  • 51. Data: 2011-11-08 20:29:47
    Temat: Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urządzenia
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Bartosz Derleta" <b...@d...ocm> napisał w wiadomości
    news:j9bqec$bgb$1@news.task.gda.pl...

    > Generalnie karty eth mogę spróbować poszukać w tym samym źródle, tyle że
    > nie bardzo mam jak wgrać system. Jedyny sposób to napęd 5,25", ale nawet
    > jakbym dorwał nośnik, to nie mam go jak zapełnić. Wspomoże ktoś pomysłem,
    > jak można coś z zewnątrz wgrać?

    Najwygodniejszy byłby emulator stacji dyskietek.

    http://www.ipcas.com/products/usb-floppy-emulator-fd
    d-to-udd.html

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 52. Data: 2011-11-08 20:34:12
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 8 Nov 2011 10:21:05 +0000 (UTC),
    Artur Stachura <k...@p...onet.eu> screamed:

    > Dokładniej, to w ośmiobitowych Commodore byl procesor MOS Technology
    > 6502 albo (w C64) 6510. C128 miał, tak jak piszesz, jeszcze Z80 i
    > dzięki temu możliwość uruchomienia CP/M.

    W C128 był, kolejny z rodziny, MOS 8502.

    > Procesory Motoroli
    > (16-bitowe) pojawiły się dopiero w Amidze.

    Ośmiobitowe z rodziny 6800 występowały w TRS-80, Dragonach, itp.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:214B ]
    [ 21:31:51 user up 12980 days, 9:26, 1 user, load average: 0.90, 0.28, 0.93 ]

    I just found the last bug.

  • 53. Data: 2011-11-08 20:34:28
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "philips" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    >A się Towarzystwu wzięło na wspomnienia... :-) Trochę OT, ale ostatnio
    >zadałem pytanie młodym współpracownikom w firmie: "Co to był covox?".

    A ja wiem, nawet mnyślałem o zrobieniu tej prościutkiej przystawki... ale
    pozostało tylko luźno w zamiarach... :)

    > Oczywiście nie mogli zaglądać do internetu - nikt nie wiedział...
    > Przypuszczam, że na tej grupie poza "dinozurami" :-) też mało kto z
    > młodych będzie wiedział...

    Drabinka oporkowa, parę prostych przyległości, kabelek w ekranie i jadziem
    :)

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 54. Data: 2011-11-08 21:13:40
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 08.11.2011 20:53, philips wrote:
    > A się Towarzystwu wzięło na wspomnienia... :-) Trochę OT, ale ostatnio
    > zadałem pytanie młodym współpracownikom w firmie: "Co to był covox?".

    Zawsze mnie rozwala jak 20..30 latkowie wspominają swoje "kombatanckie"
    czasy jakby żyli za Napoleona.

    Covox był popularny jeszcze do połowy lat 90, więc ile trzeba mieć lat,
    żeby to pamiętać? 25? 30?

  • 55. Data: 2011-11-08 21:41:14
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    On 9/11/2011 4:02 AM, Bartosz Derleta wrote:

    > Poprawka.
    >
    > Pomimo przełączenia przełącznikiem na śledziu w B/W, pewne aplikacje
    > (pewnie ładujące dodatkowe sterowniki) nadają kolor w composite. W
    > dodatku, gry (te kilka jakie tam jest) działają w trybie Hercules.
    >
    > Teraz to już nic nie rozumiem ;)

    Z tego co pamietam to pierwsza karta graficzna jaka mialem byla
    CGA/Hercules, do przelaczania byl programik - moze gry tez potrafia?

    Tomek

  • 56. Data: 2011-11-08 21:47:45
    Od: Bartosz Derleta <b...@d...ocm>

    W dniu 2011-11-08 21:29, yabba pisze:
    > Użytkownik "Bartosz Derleta" <b...@d...ocm> napisał w wiadomości

    > Najwygodniejszy byłby emulator stacji dyskietek.
    >
    > http://www.ipcas.com/products/usb-floppy-emulator-fd
    d-to-udd.html

    Pewnie tak... ale nie kupię urządzenia, które stokroć przewyższa
    wartością ten komputer, w dodatku musiałby to być emulator na 5,25" -
    czyli generalnie nawet nieprzydatny mi do innych celów.

