  • Data: 2014-03-25 19:10:14
    Temat: Re: Programista iOS - Łódź
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, March 24, 2014 11:52:25 PM UTC+1, Sebastian Biały wrote:

    > Średniej krajowej *programisty* czy sredniej krajowej?

    Programisty oczywiście.

    > Bo właśnie próbujesz porownać zawód programatora PHP do pracy kierowcy tira.
    > Może i jest w tym jakaś samokrytyka.

    No i po co takie nieładne osobiste przytyki? Obecnie jestem programistą
    niskopoziomowym, w C++ piszę. Pisałem w PHP. Pisałem też w Pythonie,
    javascripcie, PL/pgSQL, a nawet raz w VB (ciekawe doświadczenie, tak BTW).

    > Chcesz z gównianym jezyku wynajdywac kwadratowe koła. To jest własnie
    > slabośc PHP: tam *NIC* nie ma. Epoka kolejki łupanej, wszystko musisz
    > sam wydłubać z kamienia jesli masz potrzebę większa niz nastepne forum o
    > hiphopie. I to ma być *profesjonalny* język który bank używa na codzień?
    > Może jednak robi te grafiki sprzątaczek w banku.

    Żeby zrobić Twój wymyślony grafik sprzątaczek, to jednak trzeba coś tam
    wiedzieć, np. jak wykrywać kolizje przedziałów czasowych. I poprawnie
    obsłużyć równoległe zmiany w bazie. Wiesz jak się to ostatnie robi,
    czy masz bibliotekę? :)

    > Szybko jestes w stanie napisać poprawne drzewo czerwono-czarne? Z unit
    > testami, o prawidłowej złożoności, z poprawnym interfejsem?
    > Nie każdy potrafi.

    No to nie każdy dostanie takie zadanie. Powiem nawet więcej: nieliczni
    programiści C++, Javy, czy Pythona są w stanie to zrobić. I nie każdy
    absolwent wyższej uczelni wie, że istnieją takie cuda, jak drzewa BST
    (nie mówiąc o ich wyważonych wariantach).

    > A tu proszę, w PHP byle studencik machnie w przerwie śniadaniowej a drugi
    > napisze wsparcie dla wątków w przerwie grania na xboxie. I kolejny mit
    > o PHP obalony: tam jest wszystko możliwe, bo przecież jest turing-complete.

    Oczywiście, że można, tylko równie oczywiste jest, że nie wszystko ma
    sens. Sprowadzasz dyskusję w rejony absurdu.

    > G. prawda. On jest popsuty w samym rdzeniu. Mój ulubiony sadness:
    >
    > http://phpsadness.com/sad/47
    >
    > Dyskusja jaka krąży wokół tego problemu jest żenująca. Jak można to
    > spieprzyć? Ano można, jak się po pijaku wymyśla język. To jedna z setek
    > min w które prędzej czy później wdepniesz. Problemy w parserze,
    > idiotycznej gramatyce, nieudolna ewakuacja w stronę referencji itp.

    W ciągu kilkunastu miesięcy pracy w PHP nie zetknąłem się chyba z ani
    jednym problemem tego typu. Język mi nie przeszkadzał w realizacji zadań,
    przeszkadzały mi rzeczy, które są niezależne od języka.

    > To go przekreśla w profesjonalnych zastosowaniach. Ot tak.

    Nie przekreśla. C++ ma śmieci ciągnące się za nim od wielu, wielu lat
    i jakoś można pracować używając wyłącznie nowych własności języka.

    > Dynamicznośc to pikuś w porównaniuz resztą.

    Nie. Dynamiczne rozwiązywanie typów to w dużym projekcie powód
    dużej liczby kłopotów, w tym konieczność dokładnego otestowania
    nawet najbanalniejszych części kodu. Ale to temat na inny flejm. :)

    > Czyli dostac errora w przeglądarce?

    Tak działa PHP, że wypisuje na wyjście błędy, a wyjście akurat wyświetla
    przeglądarka. Chociaż my dostawaliśmy informacje o błędach mailem i mieliśmy
    własne pliki logów. Czy może kłamię?

    > Lub wciskać do kodu dumpy callstacku (ręcznie)?

    Ręcznie? Ja dostawałem pełen stacktrace z automatu. I nie, nie powiem
    jak, pogooglaj sobie dla zdrowia.

    > Nie oszukujmy się. On nie jest skryptowy. On jest zorientowany na przeglądarkę.
    > Ba, dzialanie tego języka zalezy od stanu przegladarki

    Z przeglądarką nie jest związany żaden stan, pewnie myślisz o sesji.
    Ale sesja jest pamiętana po stronie serwera i nie musi być obsługiwana
    przez skrypt.

    > i pierdyliarda php.ini.

    A dokładnie dwóch. Ojej.

    > a) ludzie którzy myślą i standaryzują a nie odwrotnie, efekty ich pracy
    > to jakiś zamysł a nie chaos. Najczęsciej wyniki są wyrażone w jakiś
    > formalny sposob.

    To Ty nie widzisz jak powstają inne języki? Taka sama droga radosnej
    twórczości, zobacz sobie, jak rozwija się Python, czy Go, a nawet
    standard C++. Ciągle są poprawki i nie każdemu podoba się wektor rozwoju.

    > b) komitety standaryzacyjne które nie wymysla języka po pijaku

    Jasne, weźmy taki C++ i jego minimum 150 undefined behaviours plus błędy
    logiczne. :)

    > Co zapożyczył PHP i od czego?

    Przestrzenie nazw, "magick" methods z Pythona. Ma funkcje anonimowe
    o podobnym działaniu jak te w C++11, tj. domknięcie trzeba podać
    wprost.

    > I co jest w PHP do zapożyczenia przez innych?

    Type hinting się dobrze sprawdza, to w Pythonie czeka na realizację.

    > PS. Stawiasz tezę że nie jest ważne jaki język jest w tle rozwiązania
    > problemu.

    Nic takiego nie powiedziałem. Twierdzę, że w PHP powstawały i powstają
    dużo bardziej skomplikowane narzędzia niż tysiąc pięćsetny blog. I że
    nie wystarczy zatrudnić 10 studentów

    > PHP to kupa. Nie wierzę że ludzie pracujący w bankach są aż tak
    > przeraźliwie głupi aby wybrać go na krytycznej ścieżce, albo uzywać do
    > "rozwiązywania równań nieliniowych w systemach windykacji".

    Trudno mi dyskutować z wiarą.

    > Czyli działa jako pierdola wspomagająca jakieś proste zadania typu
    > pokazanie pani Marysi ile klient jest winny. I niech sobie tam działa.

    No to fajnie, że wiesz lepiej, co nasz system robi. Po co mnie wypytywałeś?

    > Studenci informatyki gdzieś się muszą szkolić, a co lepszego niż praca
    > w banku w profesjonalnym projekcie może się im przytrafić?

    Nawet nie wiesz, jakie fajne dziewczyny pracują w bankach! I mówiąc
    "dziewczyna" mam na myśli twór bez rozszerzenia .jpeg, serio. ;)

    w.