  • Data: 2014-03-30 21:08:08
    Temat: Re: Programista iOS - Łódź
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-03-30 20:40, Wojciech Muła wrote:
    > Sam zacząłeś od wymyślonego przykładu z jakimś grafikiem dla sprzątaczek.
    > Podałem Ci, jaki napotkasz problem *alogrytmiczny*, nawet w tak pozornie
    > prostym zastosowaniu.

    No i dlatego dalej pytam: w zym PHP jest lepszy aby ten problem rozwiązać?

    > To nie jest trudny problem, już sama klasa złożoności czasowej powinna
    > sugerować, jakie jest rozwiązanie. Da się rozwiązać bez boosta,
    > bez żadnej biblioteki, nawet w PHP-pie, czy javascripcie.

    I znowu to samo: kazdy język programowania pozwala na rozwiązanie
    dowolnego problemu rozwiązywalnego w innym. Thak You Captain Obvious.

    > W tym wątku była mowa, że programista PHP nic nie musi umieć.

    Ja nie rozmawiam o umiejętnościach programistów tylko zadaje proste
    pytanie: co ma PHP co spowodowało że bank wybrał go do jakiegoś tam
    zadania w środku które było skomplikowane albo obliczeniowo albo
    algorytmicznie? Co ma PHP czego nie ma <cokolwiek>?

    > Bo HTTP to protokół bezstanowy.

    No właśnie, workaround z ciasteczkami to "załatwia" w typowy dla PHP sposób.

    > Nie ma znaczenia, czy na końcu jest PHP,
    > Python, skrypt shellowy CGI, itd. - będzie dokładnie ten sam problem.

    Nie. Problemem PHP jest serializacja stanu (albo w ciasteczka albo w
    db). Jeśli PHP miałby *żywy* kontekst po stronie serwera wiele rzeczy
    nie wymagało by serializacji.

    > Jako język wieloparadygmatowy

    Inne paradygmanty stosuje się za pomocą metaprogramowania albo
    bibliotek. IMHO nie jest wieloparadygmatowy nawet przy bardzo
    optymistycznym podejściu.

    >, przemysłowy, z wieloletnią historią
    > i ciągle rozwijający się -- to dobre odniesienie do innych języków.

    A fuj. To pokraczny język, który na prostowanie jest za stary.

    > No jeżeli rzeczywiście nie obrabia się więcej niż "200 wpisów"

    Czyli jednak dyżury sprzataczek w tym banku zrobili?

    , nie
    > ma się specjalnych wymogów (czas, czy pamięć), to te uniwersalne są
    > lepsze.

    Bo programista nie wie czym się rózni lista od wektora? A no to są
    lepsze, faktycznie.

    > A nawet są lepsze w tym sensie, że już działają i ktoś je
    > przetestował.

    :D PHP i testowanie :)

    > Ale oczywiście zgadzam się, że jeśli są szczególne
    > potrzeby, to trwanie przy uniwersalnych rozwiązaniach nie jest dobre.

    Ależ uniwersalne kontenery nie są *trywialne*. Nic zazwyczaj nie
    gwarantują poza tym że hello world zadziała. Czyli masz śmieciowy język
    ktory w poważnych zastosowaniach odpada na starcie bo ma tajemnicze
    uniwersalne implementacje o których niewiele wiadomo poza tym że dają
    radę dla 200 wpisów.

    > Nic nie musisz, tylko wydawanie kategorycznych sądów o teraźniejszości
    > na podstawie doświadczeń sprzed kilku lat jest trochę bez sensu.

    Jesli w ciagu kilku lat PHP zmienil się nie do poznania to nie jest PHP
    tylko coś innego. Zmienił się?

    > To są ustawienia serwera, a nie przeglądarki. Pomieszałeś. :)

    Nie pomieszałem.

    > Były.

    I 200 wpisów w bazie danych?

    > A to też było, nie przeczę.

    Dalej nie wiem co kogo podkusiło że PHP nadaje się do obrabiania równań
    nieliniowych w systemie bankowym. Tym bardziej że większe obliczenia
    powodują że PHP umiera. Gdzieś kiedyś czytałem że PHP obok TCL to dwa
    najgorsze języki do obliczeń - bo wolne.

    Tam musi być drugie dno, w tym banku. Mam ciągle nadzieję że to nie jest
    "student za tysiaka da radę" ani też "nie mam czsu, muszę jechać beemką
    na myjnię, a ten projekt to napiszcie w byle czym".