    From: Maciej Sobczak <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Prośba o opinie
    Date: Mon, 30 Apr 2012 01:19:06 -0700 (PDT)

    On Apr 30, 7:05 am, " M.M." <m...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Problem jest trochę subiektywny, gdyż bardzo lubię programować w
    > Javie.

    OK, ale ludzie, którzy lubią programować w Javie, zwykle nie lubią
    patrzeć na kod w C++.

    > Ale potem bym chciał mieć kod źródłowy także w C++.

    Ale to nie będzie w C++. To będzie kod w Javie, ale udeptany tak, że
    skompiluje się przez np. g++.
    Nawet nie spodziewam się, żeby taki konwerter potrafił wyprodukować
    coś takiego:

    std::sort(myVec.begin(), myVec.end());

    Wynika to z faktu, że w Javie nie ma konstrukcji, której
    odpowiednikiem byłoby to powyżej. A tak się składa, że to powyżej jest
    idiomatycznym, kanonicznym a nawet klinicznym kodem w C++. Funktorów
    zdefiniowanych przez użytkownika nawet przez uprzejmość nie wspominam.

    Ten konwerter w najlepszym razie tłumaczy z Javy na Javę z
    przeznaczeniem do kompilacji przez g++.
    A biorąc pod uwagę, że gcj i tak już istnieje i ma się dobrze, to rola
    takiego konwertera jest dla mnie zupełną zagadką.

    > W C++ czasami jest możliwość przeprowadzenia dodatkowych
    > optymalizacji.

    Sorki, ale pisanie w Javie po to, żeby potem tą Javę udającą C++
    optymalizować nie wydaje się być dobrym pomysłem. Lepiej od razu pisać
    w C++ z myślą o dalszej optymalizacji. Nie trzeba nawet rezygnować z
    Javy (czy czegokolwiek innego), bo przecież nie cały kod wymaga
    optymalizacji. Napisz te przysłowiowe 80% w Javie, krytyczną resztę
    20% w C++ pozlepiaj to przez jakieś JNI albo IPC i nie kombinuj.

    > To chyba właśnie te trzy powody: w javie
    > programuje mi się lepiej, a w C++ mam dodatkową sposobność
    > optymalizowania i zaszyfrowania kodu.

    Do optymalizowania i tak się to nie przyda a do tzw. "szyfrowania"
    lepszy będzie gcj.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com