  • 51. Data: 2009-12-01 23:31:40
    Temat: Re: [Prośba o pomoc] SIGMA 70-300 [NOWE zdjęcia] - Zdjęcia II
    Od: " Pavel" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Dociąża to nogi i przez "niweluje/napina" ich elastyczność.
    > Jeśli stosunek masa/powierzchnia jest odpowiedni to musi nieźle dmuchać by
    > to poruszyć.

    Wypróbuje ten sposób.

    P.

  • 52. Data: 2009-12-01 23:34:08
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    " Pavel" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał:

    > JDJ co rozumiesz przez dociążenie statywu ? Widziałem jak ktoś na statywie
    na
    > haku wieszał plecak. Z jednej strony jest to "dociążenie" a z drugiej taki
    > plecak się gibie na wietrze i wprowadza drgania. Statyw to GoldPhoto YH324
    > głowica to YH430. Jest to cholerstwo dość ciężkie.
    >[...]

    Sporo zależy od konkretnej sytuacji i trudno jest podać uniwersalną receptę.
    Dociążenie statywu pozwala czasem zmniejszyć wpływ drgań od podmuchów wiatru
    (zakładam, ze obciążenie jest tak dobrane, że wisi stabilnie a nie lata na
    wszystkie strony), z drugiej jednak strony zdarza się, zę niezbyt sztywne
    elementy statywu pod wpływem obciążeń zaczynają gorzej wpadać w drgania.
    Rozwiazaniem alternatywnym (a często lepszym niż wieszanie pod statywem
    torby) jest pętla gumowa - podwieszamy ją do halka pod statywem a drugi
    koniec prtzydeptujemy do ziemi stopą - tyle, że wtedy podczas robienia
    zdjęcia nie możemy tej stopy ruszać.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 53. Data: 2009-12-02 10:35:12
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Pavel pisze:

    > Zgadza się. Nie spodziewałem się jednak że drgania od lustra i migawki mogą
    > też być tak istotne.

    Mogą być. I to właśnie przy takich czasach, jakie miałeś. Przy
    dłuższych, np. 2s lub więcej, może nie mieć to znaczenia, ponieważ
    drgania od lustra trwają ułamki sekund i jest to praktycznie nieznaczący
    czas drgań w stosunku do czasu ekspozycji. Natomiast przy czasach 1/40s,
    1/13s, czy 1/10s drgania mogą trwać przez nawet kilkadziesiąt procent
    czasu naświetlania(chociaż mierzone w ułamkach sekund trwa tyle samo) i
    efekt tych drgań pojawia się na dłuższych ogniskowych. D70s to stary,
    ale zaawansowany aparat. Wstępne podniesienie lustra NA PEWNO tam masz.
    Prawdopodobnie w połączeniu z 2 sekundowym samowyzwalaczem. Sprawdź z
    tym 2s wyzwalaczem, czy natychmiast po wciśnięciu spustu nie ma
    klapnięcia (to lustro się podnosi), a po ok. 2 sekundach powinno pojawić
    się ponowne klapnięcie (dźwięk przebiegu migawki + opadnięcie lustra).
    Jak tak jest, to masz wstępne podniesienie lustra połączone z 2
    sekundowym samowyzwalaczem. Jeśli tak nie masz, to wstępne podniesienie
    lustra jest realizowane w inny sposób, ale na 99% masz taką opcję.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 54. Data: 2009-12-02 10:41:50
    Temat: Re: OBIEKTYW DO ZWROTU ?!?!? SIGMA 70-300 [zdjecia]
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > sorry winen moj fortepian , ktory ma inny rozklad klawiszy niz
    > komputer.
    > trudno trafic na wyczucie , tam gdzie sie chce.

    I wszystko jasne :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 55. Data: 2009-12-02 13:52:25
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Pavel pisze:

    > OK, ale mogłoby być lepiej.

    To ostatnie też jest poruszone (góra-dół) tylko delikatniej

  • 56. Data: 2009-12-02 17:01:03
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > wstępne podniesienie lustra jest realizowane w inny sposób, ale na 99%
    > masz taką opcję.

    To jest ten 1%, kiedy nie ma wstępnego podniesienia lustra (D70s).
    R.

  • 57. Data: 2009-12-02 17:14:03
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    R pisze:

    > To jest ten 1%, kiedy nie ma wstępnego podniesienia lustra (D70s).
    > R.

    Do prawdy? Taka zaawansowana lustrzanka?
    To nie pozostaje nic innego, tylko:
    1) założyć filtr ND, żeby wydłużyć czas ekspozycji do ok. 1s lub więcej.
    2) podnieść ISO, aby czasy były znacznie krótsze

    :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.