    Może port com, wyrzeźbić program w turbo pascalu który to odbierze, po
    stronie PC w delphi, i próbować przepychać pliki? Na tak pokręconego
    gotowca nie liczę... jest jakieś inne wyjście?

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz Derleta

  • 57. Data: 2011-11-08 22:21:42
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <m...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:slrnjbj4i4.1sb.milusi.pysiaczek@buziaczek.pl...
    > W C128 był, kolejny z rodziny, MOS 8502.

    Aż muszę zajrzeć... bo mi głowa zeznaje, że na procku było 8500, nie 02...
    Chyba, że po długich jednak latach niezaglądania, zero uległo
    "przedawnieniu"... Wiem, że jest 6502 we wbudowanej stacji (1571) i porty
    6522, bo w C64 i chyba dalej, 6526, muszę sprawdzić, kurzy się na szafie
    Dieselek...

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 58. Data: 2011-11-08 22:32:39
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Tom" <t...@n...spam.invalid> napisał w wiadomości
    > Z tego co pamietam to pierwsza karta graficzna jaka mialem byla
    > CGA/Hercules, do przelaczania byl programik - moze gry tez potrafia?

    Były gry, co potrafiły same obsłużyć (1), były takie, które potrzebowały
    sterownika, ale same przełączały tryb graficzny (2), były takie, co trzeba
    było ręcznie przełączyć grafikę po załadowaniu sterów (3) bo gra potrafiła
    tylko, gdy miała oryginalną kartę, nie emulator, wreszcie miałem taką, co
    źle działała z emulatorem (4)

    (1) gra firmy Accolade, z 4 samochodami wyścigowymi, nie pamiętam tytułu :)
    Emulacja jednak była skaszaniona - co 3 linia była wygaszona.
    (2) chyba Sokoban, ten z 50 poziomami i edytorem kolejnych 50...
    (3) chyyyba Chessmaster2000, aaaale pewności nie mam, nie chcę kłamać.
    (4) AlleyCat, na karcie mix HGA/CGA przy emulatorze... nie przesuway się
    sznurki z bielizną i nie otwierały okna, pod CGA natywnie działało, ale na
    monitorze gdzie to badałem, widzialność była przyzerowa - z winy sposobu
    wyświetlania "kolorów" na monitorze Hercules (aż muszę sprawdzić, czy mój
    jeszcze działa...) :) Pod C128D na porcie cyfrowym (hehe, pierwszy komp,
    którym można było się bawić na dwa monitory, na każdym inna treść) :) (choć
    maaało programów to robiło, ale próbowałem coś ręcznie podziałać i nawet
    wychodziło)

    Pomyśleć, że kiedyś wystarczało miejsce na słynnym dysku ST-225 :) A
    programów kupę napakowałem :) A dziś?...

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 59. Data: 2011-11-08 22:51:59
    Od: Bartosz Derleta <b...@d...ocm>

    W dniu 2011-11-08 23:32, Araneus Diadematus pisze:

> [...]
    >
    > (1) gra firmy Accolade, z 4 samochodami wyścigowymi, nie pamiętam tytułu
    > :) Emulacja jednak była skaszaniona - co 3 linia była wygaszona.

    mam to na tym kompie, nie wiem czy demo czy nie. działa jako-tako, ale
    jedynie B/W. koloru nie uzyskałem. GP to to sie nazywało czy jakoś,
    firma na pewno się zgadza.

    > (2) chyba Sokoban, ten z 50 poziomami i edytorem kolejnych 50...

    również mam, ale demo. Chodzi w kolorze, aż żal że działa mi tu tylko
    jeden poziom, bo wciągnąłby się człowiek ;)

    Czyli generalnie wszystko chodzi jak chce, rozumiem...

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz Derleta

  • 60. Data: 2011-11-08 23:13:07
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > stronie PC w delphi, i próbować przepychać pliki? Na tak pokręconego
    > gotowca nie liczę... jest jakieś inne wyjście?

    Jak już będziesz miał klawiaturę to sprawdź czy wersja Norton Commandera,
    którą masz na dysku obsługuje transmisję po RS-ie. Nie musiałbyś wtedy pisać
    nic własnego.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba