  • Data: 2009-01-02 19:47:37
    Temat: Re: Projekt: hi-end'90 ?
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> szukaj wiadomości tego autora

    > Jaką płytę i konkretne podzespoły wybrać żeby najdłużej to posłużyło ?

    > pozdrawiam w nostalgicznym nastroju :]

    Co prawda z wyższej (nowszej) półki, ale złożyłem sobie takie dwa komputery
    z rzeczy walających się po szafach:

    - Pentium III 833 MHz, dysk WD 8,4 GB, 192 MB RAM SDR, dźwięk AWE64 ISA,
    grafika Radeon 9200 AGP, grafika S3 Trio PCI, karta sieciowa PCI, flop,
    CD-RW LG 16x10x40.
    - Celeron 433 MHz, dysk Samsung 10 GB, 384 MB RAM SDR, dźwięk AWE64 ISA,
    grafika Riva TNT2 M64 PCI, karta sieciowa PCI, CD-ROM LG 52x.

    Wszystko robione było pod kątem Windowsa 98 z zachowaniem kompatybilności z
    grami DOS-owymi (z końca jego świetności - stąd nieograniczanie się co do
    pamięci i procesora).

    W pierwszym komputerze dwie grafiki, bo Radeon kłamie na temat swojej
    zgodności z VESĄ 2.0 (nie wiem czy to uszkodzenie karty czy "ten typ tak
    ma", bo przelutowywałem w niej był spuchnięty kondensator). Stąd druga karta
    graficzna, bardziej zgodna. Można bawić się w dwa monitory ;-) Na tym tez
    komputerze testowałem Win 3.11 po zredukowaniu RAM-u do 64 MB.

    --
    Azarien