  • 21. Data: 2009-12-01 09:27:08
    Temat: Re: [Prośba o pomoc] OBIEKTYW DO ZWROTU ?!?!? SIGMA 70-300 [zdjęcia]
    Od: "Ptas" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik " Pavel" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:hf17rp$cde$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam wszystkich!
    >

    > Kupiłem wczoraj ob. SIGMA 70-300 F4-5.6 DG MACRO i jestem MOCNO
    > NIEZADOWOLONY....
    >

    > Po drugie - zdjęcia wychodzą nieostre, bardzo słaba ostrość.

    Witaj,

    W kwestii ostrosci na 300mm to wszystkie zdjecia sa poruszone. Popatrz na
    przyklad na literki na banerze albo na znaki. Nieporuszone powinny Cie
    zaskoczyc :)

    Pozdr

    Ptas

  • 22. Data: 2009-12-01 09:47:09
    Temat: Re: OBIEKTYW DO ZWROTU ?!?!? SIGMA 70-300 [zdjęcia]
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
    On 30 Nov., 22:06, " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
> [...]

    wspolczynnik przedliueznia ogniskowej - znaczy aparat mu ją przedłuża
    Ogniskowa to właściwość fizyczna obiektywu.
    Obiektyw jak ma ogniskową 300mm to ma i basta.
    Niezależnie gdzie go użyjesz czy na FX, APS-c czy nawet na średnim formacie
    to dalej będzie 300mm
    Skończcie z tym przeliczaniem bo to jest chore, lub jeśli już przeliczacie
    to podawajcie pełną informację.
    Ja używam 24-70mm na APS-c i mam to gdzieś ile to będzie odpowiadało po
    podpięciu na FX

    Teoria piękna tylko przy szkle o świetle f5,6 lub po przymknięciu do f8-11 i
    niskom ISO nie do spełnienia nawet w słoneczny dzień.
    Jak nie masz parkinsona 1/200 powinna wystarczyć

    Przy 1/500 to i trzymając jedną ręką powinno wyjść ostrzej niż to co
    pokazał.

    JDJ

  • 23. Data: 2009-12-01 09:53:00
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Dez., 10:47, "JackDeJack" <J...@w...pl> wrote:
    > U ytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisa w wiadomo
    cinews:2840ad79-3a62-4ae5-8962-8ec2c0b56433@j24g2000
    yqa.googlegroups.com...

    > wspolczynnik przedliueznia ogniskowej - znaczy aparat mu j przed u a
    > Ogniskowa to w a ciwo fizyczna obiektywu.
    > Obiektyw jak ma ogniskow 300mm to ma i basta.
    > Niezale nie gdzie go u yjesz czy na FX, APS-c czy nawet na rednim formacie
    > to dalej b dzie 300mm

    nie siej wrogiej propagandy
    wprowadzasz zamieszanie i zamet
    1 /f to jest dla malego obrazka.
    wynika to z przyjetego krazka rozproszenia.

    jesli stosujesz 300 mm dla aps *1,5 to kat widenia odpowiada
    obiektywowoi jak 450 mm w FF i trzeba to uwzglednic czyli czas to
    bedziw 1/450

    ta formula wziela sie z czasow przedlustrzankowych , dla aparatow z
    lekka migawka centralna lub plocienna - lunetkowe.
    lustzro wprowadza wstrzas , latwo o poruszenie .bezpieczuniej w lekkim
    aparacie 1/2f.

    a zreszta rob jak chcesz , tyle tylko ze piszesz glupoty . nie mam nic
    przeciwko nim , pisz sobie jakie chcesz , gdyby nie fakt , ze starasz
    sie mnie skorygowac - a do tego to musisz sporo jeszcze przemyslec i
    poczytac.

  • 24. Data: 2009-12-01 10:07:50
    Temat: Re: OBIEKTYW DO ZWROTU ?!?!? SIGMA 70-300 [zdjecia]
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    On 1 Dez., 10:47, "JackDeJack" <J...@w...pl> wrote:
    > U ytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisa w wiadomo
    > cinews:2840ad79-3a62-4ae5-8962-8ec2c0b56433@j24g2000
    yqa.googlegroups.com...

    < CIACH>

    Alez ja sie z toba zgadzam i znam te wszystkie teorie.
    Ale nie siejmy defetyzmu i nie mówmy ze przy 300mm konieczne jest
    stosowanie czasów 1/500 lub 1/900.
    Gdyby autor stosowal czasu na poziomie 1/200-300, zamiast 1/13 czy 1/80 na
    bujanym statywie to nie bylo by tego tematu.

    Jak sie czlowiek postara, pocwiczy, a jeszcze ma pomocnika w postaci
    stabilizacji, to i przy 1/100 ilosc poruszonych zdjec bedzie ulamkiem
    calosci.
    Dla mnie 1/200 to taka 99% pewnosc nieruszonej fotki na 300mm - oczywiscie
    nie ma to zastosowania do obiektów szybko przemieszczalnych (czytaj dzieci)
    ;)

    JDJ.

  • 25. Data: 2009-12-01 10:12:38
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Dez., 11:07, "JackDeJack" <J...@w...pl> wrote:
> [...]
    > nie ma to zastosowania do obiektów szybko przemieszczalnych (czytaj dzieci)

    to zalezy od aparatu - jego masy - dokladniej stosunku masy wirujacej
    do calosci.

    w lekkim c450d

    musialme stosowac 1/ w ekw F - dawalo gwarancje nieporuczenia

    na 1/ekw. F juz musialem uwazac - krazek rozproszenia juz bywal
    przekroczony , zdjecia zaczynaly byc mydlaste niekiedy.

    w ciezkim c50d z lepiej amoprtyzowanym lustrem bez problemu
    utrzymuje na 1/ekwF
    przy iodrobinie starannosci rowniez 2/ekw F

    te lekkie aparaty wymagaja uwagi przy 1/ekwF bezpieczniej jest dla
    osoby niewprawionej , czy tez niezwracajacej uwagi na spokojne
    trzymanie aparatu stosowanie czasow 1/ 2ekwF. W przeciwnym wypadku
    odsetek zdjec nieostrych wskutek poruszenia bedzie spory.

  • 26. Data: 2009-12-01 10:14:25
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    n.googlegroups.com...
> [...]
    > On 1 Dez., 10:47, "JackDeJack" <J...@w...pl> wrote:

    >W przeciwnym wypadku odsetek zdjec nieostrych wskutek poruszenia bedzie

    Co widac na zalaczonych obrazkach :(

    JDJ

  • 27. Data: 2009-12-01 10:45:24
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Dez., 11:12, XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > do calosci.
    >
    > w lekkim c450d
    >
    > musialme stosowac 1/ w ekw F - dawalo gwarancje nieporuczenia

    1/2 ekwF

    sorry winen moj fortepian , ktory ma inny rozklad klawiszy niz
    komputer.
    trudno trafic na wyczucie , tam gdzie sie chce.

  • 28. Data: 2009-12-01 12:21:48
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:

    > po co mialbym ogladac bazgroly
    > jesli zdjecia sa nieostre to sa 3 mozliwosci

    Bo nie wiesz, która to z poniższych przyczyn.

    > af niet trafia
    > za dlugie czasy
    > jakis superbadziewny obiektyw.

    Jeśli za długie czasy są przyczyną, to jaki sens proponować pytającemu
    wymianę obiektywu? ...

    > obektywy sigmy DG sa pod FF , byloby lepiej ( ostrzej ) i taniej
    > gdyvy kupil DC - ale to niejest decydujace.

    Obiektywy DG kryją FF, co nie znaczy, że nie można ich używać z równie
    dobrym skutkiem na APS-C.

    > Moze najlepiej jest kupic broszurke np p.t. jak fotografowac -
    > wydawnictwo harcerskie , rok ?? bo ja wiem 1960.??

    Ale to dopiero po stwierdzeniu, że to wina fotografującego, a nie
    sprzętu (który też może być wadliwy). A tego się nie dowiesz bez
    obejrzenia zdjęć.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 29. Data: 2009-12-01 12:25:28
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Pavel pisze:

    > Widzę, że też bez stabilizacji, a robisz nią zdjęcia bez statywu ? (czy body
    > ma stab. ?).

    Robiłem z korpusem bez stabilizacji, teraz robię z korpusem ze
    stabilizacją. Generalnie nie mam problemów z ostrością, ale po
    przymknięciu, ale czasy, na jakich robię, to co najmniej 1/300s dla
    300mm ogniskowej - wtedy mam 95% nieporuszonych bez stabilizacji. Na
    300/5.6 jest dość "miękko", ale nie źle. Twoje zdjęcia są ewidentnie
    poruszone, a nie, nieostre (nieostrości nie da się wykluczyć na tych
    poruszonych zdjęciach).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 30. Data: 2009-12-01 12:29:55
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Dez., 13:21, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Bo nie wiesz, która to z poniższych przyczyn.

    do trzech to chyba kazdy umie liczyc.

    jest jeszcze ew czwarta - delikwent na mocnej bani

    > Jeśli za długie czasy są przyczyną, to jaki sens proponować pytającemu
    > wymianę obiektywu? ...

    z tego powodu zaden , czy ktos proponowal ?

    > Obiektywy DG kryją FF, co nie znaczy, że nie można ich używać z równie
    > dobrym skutkiem na APS-C.

    mozna uzywac , ale watpie czy z rownie dobrym skutkiem jak DC pod aps-
    em.

    > Ale to dopiero po stwierdzeniu, że to wina fotografującego, a nie
    > sprzętu (który też może być wadliwy). A tego się nie dowiesz bez
    > obejrzenia zdjęć.

    mozna rowniez przeczytac nie majac poczucia winy.
    ostatecznie aparat sam sie nie obsluguje .