  • Data: 2011-02-04 17:09:10
    Temat: Re: Prolog, Lisp, czy ...?
    Od: TeMPOraL <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Lut, 23:59, "R. P." <r...@w...pl> wrote:
    > Bo u nas tutaj w PL nie widzialem ANI JEDNEJ oferty pracy na funkcyjne
    > czy na Prologa. Inna sprawa, ze na upartego to mozna powiedziec, ze i w
    > takim trywialnym JavaScripcie sa elementy programowania funkcyjnego ;)
    > Zdaje sobie sprawe jednak, ze nie mozna tego porownac do prawdziwie
    > funkcyjnego programowania...

    Pozdrawiam z firmy, która zajmuje się stricte funkcyjnym językiem
    programowania :). Wbrew pozorom, jest na to praca w Polsce, aczkolwiek
    faktycznie, niedużo.

    On 4 Lut, 16:45, A.L. <l...@a...com> wrote:
    > Lisp zostal poddany procesowi "perlizacji", i przeksztalcony w
    > CommonLisp, absolutnei neistrawna kobyle. Nie jest to tylko moja
    > opinia, ale opinia ludzi na comp.lang.lisp. W efekcie, ze zgrabnego i
    > sprawnego jezyka stal sie molochem ktorego manual ma 1500 stron.
    >
    > Scheme procesu "perlizacji" nie pzreszla, i jezyk w dalzym ciagu jest
    > maly, zgrabny i silny. Nauczyc sie Scheme mozna w dwa wieczory.
    > Obecnego Lispu (pardon, CommonLispu) raczej nie
    >
    > A.L.

    Żadna Perlizacja, po prostu Scheme jest bardziej zabawką edukacyjną, a
    Common Lisp to zlepek najlepszych cech różnych wcześniejszych
    dialektów Lispu, pomyślany od początku jako industry-grade language.

    Odpowiadając na oryginalne pytanie, (Common) Lispu warto się nauczyć
    dlatego, że wystawia on programistę na niespotykane w typowych,
    "imperatywnych" językach wzorce programowania, nowe abstrakcje i inne
    sposoby myślenia. Wszystko to wzboagca warsztat programistyczny. Od
    siebie mogę powiedzieć, że nauka Common Lispu bardzo istotnie wpłynęło
    na mój kod pisany w Javie czy C++.