eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowa[Prośba o pomoc] OBIEKTYW DO ZWROTU ?!?!? SIGMA 70-300 [zdjęcia] › Re: [Prośba o pomoc] OBIEKTYW DO ZWROTU ?!?!? SIGMA 70-300 [zdjęcia]
    From: "JackDeJack" <J...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: [Prośba o pomoc] OBIEKTYW DO ZWROTU ?!?!? SIGMA 70-300 [zdjęcia]
    Date: Tue, 1 Dec 2009 00:00:40 +0100

    Użytkownik " Pavel" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:hf17rp$cde$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam wszystkich!
    >

    > Kupiłem wczoraj ob. SIGMA 70-300 F4-5.6 DG MACRO i jestem MOCNO
    > NIEZADOWOLONY....
    >
    > Po pierwsze - jest luz miedzy modułami tego obiektyw (jakieś ok. 2 mm
    > luzu).
    > Nazwał bym to "luzem obrotowym) (a nie wzdłużnym), czyli wokół osi
    > obiektywu.

    Czyli przy kręceniu jest ten luz - łapiemy za tubus i możemy sonie te 2mm
    jakby doostrzyć ?

    > Po drugie - zdjęcia wychodzą nieostre, bardzo słaba ostrość.

    Ja tam widzę, większość poruszonych. Zrób coś na 300mm z czasem tak 1/300
    lub krótszym powinno się poprawić.

    > Po trzecie - AF działa marnie. Po ciemku nie działa wcale, a przy średnim
    > oświetleniu często się myli.

    Po ciemku bez wspomagania nie działa AF w większości aparatach, przy średnim
    pomyłki to normalna rzecz. Moja puszka w słabych warunkach mieli i mieli aż
    trafi.

    > Po czwarte - być może nie umiem robić makro zdjęć (pierwsza próba), ale
    > coś
    > jest nie tak. Dużo lepsze (znacznie ostrzejsze !!!) zdjęcia robi mój stary
    > 18-70 !

    Makro to napis na obiektywie, a nie jego opcja.

    > Pytanie, czy ja jestem dupa i nie umiem robić zdjęć, czy obiektyw jest do
    > oddania / reklamacji ?

    Jak tu odpowiedzieć by cię nie urazić ?!
    Wielu zgodzi się z pierwszą częścią pytania i nie za bardzo z drugą.
    Ja powiem że niestety nie wiem jak nauczyć kogoś odróżniać zdjęcia nieostre
    od poruszonych.
    Potem czytamy że ostrość na 300mm jest do niczego bo trzeba robić po 4
    zdjęcia tego samego motywu by choć jedno było ostre (opinia autentyczna
    wzięta z jakiejś porównywarki cenowej)

    > Dodam, że mam jeszcze KIT-owy 18-70 i zdjęcia wychodzą
    > o niebo lepsze, a nieraz super. A tu nędza.

    To "nieraz super" mnie martwi.

    > Wszystkie robione ze statywu (GoldPhoto).

    Statyw na pewno stabilnie roztarwiony - trochę ostatnio wiało ?!

    > Proszę o Wasze uwagi i wydanie werdyktu - czy obiektyw trzeba reklamować ?
    > ( mam na to trzy dni - oddadzą mi kasę lub wymienią ).

    Reklamować - nie.
    Oddać - tak, bo niestety nie potafisz go obsłużyć.

    BTW - coby nie było, miałem Tamrona którego można porównać do tej sigmy i
    robił fajne fotki, ale przy 300mm trzeba jednak zadbać o czas krótszy od
    1/200 (przynajmniej)
    Wspomagany stabilizacją czasem (choć nie nagminnie) nagrodził udaną fotka z
    ręki przy czasie 1/100 i dłuższym.

    JDJ