  • 11. Data: 2009-11-30 21:16:31
    Temat: Re: [Prośba o pomoc] OBIEKTYW DO ZWROTU ?!?!? SIGMA 70-300 [zdjęcia]
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Pavel pisze:

    > Jutro zrobię lepsze zdjęcia, a przynajmniej lepiej się przygotuje "do testów".

    No zrób. Bo na razie, na podstawie tych można stwierdzić, że to fotograf
    do d... a nie aparat, czy obiektyw.
    Też mam Sigmę 70-300APO Macro DG. Rewelacja to to nie jest, ale
    przyzwoity. Jednak w zakresie 200-300 nie jest najlepszy, ale do makro
    wystarczająco dobry.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 12. Data: 2009-11-30 21:20:44
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Pavel pisze:

    > Obiektyw niema stabilizacji (niestety!), więc nie ma stab. w body.
    Jedno nie wynika z drugiego.

    Aparat -
    > NIKON D70s, statyw (ciężki, chiński) GoldPhoto.

    Ustaw przysłonę na f/8. Przy 300mm i f/8 jest przyzwoicie. To tylko 1EV
    powyżej maksymalnego otworu przysłony.
    Poza tym użyj samowyzwalacza 2s lub/i wstępnego uniesienia lustra (nie
    wiem, jak to jest dokładnie w tym Nikonie - chodzi o wyeliminowanie
    poruszenia pracą lustra, co przy długich ogniskowych nie jest bez
    znaczenia).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 13. Data: 2009-11-30 21:24:36
    Od: " Pavel" <a...@g...pl>

    > .
    >
    > No zrób. Bo na razie, na podstawie tych można stwierdzić, że to fotograf
    > do d... a nie aparat, czy obiektyw.

    Mam nadzieję, że tak jest. Z moim 18-70 nie mam podobnych problemów, ostrzy
    pięknie.

    > Też mam Sigmę 70-300APO Macro DG. Rewelacja to to nie jest, ale
    > przyzwoity. Jednak w zakresie 200-300 nie jest najlepszy, ale do makro
    > wystarczająco dobry.

    Widzę, że też bez stabilizacji, a robisz nią zdjęcia bez statywu ? (czy body
    ma stab. ?).

    Pozdr.
    Paweł

  • 14. Data: 2009-11-30 21:28:37
    Od: " " <a...@g...pl>

    > Jedno nie wynika z drugiego.

    Chodziło mi że body to NIKON.

    > Aparat -
    >
    > Ustaw przysłonę na f/8. Przy 300mm i f/8 jest przyzwoicie. To tylko 1EV
    > powyżej maksymalnego otworu przysłony.

    Będę próbował jutro z różnymi przysłonami, od f/8 zacznę.

> [...]
    > wiem, jak to jest dokładnie w tym Nikonie - chodzi o wyeliminowanie
    > poruszenia pracą lustra, co przy długich ogniskowych nie jest bez

    Nie wiem czy takie cuda mam u siebie (to chyba od D300 jest dopiero, ale
    sprawdzę). Co do czasowego samowyzwalacza, to w domu go stosowałem. A na
    otwartej przestrzeni padła mi szybko bateria i zrobiłem nie wiele prób i z
    automatu i naciskałem sam spust.

    Jutro zrobię lepsze zdjęcia. Dziękuje za sugestie! Do jutra w takim razie.

    Pozdrawiam,
    Paweł.

  • 15. Data: 2009-11-30 21:30:51
    Temat: Re: OBIEKTYW DO ZWROTU ?!?!? SIGMA 70-300 [zdjęcia]
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 30 Nov., 21:59, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Ty obejrzyj parę zdjęć, zanim zaczniesz pytać się o aparat, to ci się
    > wiele wyjaśni, ok?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.

    po co mialbym ogladac bazgroly
    jesli zdjecia sa nieostre to sa 3 mozliwosci

    af niet trafia
    za dlugie czasy
    jakis superbadziewny obiektyw.

    obektywy sigmy DG sa pod FF , byloby lepiej ( ostrzej ) i taniej
    gdyvy kupil DC - ale to niejest decydujace.

    Moze najlepiej jest kupic broszurke np p.t. jak fotografowac -
    wydawnictwo harcerskie , rok ?? bo ja wiem 1960.??
    tam jest wszystko napisane .

  • 16. Data: 2009-11-30 21:50:13
    Od: "MarekF" <o...@w...pl>

    Użytkownik " Pavel" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > NIKON D70s, statyw (ciężki, chiński) GoldPhoto.
    >
    > Jutro zrobię lepsze zdjęcia, a przynajmniej lepiej się przygotuje "do

    Ja jak kupowalem obiektyw, chcialem tak do 300, to w rtvagd zaproponowali mi
    wlasnie sigme, ale to bylo chyba 70-200. Jak uslyszalem, ze oprocz tego , ze
    pasuje mi do mojego body i wydaje rozne dzwieki, kupilem nikora 70-300vr w
    innym sklepie.. Przynajmniej nie kwiczy przy ostrzeniu.
    Wybrales taki obiektyw jaki kupiles, musisz sie nauczyc z niego korzystac.
    Pozdr

  • 17. Data: 2009-11-30 23:00:40
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik " Pavel" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Witam wszystkich!
    >

    > Kupiłem wczoraj ob. SIGMA 70-300 F4-5.6 DG MACRO i jestem MOCNO
    > NIEZADOWOLONY....
    >
    > Po pierwsze - jest luz miedzy modułami tego obiektyw (jakieś ok. 2 mm
    > luzu).
    > Nazwał bym to "luzem obrotowym) (a nie wzdłużnym), czyli wokół osi
    > obiektywu.

    Czyli przy kręceniu jest ten luz - łapiemy za tubus i możemy sonie te 2mm
    jakby doostrzyć ?

    > Po drugie - zdjęcia wychodzą nieostre, bardzo słaba ostrość.

    Ja tam widzę, większość poruszonych. Zrób coś na 300mm z czasem tak 1/300
    lub krótszym powinno się poprawić.

    > Po trzecie - AF działa marnie. Po ciemku nie działa wcale, a przy średnim
    > oświetleniu często się myli.

    Po ciemku bez wspomagania nie działa AF w większości aparatach, przy średnim
    pomyłki to normalna rzecz. Moja puszka w słabych warunkach mieli i mieli aż
    trafi.

    > Po czwarte - być może nie umiem robić makro zdjęć (pierwsza próba), ale
    > coś
    > jest nie tak. Dużo lepsze (znacznie ostrzejsze !!!) zdjęcia robi mój stary
    > 18-70 !

    Makro to napis na obiektywie, a nie jego opcja.

    > Pytanie, czy ja jestem dupa i nie umiem robić zdjęć, czy obiektyw jest do
    > oddania / reklamacji ?

    Jak tu odpowiedzieć by cię nie urazić ?!
    Wielu zgodzi się z pierwszą częścią pytania i nie za bardzo z drugą.
    Ja powiem że niestety nie wiem jak nauczyć kogoś odróżniać zdjęcia nieostre
    od poruszonych.
    Potem czytamy że ostrość na 300mm jest do niczego bo trzeba robić po 4
    zdjęcia tego samego motywu by choć jedno było ostre (opinia autentyczna
    wzięta z jakiejś porównywarki cenowej)

    > Dodam, że mam jeszcze KIT-owy 18-70 i zdjęcia wychodzą
    > o niebo lepsze, a nieraz super. A tu nędza.

    To "nieraz super" mnie martwi.

    > Wszystkie robione ze statywu (GoldPhoto).

    Statyw na pewno stabilnie roztarwiony - trochę ostatnio wiało ?!

    > Proszę o Wasze uwagi i wydanie werdyktu - czy obiektyw trzeba reklamować ?
    > ( mam na to trzy dni - oddadzą mi kasę lub wymienią ).

    Reklamować - nie.
    Oddać - tak, bo niestety nie potafisz go obsłużyć.

    BTW - coby nie było, miałem Tamrona którego można porównać do tej sigmy i
    robił fajne fotki, ale przy 300mm trzeba jednak zadbać o czas krótszy od
    1/200 (przynajmniej)
    Wspomagany stabilizacją czasem (choć nie nagminnie) nagrodził udaną fotka z
    ręki przy czasie 1/100 i dłuższym.

    JDJ

  • 18. Data: 2009-12-01 07:29:47
    Od: Sawi <s...@p...onet.pl>

    Pavel pisze:
    > Wszystkie, każdej firmy ? Także Nikkor 70-300 VR ?

    Tym bardziej ten Nikkor - to szklo jest bardzo dobre w swojej klasie.

    --
    Pozdrawiam,
    Sawi

  • 19. Data: 2009-12-01 07:54:17
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik " Pavel" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Witam wszystkich!
    > Kupiłem wczoraj ob. SIGMA 70-300 F4-5.6 DG MACRO i jestem MOCNO
    > NIEZADOWOLONY....

    Sigma ogolnie potrafi dopiec czasem ale juz po pierwszym rzucie oka na Twoje
    zdjecia wnioskuje, ze musisz sie po prostu jeszcze sporo nauczyc zeby byc
    bardziej zadowolony. Nawet nie wiem jakiego hinta Ci tu podrzucic bo widac,
    ze masz zupelnie podstawowa wiedze... moze taki, ze "w fotografii
    najwazniejsze jest swiatlo" :-)

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 20. Data: 2009-12-01 08:22:48
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 30 Nov., 22:06, " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    > Nikon D70s
    >
    > Pozdr.
    > Paweł.
    >
    > --

    ma to znaczenie ten aparat ma tzw crop 1,5 czyli wspolczynnik
    przedliueznia ogniskowej.

    aby zdjecia wyszly nieporuszone to najdluzszy czas z reki jaki mozesz
    stosowac to

    1/(ogniskowa*crop) - przy spokjnej rece i ciezkim aparacie

    dla nd70 bezpieczniej jest
    1/(2*ogniskowa*crop)

    oznncza to , ze dla 300 mm jesli nie chcesz miec poruszonych zdjec
    powinenes stosowac z reki ok 1/900 sek.

    o tej porze roku i przy jasnosci obiektywu 5,6 nie jest to takie
    oczywiste do spelnienia.

    musisz zapewne podnosic czulosc .

    przy 1/500 musisz zwaracac uwage na staranne , spokojne trzymanie
    aparatu - do tego stopnia , ze na moment spustu wstrzymac oddech.