i za pomocą copy
    > pchać dane, czyli masz pokręconego gotowca ;-). Stację dysków 3.5" też
    > można spróbować podłączyć, ale BIOS pewnie nie obsługuje 80 ścieżek,

    Nie tak - XT z DOSem 3.30 bez problemów odczytują i zapisują dyskietki
    3.5" DD, czyli 720KB (9 sektorów, 80 ścieżek i dwie strony). Natomiast
    stary DOS miał problem jedynie z formatowaniem takich dyskietek.

    Przeróbka dyskietek HD na DD polega na zaklejeniu otworu - HD bez
    problemów formatują się na DD i dają się w ten sposób obsługiwać.

    BTW: podobnie było z napędami 1.2MB 5.25" - też dawało się je
    obsługiwać pod XT w formacie 720KB na zwykłych dyskietkach 360KB :)

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl