  • 1. Data: 2011-11-07 12:54:44
    Temat: Lutownica
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello,

    Tak, wiem - było 1000 razy. Ale ani razu nie padła odpowiedź, która by
    mnie satysfakcjonowała.

    Tak, wiem - Weller rulez. Ale jest zdecydowanie za drogi a
    chińszczyzna bardzo mocno kusi ceną.

    Przekopuję na Alledrogo oferty lutownic. Poszukuję TANIEJ i dobrej
    lutownicy do okazjonalnego lutowania.
    - tylko kolba - nie potrzebuję hot-air,
    - naprawdę nie potrzebuję hot-air,
    - dajcie już spokój z tym hot-air!,
    - regulacja temperatury z odczytem rzeczywistej a nie fantazji
    Chińczyka,
    - nie może się przegrzewać ani zasilacz, ani kolba ani podstawka -
    nie cierpię smrodu palonego bakelitu,
    - trwała grzałka z możliwością jej wymiany (lub wymiany TANIEJ całej
    "rączki"),
    - dostęp do elementów wymiennych,
    - groty, na których cyna będzie się trzymała ich końca a nie pełzła
    w górę po grocie jak lawina w najwyższym poziomie zagrożenia ;)

    Na Allegro utknąłem w okolicach strony
    http://allegro.pl/listing.php/showcat?id=67349&order
    =dd&p=6 i
    lutownicy o oznaczeniu 937D i biję się z myślami :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 2. Data: 2011-11-07 15:47:27
    Temat: Re: Lutownica
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 7 Nov 2011 13:54:44 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > http://allegro.pl/listing.php/showcat?id=67349&order
    =dd&p=6 i
    > lutownicy o oznaczeniu 937D i biję się z myślami :(

    Pod liniem nie ma nic co by miało string 937.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2011-11-07 15:49:10
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > Na Allegro utknąłem w okolicach strony
    > http://allegro.pl/listing.php/showcat?id=67349&order
    =dd&p=6 i
    > lutownicy o oznaczeniu 937D i biję się z myślami :(

    ja widziałem a akademiku u jednego gościa cudeńko,
    lutownica o bardzo krótkim grocie i z przyciskiem włączającym,
    nic lepszego nie można wymyśleć, niestety nie do dostania...

    na allegro to sam syf, jak można lutować smd lutownicą która ma 15 cm
    grot... jak w tym kawale o ginekologu... ponoć się da.

  • 4. Data: 2011-11-07 16:54:11
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> wrote in message

    =dd&p=6 i

    > Pod liniem nie ma nic co by miało string 937.

    p=6 oznacza stronę 6, a tam:

    http://allegro.pl/cyfrowa-stacja-lutownicza-yihua-93
    7d-60w-chwytak-i1897078081.html

  • 5. Data: 2011-11-07 17:05:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jacek,

    ^^^^^^^^^^^
    =dd&p=6 i
    > Pod liniem nie ma nic co by miało string 937.

    Przywrócę linijkę, którą skwapliwie usunąłeś. Zapewne nie w celu
    potrollowania ale niesienia pomocy. Tak się składa, że listingi na
    Allegro są dynamiczne i _OBECNIE_ znajdziesz poszukiwany string dwie
    strony dalej:
    http://allegro.pl/listing.php/showcat?id=67349&order
    =dd&p=8

    Ewentualnie wpiszesz go sobie na dowolnej z powyższych stron w okienku
    wyszukiwania i uzyskasz wynik:
    http://allegro.pl/listing.php/search?string=937D&cat
    egory=67349&order=dd

    Bo przecież za kolejne kilka godzin, gdy najdzie Cię szczera chęć
    udzielenia pomocy koledze z grupy może się okazać, że znowu się coś
    poprzesuwało...

