  • 81. Data: 2009-09-09 12:43:28
    Temat: Re: Program do 'wyciagania' cieni - szukam
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Sebastian Nibisz wrote:

    > Jeżeli możesz, to ślij.

    Dzięki za zdjęcie, podmieniłem drugi przykład.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 82. Data: 2009-09-09 14:10:27
    Od: d...@z...pl (Dariusz W.)

    Witam !

    >Niby tak a jednak nie do konca.
    >Skoro PS tak ladnie wyciaga cienie, to dlaczego tak trudno w nim zlozyc
    >HDR-a o bardzo duzej rozpietosci tonalnej?

    Robienie z tego samego zdjecia jeszcze dwoch nie bedzie
    HDR-em. Caly czas bazujesz na tej samej przestrzeni tonalnej z
    ta roznica ze masz rozwalone to na 3 zdjecia.

    Nie trzeba wcale robic z jednego 3 zdjec aby wyciagnac cienie.

    Co do prawdziwego HDR-a w wiekszosci sytuacji wystarczaja mi
    dwie ekspozycje (pomiar na swiatla, pomiar na cienie).

    Samo zlozenie tego tez nie jest problemem jak znasz
    sie troche na grzebaniu po warstwach i maskach ;)

    Dedykowane specjalizowane programy do laczenia
    HDR-ow przyspieszaja prace jak chcesz wykonywac
    panoramy HDR z kilkunastu lub z kilkudziesieciu zdjec.

    Dariusz W.

    Zamien w e-mail x na kropke

  • 83. Data: 2009-09-09 14:45:49
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Dariusz W. wrote:
    > Robienie z tego samego zdjecia jeszcze dwoch nie bedzie
    > HDR-em. Caly czas bazujesz na tej samej przestrzeni tonalnej z
    > ta roznica ze masz rozwalone to na 3 zdjecia.

    Pozwolisz, ze sie z tym nie zgodze.
    Trzy ekspozycje wyciagniete z jednego zdjecia, charakteryzowac sie beda
    rózna dynamika w róznych zakresach tonalnych.
    Nia ma znaczenia, czy ekspozycje te uzyskasz bezposrednio z aparatu, czy
    wydobedziesz je z jednego zdjecia, jezeli tylko caly zakres tonalny miesci
    sie w zakresie przetwornika.
    Fakt ze podobny efekt do HDR, mozna uzyskac przy pomocy innych metod, nie
    powoduje, ze HDR przestaje byc HDR-em.

    > Nie trzeba wcale robic z jednego 3 zdjec aby wyciagnac cienie.

    Zgadza, sie.

    > Co do prawdziwego HDR-a w wiekszosci sytuacji wystarczaja mi
    > dwie ekspozycje (pomiar na swiatla, pomiar na cienie).

    Skoro sie miescisz w zakresie.

    > Samo zlozenie tego tez nie jest problemem jak znasz
    > sie troche na grzebaniu po warstwach i maskach ;)

    Ale trzeba grzebac, czasami wrecz okrutnie. Skoro mam kompa, to dlaczego nie
    mialby tego zrobic za mnie.

    > Dedykowane specjalizowane programy do laczenia
    > HDR-ow przyspieszaja prace jak chcesz wykonywac
    > panoramy HDR z kilkunastu lub z kilkudziesieciu zdjec.

    Wystarczy, ze masz kilkadziesiat fotek, po kilka ekspozycji na kazda.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 84. Data: 2009-09-09 21:06:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sebastian Nibisz" h887p6$l2l$...@i...gazeta.pl

    > Czasami trudno.

    > http://www.hdrsoft.com/images/chateau/ev-4.html
    > http://www.hdrsoft.com/images/chateau/ev-2.html
    > http://www.hdrsoft.com/images/chateau/ev0.html
    > http://www.hdrsoft.com/images/chateau/ev2.html
    > http://www.hdrsoft.com/images/chateau/ev4.html

    > W jakim czasie byś to poskładał?

    0. To JotPeGi.
    1. Nie mam doświadczenia w HaDRowaniu.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 85. Data: 2009-09-09 21:09:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sebastian Nibisz" h88f34$qnc$...@i...gazeta.pl

    > Ale trzeba grzebac, czasami wrecz okrutnie. Skoro mam kompa, to dlaczego nie
    > mialby tego zrobic za mnie.

    On i tak to robi za Ciebie. Ty jedynie mu zlecasz. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 86. Data: 2009-09-09 21:27:57
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > 0. To JotPeGi.

    Po wywołaniu, zdjęcia mogą być zapisane w dowolnym formacie, także JPG.

    > 1. Nie mam doświadczenia w HaDRowaniu.

    Za niedługo nie będzie Ci potrzebne.
    Składanie ekspozycji powinno być taki proste jak zrobienie zdjęcia i za
    niedługo takie właśnie będzie.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 87. Data: 2009-09-09 21:30:07
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "Sebastian Nibisz" h88f34$qnc$...@i...gazeta.pl
    >
    > On i tak to robi za Ciebie. Ty jedynie mu zlecasz. :)

    Niby tak, ale to wymaga abym przy nim siedział a ja nie chcę.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 88. Data: 2009-09-09 21:45:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sebastian Nibisz" h896l8$4ek$...@i...gazeta.pl

    > Za niedługo nie będzie Ci potrzebne.
    > Składanie ekspozycji powinno być taki proste jak zrobienie zdjęcia i za niedługo
    takie właśnie będzie.

    Daj Boże!!!

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 89. Data: 2009-09-10 06:50:32
    Od: d...@z...pl (Dariusz W.)

    Sebastian Nibisz wrote:

    >Czasami trudno.

> [...]

    Recznie bedzie dluzej bo jest 5 zdjec do skladu.

    Tutaj widze przyklad typowy dla laczenia HDR i automatem
    bedzie szybciej to jasne.

    Ale pisalem wczesniej o tym, ze jak z jednego zdjecia robisz sztucznie 3
    pliki JPG - to tak naprawde niczego nie zmieniasz poza tym... ze wyciagasz
    jedynie to co mozna wycisnac z jednej klatki.

    Dokladnie to samo uzyskasz obrabiajac to samo 1 zdjecie w
    programie graficznym.

    Dariusz W.

    Zamien w e-mail x na kropke

  • 90. Data: 2009-09-10 07:16:52
    Od: d...@z...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >Pozwolisz, ze sie z tym nie zgodze.
    >Trzy ekspozycje wyciagniete z jednego zdjecia, charakteryzowac sie beda
    >rózna dynamika w róznych zakresach tonalnych.

    To nie ma znaczenia.

    Caly czas bazujesz na na ograniczonej przestrzeni
    tonalnej w granicach jednego zdjecia.

    Masz ograniczony ten zakres dla 1 ekspozycji.
    Nie przeskoczysz tych braku danych.

    Z cieni i swiatel nie wyciagniesz tego czego
    tam nie ma.

    Mozesz rozjasniac cienie ale zwiekszaja
    sie mocno szumy i obraz ulega duzej degradacji.

    Wtedy potrzeba drugiej ekspozycji (na cienie) aby
    uzupelnic te braki.

    Przy jednej klatce... Nigdy nie bedzie to prawdziwy HDR.

    Nie ma sensu robic 3 JPG-ow z jednego zdjecia i laczyc to jako HDR bo
    to samo zrobisz z jednego JPG-a a roznica bedzie taka, ze
    jedno Ci zrobi automat a drugi efekt polega na wykorzystaniu
    mozliwosci programu graficznego i wiedzy uzytkownika.

    Dariusz W.

    Zamien w e-mail x na kropke