  • 71. Data: 2011-11-09 09:30:15
    Temat: Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urządzenia
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldemar,

    Wednesday, November 9, 2011, 10:27:12 AM, you wrote:

    [...]

    > Hehe, a na pierwszych targach Cebit w Hanowerze (po oddzieleniu się od
    > Hannover Messe, chyba 1987 rok) jakaś firma rozdawała dyskietki
    > reklamowe (5.25"), które po włożeniu do kompa i wystartowaniu programu
    > na niej umieszczonego grały muzyczkę i wygłaszały tekst reklamowy
    > (proszę nas odwiedzić w hali xx na stanowisku yy) za pomocą silniczka
    > głowic. Brzęczało conieco, ale dało się zrozumieć ;-).

    Grającą stację dysków miał C64 jako pierwszy. Ale szkoda stacji było.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 72. Data: 2011-11-09 10:02:11
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    > Grającą stację dysków miał C64 jako pierwszy. Ale szkoda stacji było.

    Jedną komórką w pamięci stacji to się OIDP robiło - sam ustaliłem, że
    odpowiada ona za opóźnienie między kolejnymi krokami silnika. Jak się
    zapakowało dużą wartość, stacja chodzila, do tego słychać było jak silnik
    przeskakuje półścieżki...
    A grająca stacja jest tu:
    http://www.youtube.com/watch?v=5gnMgmlKi_o

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 73. Data: 2011-11-09 10:05:07
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    > silnik przeskakuje półścieżki...
    > A grająca stacja jest tu:
    > http://www.youtube.com/watch?v=5gnMgmlKi_o

    http://www.youtube.com/watch?v=dmoDLyiQYKw

    c.

  • 74. Data: 2011-11-09 11:55:00
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości

    > http://www.youtube.com/watch?v=dmoDLyiQYKw

    I cała rzesza innych, jeszcze śmieszniejszych "odgrywajek" :)

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 75. Data: 2011-11-09 16:36:27
    Od: philips <p...@o...pl>

    W dniu 2011-11-08 22:13, Zbych pisze:

    > Zawsze mnie rozwala jak 20..30 latkowie wspominają swoje "kombatanckie"
    > czasy jakby żyli za Napoleona.
    >
    > Covox był popularny jeszcze do połowy lat 90, więc ile trzeba mieć lat,
    > żeby to pamiętać? 25? 30?
    Nie Cię rozwala co tam chce - Twoja sprawa. Oczywiście, że covox był
    popularny w połowie lat 90-tych. Sam kupiłem swój pierwszy komputer w
    1993 roku. Od tego czasu minęło prawie 20 lat, a to prawie jedno ludzkie
    pokolenie. Kiedyś nie można było kupić karty dźwiękowej za równowartość
    dzisiejszych 30 zł, więc covox to było coś! Nie pisz mi tu o
    kombatantach, bo przez 20 lat wiele się zmieniło i jest co wspominać, a
    o czym pojęcia nie mają dzisiejsi 25 latkowie (ludzie po studiach).

  • 76. Data: 2011-11-09 17:50:55
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 09.11.2011 17:36, philips wrote:

    > Nie pisz mi tu o
    > kombatantach, bo przez 20 lat wiele się zmieniło i jest co wspominać

    No ba! Jak opowiesz tym gołowąsom, że widziałeś na własne komputer bez
    usb to dopiero strzelą karpia.

  • 77. Data: 2011-11-09 18:03:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-11-08 12:22, Araneus Diadematus wrote:
    > Podtrzymuję jednak Z80 w Commodore.

    Z80 to był np. w stacji dysków do Atari, co pozwalało zamienić Atari w
    terminal do CP/M działającego na stacji. O dziwo w ZX Spectrum tez się
    nie dalo ze względu na umiejscoweienie framebuffera ekranu i trzeba było
    dostarczać "drugi komputer" w postaci stacji do obsługi CP/M. C64
    wymagał zewnętrznego CPU. Popularne C64 i Amiga nie miały Z80.

    "Na szczęście" dla ludzkości za każdym razem kiedy odpalasz command.com
    i cmd.com wyjmujesz z szafy wypudrowanego trupa CP/M. Więc można by
    pomyśleć - codzienność.

  • 78. Data: 2011-11-09 18:17:02
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Zbych" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No ba! Jak opowiesz tym gołowąsom, że widziałeś na własne komputer bez usb
    > to dopiero strzelą karpia.

    A ja pójdę dalej - mam taki!
    I działa!
    (tylko teraz pamięci wyjąłem, bo były gdzieś potrzebne, więc znów zadziała,
    jak włożę je z powrotem, lub dam nowe)
    Mnie się chyba nawet gdzieś płyta 386 szlaja (działająca rzecz jasna), gdzie
    te czasy, gdy procek w płycie wytrzymywał goły bez wiatraczka? :) A i czasem
    dokładało się kosteczkę podobną mu w wielkości, która tam zdaje się miała
    lepszy kalkulator...:)
    A widział ktoś pamięć dokładaną komputerowi przez port ISA? :) Mam taki
    moduł gdzieś głęboko w szafie :) Robił z Mazowii 286, 512 K RAM, pełne 640 K
    :)
    W razie potrzeby użyczę aby "zatkało się kakało" takim młodziakom :)

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 79. Data: 2011-11-09 18:26:26
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    > dostarczać "drugi komputer" w postaci stacji do obsługi CP/M. C64 wymagał
    > zewnętrznego CPU. Popularne C64 i Amiga nie miały Z80.

    A czy ja gdzieś, wspominając o swoim Commodore, mówiłem o C64? :)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Commodore_128 Taki dokładnie kurzy mi się na
    szafie.
    Niedowiarkom proponuję powiększyć obrazek po lewej stronie...:)
    I zerknąć na specyfikację po prawej...

    > "Na szczęście" dla ludzkości za każdym razem kiedy odpalasz command.com i
    > cmd.com wyjmujesz z szafy wypudrowanego trupa CP/M. Więc można by
    > pomyśleć - codzienność.

    Nie pamiętam, kiedy wynaleziono koło, bardzo dawno w każdym razie, też mi
    nowoczesność... a proszę, jednak się sprawdza. Ergo - nie wszystko co stare,
    jest złe.

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 80. Data: 2011-11-10 01:49:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 07 Nov 2011 19:32:24 +0100, Bartosz Derleta napisał(a):

    "zwykle XT" tajwanskiej produkcji.
    Firma byc moze Acer - pojawia sie na nalepce na zasilaczu.

    karta CGA - choc byc moze switchami daje sie ustawic takze na Herkulesa -
    opis masz na quick guide.

    Pamieci 4M...bit. Czyli 512kB. Ale raczej 640kB, bo masz tam jeszcze
    4*41464

    Klawiatura zapewne XT - wtyk niby DIN 5 pin, ale to nie to samo co AT,
    najstarsi gorale nie pamietaja gdzie to zdobyc :-)
    Bywaly jakies dwusystemowe z przelacznikiem, potem wyginely.

    System ... glowy nie dam ktore z proponowanych przez kolegow pojda na XT,
    niby powinny wszyskie, ale te ostatnie to raczej na AT byly testowane :-)
    Jest tam twardy dysk, to pewnie i system na nim jest.

    floppy zapewne 360kB - dyskietki HD 1.2MB chyba nie byly w tym dobrze
    obslugiwane, trzeba by gdzies znalezc DD.

    jedno z gniazd db9 na karcie VIO to RS232, drugie monitor - i raczej to
    bedzie CGA+composite.

    > Niemniej, jeśli kogoś uraził mój
    > post nie do końca związany z tematyką grupy - z góry przepraszam.

    Urazony to mozesz dopiero zostac: nie wiem czy jest sens sie uczyc na tym
    assemblera - ani sie pod windows nie przyda, ani pod linuxem.

    A dalej to mam sprzeczne uczucia: ocalic od zapomnienia czy zdac na zlom.
    sprzedac na e-bay jako antyk, czy wyczyscic, dokupic klawiature i monitor,
    zapakowac w worek i niech wnuki sprzedadza, zostana bogaci :-)

    Albo rozmontowac, zostawic sobie dwa silniki krokowe, zasilacz przerobic na
    prostownik do akumulatora, a reszte wywalic noca na smietnik.

    J.