  • Data: 2014-04-05 17:02:57
    Temat: Re: Programista iOS - Łódź
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sunday, March 30, 2014 9:08:08 PM UTC+2, Sebastian Biały wrote:

    > No i dlatego dalej pytam: w zym PHP jest lepszy aby ten problem rozwiązać?

    W niczym. Przecież dyskusja nie jest o tym, w czym PHP jest lepszy.

    > Ja nie rozmawiam o umiejętnościach programistów tylko zadaje proste
    > pytanie: co ma PHP co spowodowało że bank wybrał go do jakiegoś tam
    > zadania w środku które było skomplikowane albo obliczeniowo albo
    > algorytmicznie? Co ma PHP czego nie ma <cokolwiek>?

    Nic nie ma nic wyjątkowego, po prostu jest i można z niego korzystać.

    > No właśnie, workaround z ciasteczkami to "załatwia" w typowy dla PHP sposób.

    Ale tak załatwia się sesje *wszędzie*, w każdym języku.

    > Nie. Problemem PHP jest serializacja stanu (albo w ciasteczka albo w
    > db).

    Kompletna bzdura. W ciasteczkach zapisuje się id sesji. Po stronie serwera
    zapisuje i odczytuje się dane wg id. A ten zapis może być w bazie danych,
    w pliku, albo pamięci.

    > Jeśli PHP miałby *żywy* kontekst po stronie serwera wiele rzeczy
    > nie wymagało by serializacji.

    To jest niemożliwe ze względu na to, jak działa *protokół* HTTP.

    > :D PHP i testowanie :)

    "LOL, haha, testy", nudny jesteś. Tak, testy jednostkowe,
    funkcjonalne, integracyjne. Oczywiście automatyczne, uściślę
    żebyś się nie czepiał.

    > Jesli w ciagu kilku lat PHP zmienil się nie do poznania to nie jest PHP
    > tylko coś innego. Zmienił się?

    A sprawdź sobie.

    > Dalej nie wiem co kogo podkusiło że PHP nadaje się do obrabiania równań
    > nieliniowych w systemie bankowym.

    Fascynujące jest to, że wszyscy się tak podjarali obliczeniami, a nikt
    nie zwrócił uwagi na cykle w grafach.

    > Tym bardziej że większe obliczenia powodują że PHP umiera. Gdzieś kiedyś
    > czytałem że PHP obok TCL to dwa najgorsze języki do obliczeń - bo wolne.

    Fatalne w obliczeniach są też: python, javascript, awk i bash.

    > Tam musi być drugie dno, w tym banku. Mam ciągle nadzieję że to nie jest
    > "student za tysiaka da radę" ani też "nie mam czsu, muszę jechać beemką
    > na myjnię, a ten projekt to napiszcie w byle czym".

    Problemem tej dyskusji jest to, że często dyskutujesz z wymyślonymi przez
    siebie faktami.

    w.