    Uprzedzając: link do takiej a nie innej strony podałem, żeby pokazać
    zakres cenowy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2011-11-07 17:48:35
    Od: " Radosław Kwiecień" <r...@g...pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):

    > - nie może się przegrzewać ani zasilacz, ani kolba ani podstawka -
    > nie cierpię smrodu palonego bakelitu,

    Tak więc wspomniana 937D raczej odpada - kolba jest bardzo marnej jakości -
    po pół godzinie lutowania robi się tak gorąca, że trudno ją utrzymać w ręku.
    W sumie nie dziwię się, że dodali tą tuleję z zółtego tworzywa - chyba jako
    dodatkowy izolator ciepła. Dodatkowo kabel jest dosć sztywny, utrudnia to
    czasami wygodną pracę kolbą. Naprawdę nie polecam. Za 100zł nic lepszego
    raczej nie kupisz. O ile byłbyś w stanie zrezygnować z płynnej regulacji i
    odczytu temperatury to dosć dobrym rozwiązaniem jest zakup samej kolby
    WEL.TCP (system magnastat) + dowolny transformator 230V/24V (bo 400zł za
    transformator z logo Wellera to już rozbój w biały dzień). Jakość kolby nie
    do osiągnięcia przez żadne chińskie zabawki z allegro. Zostawiona włączona na
    weekend w poniedziałek jest zimna (oczywiście mowa o części chwytanej
    dłonią). Bardzo elastyczny kabel, przez co lutowanie nie jest niczym
    skrępowane. Tylko cena niestety 4x wyższa od wspomnianej chińszczyzny no i
    brak regulacji i odczytu temperatury.

    RK

  • 7. Data: 2011-11-07 18:29:28
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > Tak, wiem - Weller rulez. Ale jest zdecydowanie za drogi a
    > chińszczyzna bardzo mocno kusi ceną.
    >
    > Przekopuję na Alledrogo oferty lutownic. Poszukuję TANIEJ i dobrej
    > lutownicy do okazjonalnego lutowania.

    Jak to mówią "po co Ci dwie lutownice" :)
    Taką
    http://www.biall.com.pl/item,Xytronic_168-3C_Stacja_
    lutownicza_24V_60W_RoHS,201012.html
    mam i polecam. Kupiłem ją kilka lat temu, w innym sklepie, cena była ze
    100zł mniejsza (!). Używana dość mocno w domu, nadal ma oryginalny grot :) *
    Co prawda bez wyświetlacza lecz nie odczuwam dyskomfortu. Zaletą jest
    osobna, żeliwna podstawka na kolbę, nie lata po całym stole a zasilacz stoi
    na półce. Rączka się nie grzeje. Jak byś chciał przetestować, to zapraszam.
    *) groty czyszczę chusteczką higieniczną i może dlatego dłużej żyją
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 8. Data: 2011-11-07 18:32:22
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > lutownicy o oznaczeniu 937D i biję się z myślami :(

    Bez pomacania to bym nic takiego nie kupowal. Jesli jest tak, jak pisze
    Radoslaw, ze sie grzeje raczka, to pewnie mocowanie czesci metalowej
    gdzie jest grzalka do raczki zrobi sie kruche i peknie.
    Solomon SL20 jest dosyc przyzwoita jak na swoj koszt, latwo dostepne
    groty i nie ma wad, o ktorych pisales.
    Dla porownania Ayoue 968 ma kabel jak od spawarki i oczywiscie laczenie
    grzalki z uchwytem peklo.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2011-11-07 18:38:15
    Od: Piblokto <t...@g...pl>

    > Na Allegro utknąłem w okolicach strony
    > http://allegro.pl/listing.php/showcat?id=67349&order
    =dd&p=6 i
    > lutownicy o oznaczeniu 937D i biję się z myślami :(

    Upewnij się czy ta stacja posiada stabilizację temperatury, bo
    sama regulacja nie umożliwi wygodnego lutowania.

  • 10. Data: 2011-11-07 18:46:10
    Od: Piblokto <t...@g...pl>

    W dniu 2011-11-07 19:32, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Solomon SL20 jest dosyc przyzwoita jak na swoj koszt, latwo dostepne
    > groty i nie ma wad, o ktorych pisales.

    W pełni się zgadzam. Dla mnie plusem Solomona jest bardzo wydajna, jak
    na tę klasę, stabilizacja temperatury. Mimo, że te stacje nie wyglądają
    nowocześnie, a i kabel elastycznością nie dorównuje nawet w ćwierci temu
    z Wellerka, to dobra stabilizacja i dostępność części, sprawia, że
    warto je polecić.