    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Tue, 25 Mar 2014 11:39:07 -0700 (PDT)
    <3...@g...com>
    <s...@j...net>
    Subject: Re: Programista iOS - Łódź
    From: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Monday, March 24, 2014 9:04:56 PM UTC+1, Stachu 'Dozzie' K. wrote:

    > Że powinno być ich znacznie więcej, ergo: większość dobrych programistów
    > nie pisze w PHP.

    Wchodzimy w dywagacje, czy rzeczywiście używany aktualnie język
    determinuje jakość programisty. Kobieca intuicja podpowiada mi,
    że powodem niskiej jakości jest tkwienie w jednym miejscu: w sensie
    język, system operacyjny, zakres obowiązków. Jak programista
    PHP całe 5 lat kariery robi fora, blogi i zna tylko MySQL, to trudno,
    żeby miał szersze pojęcie nawet o aplikacjach webowych, czy innych
    bazach danych.

    > A ja wolę napisać gramatykę. Zwykle się sprawdza znacznie lepiej niż
    > "sobie napisałem parser", na przykład ma mniej błędów i szybciej się
    > dodaje nowe elementy składniowe. No i dla prostego języka zajmuje może
    > pół godziny, podczas gdy ręczne pisanie takiego parsera to dobre kilka
    > godzin pracy.

    Własny parser jest jak własne dziecko, a taki z generatora, jak adoptowane. ;)

    Mówiąc serio, jednak wydaje mi się, że parsowanie to mimo wszystko
    niszowa dziedzina, nawet w programowaniu. Z mojej praktyki mam dwa
    przypadki, ze znanych innych projektów wiem też o dwóch (w tym jeden
    do języka programowania).

    Ale jestem ciekaw, jakie inni mają doświadczenia, może to kwestia
    dziedziny. Co parsowałeś?

    > To jest system backoffice, który wspiera bardzo różne procesy
    >
    > Zakładam że mówisz prawdę, tylko póki nie wykażesz, że to jest na temat
    > (na przykład opisując warunki, w których wybierano PHP), to mogę
    > zakładać, że cały argument ma się nijak do dyskusji.

    To miło, że jeszcze ktoś mi wierzy, oczywiście oprócz pań z Urzędu
    Skarbowego. Ale naprawdę nie wiem dlaczego PHP, nie ja decydowałem.
    Pomagałem za to wybierać bazę NoSQL (padło na MongoDB).

    w.