  • 101. Data: 2011-11-12 22:21:12
    Temat: Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urządzenia
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > program (na tym drugim też coś trzeba było napisać) i już się
    > odpowiedni plik instalował. A później jeden komputer widział drugi
    > jako kolejny dysk. Ja z tego wynalazku bardzo często korzysałem na
    > moim proto-netbooku Olivetti Quaderno:
    > http://it.wikipedia.org/wiki/Olivetti_Quaderno
    >
    > Prawie 20 lat temu to było, a komputer ważył kilogram, działał na
    > akumulatorach coś koło 6 godzin i jeszcze dźwięk z mikrofonu nagrywał
    > na twardym dysku. Był tak fajny jak dzisiejsze netbooki (jeśli fajność
    > odnieść do aktualnego poziomu dużych komputerów).

    Mam takowego Olivetti i nawet działa. Był to dla mnie terminal do Packet
    Radio. A co do programu, to zwał się chyba laplink.
    Tylko już pisałem, za pomocą copy da się też programy i inne pliki przesłać
    przez RS232. Albo kermitem.

    Waldek

  • 102. Data: 2011-11-12 23:07:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > Mam takowego Olivetti i nawet działa. Był to dla mnie terminal do Packet
    > Radio. A co do programu, to zwał się chyba laplink.

    Nie, laplink, to było co innego. Tu chodzi o programy INTERSVR.EXE
    i INTERLINK.EXE. Tu jest opis: http://www.easydos.com/intersvr.html

    --
    Jarek

  • 103. Data: 2011-11-12 23:17:17
    Od: Bartosz Derleta <b...@d...ocm>

    W dniu 2011-11-12 20:00, J.F. pisze:

    > Wiesz, dzis niby zadna, a za pare lat dziecko cie spyta "dziadku/tatusiu, a
    > w jakie gry na komputerach ty grales jak byles dzieckiem" ?
    > I co odpowiesz ? Muzea powinny juz gromadzic eksponaty :-)

    Ano, byłoby dużo prościej, niż za 20 lat szukać działających egzemplarzy
    za bajońskie sumy. A co do grania, to, niestety, zaczynałem dopiero w
    epoce Quake 2...

    > Ale jak kogos nie bylo stac nawet na spectrum, to taki XT z twardzielem ..
    > szczyt marzen. Sciagnij sobie Norton Commander, Turbo Pascala - raczej 3
    > lub 4 niz pozniejsze, i sam sprawdz.
    > O - i tetrisa sobie sciagnij :-)

    Pisałem (albo tak mi się wydaje) że mam NC 1.0 i Turbo Pascala 5 na tym
    cudzie techniki ;)
    Tetrisa nie widziałem, ale są inne fajne rzeczy. Np. Protel Autotrax,
    którego nie potrafię uruchomić, bo grafika protestuje i pokazuje jakieś
    futurystyczne wzorki, kwadraciki latające po całym ekranie, itd. Pewnie
    spieprzyłem kwestię sterownika albo muszę pogrzebać w goldpinach na tym
    waflu od pikseli.

    > Teraz nas nie stac na duze mieszkania, a potem bedziemy narzekac ze w
    > muzeach nie ma wlasciwych eksponatow.

    Chętnie bym to sam trzymał u siebie jako eksponat, ale... mój dom
    wygląda już jak muzeum, mam kilka takich ciekawostek z dawnych lat...
    maszyny na Mendocino, Deschutes, Coppermine, a pracuję na Prescottcie...
    na kolejne pudło po prostu nie mam miejsca, a żal, bo mimo wszystko jest
    to w jakiś sposób ciekawe... a za 10-20 lat to już bezwzględnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz Derleta

  • 104. Data: 2011-11-12 23:25:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Sunday, November 13, 2011, 12:07:37 AM, you wrote:

    > Nie, laplink, to było co innego. Tu chodzi o programy INTERSVR.EXE
    > i INTERLINK.EXE. Tu jest opis: http://www.easydos.com/intersvr.html

    To był LapLink - okrojona wersja z ograniczoną funkcjonalnością.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 105. Data: 2011-11-12 23:29:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Bartosz,

    Sunday, November 13, 2011, 12:17:17 AM, you wrote:

    > Ano, byłoby dużo prościej, niż za 20 lat szukać działających egzemplarzy
    > za bajońskie sumy. A co do grania, to, niestety, zaczynałem dopiero w
    > epoce Quake 2...

    Dzieciuch :P

    JumpingJack, AntAttack, Raid over Moscow, Knight Lore, Alien8 (czyli
    Knight Lore w wersji z robocikiem) - więcej nie pamiętam, bo to ćwierć
    wieku temu było.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 106. Data: 2011-11-13 20:23:40
    Od: Bartosz Derleta <b...@d...ocm>

    > Dzieciuch :P

    ... jeśli mowa o komputerze, oczywiście. Wcześniej trzymałem
    monochromatycznego Neptuna z jakimś prawie-pegazusem w szafie, i też
    można było się pobawić. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz Derleta

  • 107. Data: 2011-11-14 09:27:59
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

> [...]

    > szczyt marzen. Sciagnij sobie Norton Commander, Turbo Pascala - raczej 3

    I jeszcze XTree, a jeszcze lepiej XTree Gold, program narzędziowy,
    którego funkcjonalności trudno dzisiaj szukać wśród wszelkich programów
    nortonopodobnych. Bardzo mi tego dzisiaj brakuje. Całkiem sporo operacji
    wykonywanych przy jego pomocy prawie bez zastanowienia dzisiaj jest po
    prostu nie do zrobienia. A przede wszystkim prosty i czytelny interfejs,
    gdzie nie ma domyślnej operacji zmieniającej się wraz z kontekstem i
    niekoniecznie oczywistej.

    Pozdrawiam

    DD