  • 31. Data: 2009-12-01 12:56:37
    Temat: Re: [Prośba o pomoc] OBIEKTYW DO ZWROTU ?!?!? SIGMA 70-300 [zdjęcia]
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Masz tu linki do nieporuszonych zdjęć z Sigmy Apo 70-300 DG na 300@5,6 i
    300@8.
    300@5,6
    http://images8.fotosik.pl/137/c70cb64e75e58c73.jpg

    300@8,0
    http://images6.fotosik.pl/578/7fa2f998c644fd43.jpg

    A tutaj spakowane zdjęcia w pełnej rozdzielczości (14mpx - 12,5MB)
    http://images6.fotosik.pl/578/7fa2f998c644fd43.jpg

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 32. Data: 2009-12-01 21:41:46
    Temat: Re: [Prośba o pomoc] SIGMA 70-300 [NOWE zdjęcia] - Zdjęcia II
    Od: " Pavel" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam ponownie!

    Dziś wykonałem nowe zdjęcia, zgodnie z sugestiami Pawła W. Wyniki znacznie
    lepsze, zadowalające, aczkolwiek super ostre zdjęcia nadal nie są, ale to
    chyba cecha tego obiektywu. Nie uwzględniłem wszystkich uwag, bo czytałem
    posty dziś już po wykonaniu zdjęć, a później zrobiło się ciemno.

    Najlepsze zdjęcie jak dziś uzyskałem z ręki (ale przy dość długim czasie):

    http://img189.imageshack.us/img189/7495/sigma36zreki
    .jpg

    Pozostałe zdjęcia (wszystkie ze statywu):

    http://img192.imageshack.us/img192/8327/sigma03.jpg

    http://img269.imageshack.us/img269/946/sigma01.jpg

    http://img4.imageshack.us/img4/126/sigma05.jpg

    http://img260.imageshack.us/img260/823/sigma09.jpg

    http://img513.imageshack.us/img513/8346/sigma10.jpg

    -

  • 33. Data: 2009-12-01 22:02:19
    Od: "Pavel" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam!

    Tu kolejne trzy zdjęcia jakie dziś wykonałem (przy różnych ogniskowych):

    http://img189.imageshack.us/img189/9301/sigma31.jpg

    http://img175.imageshack.us/img175/5304/sigma32.jpg

    http://img130.imageshack.us/img130/1808/sigma33.jpg

    Pozdr.
    Paweł.

  • 34. Data: 2009-12-01 22:02:31
    Temat: Re: [Prośba o pomoc] SIGMA 70-300 [NOWE zdjęcia] - Zdjęcia III
    Od: "Pavel" <a...@g...pl>

    Witam!

  • 35. Data: 2009-12-01 22:07:57
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik " Pavel" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Dziś wykonałem nowe zdjęcia, zgodnie z sugestiami Pawła W.
    > Najlepsze zdjęcie jak dziś uzyskałem z ręki (ale przy dość długim czasie):

    Delikatnie ruszone

    > Pozostałe zdjęcia (wszystkie ze statywu):
    >
    > http://img192.imageshack.us/img192/8327/sigma03.jpg
    >
    > http://img269.imageshack.us/img269/946/sigma01.jpg
    >
    > http://img4.imageshack.us/img4/126/sigma05.jpg

    OK.

    > http://img260.imageshack.us/img260/823/sigma09.jpg

    Delikatnie ruszone

    > http://img513.imageshack.us/img513/8346/sigma10.jpg

    OK.

    Dziwią mnnie te poruszenia ze statywem.
    Masz w korpusie coś takiego jak wstępne podnoszenie lustra przy użyciu
    samowyzwalacza ?
    Używasz wężyka czy naciskasz spust na aparacie ?

    JDJ

  • 36. Data: 2009-12-01 22:23:56
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Moim zdaniem nadal nie wiesz, jak fotografować. Nadal czasy są
    absurdalnie długie, w stosunku do ogniskowej i zdjęć z ręki. Czy
    Carrefour był robiony ze statywu? Akurat tutaj te zdjęcia, które
    oglądałem nie były raczej poruszone, mimo czasu 1/60s przy 300mm
    ogniskowej. Reszta zdjęć jest miękka z powodu poruszenia. Mniejszego niż
    przy 1/13s (poprzednie przykłady), ale nadal są poruszone.

    Czemu upierasz się na ISO 100, kiedy masz takie czasy ekspozycji?
    Podniósł byś do ISO400 i byłoby 1/250s, co jest nadal lekko za długim
    czasem, ale dającym dużo większą szansę na nieporuszony kadr.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 37. Data: 2009-12-01 22:36:16
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "JackDeJack" <J...@w...pl> napisał:

> [...]
    > samowyzwalacza ?
    > Używasz wężyka czy naciskasz spust na aparacie ?

    Może po prostu ma za delikatny statyw do tego obiektywu? Ta Sigma już trochę
    waży, jest dość długa, nie ma gwintu statywowego, więc pewnie zestaw był
    przykręcony do statywu za pośrednictwem gwintu w korpusie aparatu, co
    dobremu wyważeniu nie sprzyja. To wszystko powoduje, że wymagania co do
    stabilności statywu rosną i wbrew temu, co niektórzy na tej grupie niedawno
    sugerowali prosty statyw za 120zł może nie wystarczyć.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 38. Data: 2009-12-01 22:39:22
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niedawno
    > sugerowali prosty statyw za 120zł może nie wystarczyć.

    Jak napisał autor "Wszystkie robione ze statywu (GoldPhoto)" czyli podróbka
    Manfroto.
    Zależy jak rozstawiony, dociążony, jak wyzwalany spust - za dużo
    niewiadomych.

    JDJ

  • 39. Data: 2009-12-01 22:40:58
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czemu upierasz się na ISO 100, kiedy masz takie czasy ekspozycji? Podniósł
    > byś do ISO400 i byłoby 1/250s, co jest nadal lekko za długim czasem, ale
    > dającym dużo większą szansę na nieporuszony kadr.

    To jest 1/160 s z ręki, przy 300 mm ISO200 @ f5,8 (cropowane oczywiście):
    http://c.wrzuta.pl/wi9725/804dce6a0018ae604aef57bd/0
    /imgp5926

    --
    Yogi(n)

  • 40. Data: 2009-12-01 22:45:56
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

> [...]
    > niedawno
    > sugerowali prosty statyw za 120zł może nie wystarczyć.

    Mam statwy manfrotto 055 z głowcą 029.
    Z obiektywem 70-200 2.8 (jest mocowanie do obiektywu)zdjecia na ogniskowej
    200m i czasach od 1/60 do 2 sekund wychodzą poruszone o ile nie zastosuję
    wcześniejszego otwierania migawki. Też byłem ździwiny i wygląda na to, że do
    takiego cięzkiego zzestawu powinien być statyw o wiele cięższy i bardziej
    pancerny.