  • 31. Data: 2009-09-08 06:50:27
    Temat: Re: Program do 'wyciagania' cieni - szukam
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 8 Wrz, 00:16, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > Znam co najmniej 3 różne kontrasty. O jakim Ty piszesz?
    > I jak te programy zwiększają ów kontrast?
    > I czy PS jest jakoś upośledzony względem tych specjalistycznych? :)

    Lubisz sobie komplikować życie.

    Masz problem z jakąś fotką to "wrzuć" ją do PS'a potem do easyhdr,
    photomatrix (czy podobnego) porównaj efekty i będziesz wiedział.

    PS
    A tak naprawdę wszystko zależy od fotki i efektu jaki chcesz uzyskać
    (i trochę od czasu jaki chcesz na tą zabawę poświęcić). Raz lepszy
    jest PS, innym razem program do HDR.

  • 32. Data: 2009-09-08 07:13:03
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski:
    > Znam co najmniej 3 różne kontrasty. O jakim Ty piszesz?

    Ja niestety znam tylko dwa - lokalny i globalny. Pisze o kontraście
    lokalnym.

    > I jak te programy zwiększają ów kontrast?

    Sprytnie ;)

    > I czy PS jest jakoś upośledzony względem tych specjalistycznych? :)

    PS nie jest upośledzony tylko dla rzeźbiarzy.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 33. Data: 2009-09-08 09:27:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Nieznajomy" 7...@k...goo
    glegroups.com

    : A tak naprawdę wszystko zależy od fotki i efektu jaki chcesz uzyskać
    : (i trochę od czasu jaki chcesz na tą zabawę poświęcić). Raz lepszy
    : jest PS, innym razem program do HDR.

    Twoja odpowiedź jest dla mnie bezwartościowa. :)
    Może dlatego, że nie mam pojęcia o HaDRowaniu
    i o programach do tego służących, a być może
    dlatego, że Ty tego pojęcia nie masz. :)

    Czy używałeś wszystkich tych 3 programów wielokrotnie? :)

    Jesteś praktykiem czy teoretykiem?

    Podajesz ogólne wskazówki (; dobre ;) zawsze i wszędzie, czyli nigdy i nigdzie. :)

    -=-

    Jak chcesz -- napisz, gdzie PS jest lepszy, gdzie inny program, i dlaczego tak
    uważasz.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 34. Data: 2009-09-08 09:34:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sebastian Nibisz" h85064$n5e$...@i...gazeta.pl

    > Ja niestety znam tylko dwa - lokalny i globalny. Pisze o kontraście lokalnym.

    W fotografii czarnobiałej (szarej, jednobarwnej, monochromatycznej) tak jest,
    ale nie w barwnej, gdzie możesz mieć i kontrast jasności, i kontrast koloru.
    Jeden piksel czerwony, drugi komplementarny -- maksymalny kontrast. Mądrze ;)
    możesz go nazwać kontrastem chrominancji. ;) (może nawet tak się nazywa fachowo)

    I ten kontrast też może być i lokalny (od niego zależy ,,ładność'' fotki), i
    globalny.

    > Sprytnie ;)

    Aha... A może trwale? ;) Lub znacząco? ;)

    > PS nie jest upośledzony tylko dla rzeźbiarzy.

    Nie rozumiem.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 35. Data: 2009-09-08 09:38:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Nieznajomy" d...@g...goo
    glegroups.com

    : Cena easyhdar pro to 30euro, cena PS'a coś około kilka tys. PLN lub
    : wesja elements za kilka stówek.

    Jest jeszcze trial. Niby na 30 dni, ale kto trzyma Winzgrozę dłużej niż 30 dni? ;)
    A jeśli nawet ktoś tak długo trzyma, to przecież nie musi tak długo trzymać. :)
    Zawsze coś może mu popsuć się i taki ktoś zmuszony będzie :) do reinstalacji
    systemu, która trwa i trwa -- nawet kilka minut. :)

    Czyli na niekorzyść PS przemawia cena? Jeśli tak -- wolę PS.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 36. Data: 2009-09-08 09:56:14
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]
    > fachowo)
    >
    > I ten kontrast też może być i lokalny (od niego zależy ,,ładność'' fotki),

    Najważniejszy w obróbce HDR jest "zwykły" kontrast.

    > Aha... A może trwale? ;) Lub znacząco? ;)

    Mam Ci opisać algorytm?

    > Nie rozumiem.

    Dłubiąc w PS można osiągnąć dowolny, założony efekt.
    Po co jednak się męczyć, skoro niektóre efekty można uzyskać za pomocą dwóch
    kliknięć w innym programie.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 37. Data: 2009-09-08 11:06:27
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 8 Wrz, 11:27, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "Nieznajomy" 7...@k...goo
    glegroups.com

> [...]
    > : jest PS, innym razem program do HDR.
    >
    > Twoja odpowiedź jest dla mnie bezwartościowa. :)

    Zalewam się łzami.

    > Może dlatego, że nie mam pojęcia o HaDRowaniu
    > i o programach do tego służących,

    Więc, jak już wielokrotnie Ci radziłem, siągnij sobie wersje demo
    photomatrix lub easyhdr. Przeczytaj instrukcjie obsługi. Wykonaj
    proste ćwiczenia z fotkami. To na początek powinno wystarczyć.

    > a być może
    > dlatego, że Ty tego pojęcia nie masz. :)

    Na swój własny użytek, wystarczy mi pojęcie takie jakie mam. Jak dojdę
    do wniosku, że potrzebuję czegoś więcej to się zabiorę do nauki.

    > Czy używałeś wszystkich tych 3 programów wielokrotnie? :)

    Używałem tych trzech i jeszcze iluś tam innych (wielokrotnie) o ile
    efekt "wprost" z aparatu mnie niezadowalał.

    > Jesteś praktykiem czy teoretykiem?

    A da się teoretycznie robić fotki?

    > Podajesz ogólne wskazówki (; dobre ;) zawsze i wszędzie, czyli nigdy i nigdzie. :)

    Bo konkretną radę to można dać jak ktoś dokładnie napisze co chce
    uzyskać mając do dyspozycji konkretną fotkę. A nie jak ględzi co
    lepsze: PS czy program do HDR'ów.

    > -=-
    >
    > Jak chcesz -- napisz, gdzie PS jest lepszy, gdzie inny program, i dlaczego tak
    uważasz.

    Nie chce mi się.

  • 38. Data: 2009-09-08 11:07:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sebastian Nibisz" h859o2$a18$...@i...gazeta.pl

    > Najważniejszy w obróbce HDR jest "zwykły" kontrast.

    A co to jest ten zwykły kontrast? 255 zielonego to jaśniej
    czy ciemniej niż 255 czerwonego lub 255 niebieskiego? :)

    > Mam Ci opisać algorytm?

    Efekt i algorytm -- mile widziany. :)

    > Dłubiąc w PS można osiągnąć dowolny, założony efekt.
    > Po co jednak się męczyć, skoro niektóre efekty można uzyskać za pomocą dwóch
    kliknięć w innym programie.

    Czyli PS jest trudniejszy?

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 39. Data: 2009-09-08 11:14:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Nieznajomy" 3...@l...goo
    glegroups.com

    : Więc, jak już wielokrotnie Ci radziłem, siągnij sobie wersje demo
    : photomatrix lub easyhdr. Przeczytaj instrukcjie obsługi. Wykonaj
    : proste ćwiczenia z fotkami. To na początek powinno wystarczyć.

    I wówczas poziomy naszych zaawansowań ;) będą równe?
    Jeśli tak -- to... Hm... Jakby tu powiedzieć... ;)
    Wolałbym kogoś, kto ma większą praktykę. :)

    > Czy używałeś wszystkich tych 3 programów wielokrotnie? :)

    : Używałem tych trzech i jeszcze iluś tam innych (wielokrotnie) o ile
    : efekt "wprost" z aparatu mnie niezadowalał.

    To chyba często. :)

    > Jesteś praktykiem czy teoretykiem?

    : A da się teoretycznie robić fotki?

    Wszystko jest możliwe. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 40. Data: 2009-09-08 11:31:24
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Efekt i algorytm -- mile widziany. :)

    Niestety, nie posiadam odpowiedniich zdjęć, do zademonstrowania efektu.
    Algorytmu nie opiszę, ale może w niedługim czasie, udostępnie program w
    niego wyposażony.

    > Czyli PS jest trudniejszy?

    Jak najbardziej trudniejszy. Widelcem też się da zjeść zupę, tylko po co.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -