  • Data: 2014-03-25 19:39:49
    Temat: Re: Programista iOS - Łódź
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-03-25 19:10, Wojciech Muła wrote:
    > Programisty oczywiście.

    Interesujące. Masz jakies badania?

    > Żeby zrobić Twój wymyślony grafik sprzątaczek, to jednak trzeba coś tam
    > wiedzieć, np. jak wykrywać kolizje przedziałów czasowych. I poprawnie
    > obsłużyć równoległe zmiany w bazie. Wiesz jak się to ostatnie robi,
    > czy masz bibliotekę? :)

    W innym języku mam boost::range. IMHO nie napiszę lepiej, szczególnie
    jesli nikt na swiecie tego nie robi w tym języku. Albo inaczeju: gdyby
    ktokolwiek na serio tego potrzebował i był dobrym programistą to by
    napisał taką bibliotekę, może niekoniecznie OS oczywiście.

    Równległe zmiany w bazie obsługuje baza. Zazwyczaj. Bywa że jak nie
    obsługuje to się zmienia bazę (częste podejście wiekszych firm).

    > No to nie każdy dostanie takie zadanie. Powiem nawet więcej: nieliczni
    > programiści C++, Javy, czy Pythona są w stanie to zrobić. I nie każdy
    > absolwent wyższej uczelni wie, że istnieją takie cuda, jak drzewa BST
    > (nie mówiąc o ich wyważonych wariantach).

    Ilu programistów powiedzmy C++ slyszało o drzewach w ogóle a ilu
    PHPowców? Jeśli niewielu PHPpowców w ogóle wie co to jest to zapewne nie
    ma tego w języku. A jak nie ma tego w języku to nieliczni co slyszeli
    zaczynają tworzyć kwadratowe koła. Efektem czego masz 50 implementacji i
    każda popsuta. To nie jest dobry język. Nie zapewnia nawet minimum
    zaplecza. To cud jakiś że w ogóle mają sortowanie.

    > Oczywiście, że można, tylko równie oczywiste jest, że nie wszystko ma
    > sens. Sprowadzasz dyskusję w rejony absurdu.

    Absurd osiągnięto w momencie stwierdzenia że "jak czegoś nie ma to sobie
    można napisać, to dobry język".

    > W ciągu kilkunastu miesięcy pracy w PHP nie zetknąłem się chyba z ani
    > jednym problemem tego typu.

    Ja po 5 minutach zabawy dostałem w łeb =, ==, ===. Może kwestia
    szczęscia, nie wiem. Ale jakoś nie tylko ja narzekam. Ponadto środowisko
    PHPowców ma coś wsólnego ze środowiskiem Delphi. Oni też potrafili się
    wykłucać że uniwersalny kontener na wszystko jest lepszy niż
    specjalizowane o znanych złożonościach "bo kto obrabia więcej niż 200
    wpisów".

    > Nie przekreśla. C++ ma śmieci ciągnące się za nim od wielu, wielu lat
    > i jakoś można pracować używając wyłącznie nowych własności języka.

    I niby C++ jest używany profesjonalnie? C++ jest używany z różnych
    przyczyn, ale raczej nie z powodu bycia profesjonalnym.

    > Nie. Dynamiczne rozwiązywanie typów to w dużym projekcie powód
    > dużej liczby kłopotów, w tym konieczność dokładnego otestowania
    > nawet najbanalniejszych części kodu. Ale to temat na inny flejm. :)

    Nie rozumiesz. Gdyby w PHP problemem byla *tylko* dynamiczność to możesz
    sobie robić flame. Ale problemów w PHP jest tak wiele, że ta
    dynamicznośc nie ma żadnego znaczenia przy wyborze języka. To jest nic w
    porównaniu z masą idiotycznych pułapek które po wielokroć ten język
    przekreślają w parze ze słowem "profesjonalny", "bankowy", "dobry".

    > Tak działa PHP, że wypisuje na wyjście błędy, a wyjście akurat wyświetla
    > przeglądarka. Chociaż my dostawaliśmy informacje o błędach mailem i mieliśmy
    > własne pliki logów. Czy może kłamię?

    Nie. PHP jest zorientowany na przeglądarkę. PHP cli jest tylko
    mozliwością dodatkową. Sporo pisałem w CLI i wylatujące bledy
    formatowane HTMLem były naprawdę profesjonalne.

    > Ręcznie? Ja dostawałem pełen stacktrace z automatu. I nie, nie powiem
    > jak, pogooglaj sobie dla zdrowia.

    W pewnych sytuacjach. W innych musisz recznie żebrać. I proszę, nie
    dopytuj kiedy, bo nie mam ochoty szukać w backupach kodu pisanego 4 lata
    temu, oby nigdy więcej.

    > Z przeglądarką nie jest związany żaden stan, pewnie myślisz o sesji.

    Myślę o ustawieniach.

    > A dokładnie dwóch. Ojej.

    O dwa za dużo.

    > To Ty nie widzisz jak powstają inne języki? Taka sama droga radosnej
    > twórczości, zobacz sobie, jak rozwija się Python, czy Go, a nawet
    > standard C++. Ciągle są poprawki i nie każdemu podoba się wektor rozwoju.

    Każdy z tych projektów zaczynał od jakiegoś poziomu i poprawki wprawadza
    się uważnie. W przypadku PHP zaczeto od poziomu -40 i potem jakoś to
    poleciało z wersji na wersję z kilkoma zwrotami o 180 stopni. To jest
    inny sposób rozwoju języka i jakoś nie bardzo sobie wyobrażam jak można
    go uzywać na produkcji licząć się z tym że w wersji PHPN+0.1 ktoś
    spierdoli funkcje szyfrujące bo nigdy nie słyszal o unit testach:

    https://bugs.php.net/bug.php?id=55439

    > Jasne, weźmy taki C++ i jego minimum 150 undefined behaviours plus błędy
    > logiczne. :)

    Zaryzykuje ze składnia i gramatyka C++ jest bardziej spójna niż PHP. Co
    wydaje sie niemożliwe przy bałaganie C++...

    > Przestrzenie nazw, "magick" methods z Pythona.

    Łomatko. To prawie zmienia paradygmat!

    > Ma funkcje anonimowe
    > o podobnym działaniu jak te w C++11, tj. domknięcie trzeba podać
    > wprost.

    To też wielka sprawa. No no.

    > Type hinting się dobrze sprawdza, to w Pythonie czeka na realizację.

    Że niby jednak statyczne typowanie? No, nastepne 180 stopni. Idę o
    zakład że za 20 lat PHP osiągnie poziom języków z lat 70tych a potem to
    już z górki.

    > Nic takiego nie powiedziałem. Twierdzę, że w PHP powstawały i powstają
    > dużo bardziej skomplikowane narzędzia niż tysiąc pięćsetny blog. I że
    > nie wystarczy zatrudnić 10 studentów

    Gdzie one są, żeby je zobaczyć? I żeby nie mialy MySQLa ani HTTP, ale za
    to miały równania nieliniowe. Czy kto widział, kto?

    > No to fajnie, że wiesz lepiej, co nasz system robi. Po co mnie wypytywałeś?

    Bo nie lubie NDA jak również nie lubie argumentacji "wiem ale nie powiem".