  • 21. Data: 2009-09-07 12:15:28
    Temat: Re: Program do 'wyciagania' cieni - szukam
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Cypriano" h82jrs$ph8$...@n...onet.pl

    > Generalnie RT nie modyfikuje RAWów, ale przy standardowych ustawieniach,
    > razem z wywołanym obrazkiem zapisuje plik z ustawieniami
    > wszystkich suwaczków. Także po kolejnym otwarciu RAWa (o ile nie
    > usunąłeś pliku z ustawieniami) ładuje się z ustawieniami, jakie
    > miałeś przy ostatnim zapisie. Czyli efekt taki jak zamierzony ;)

    Prawie taki. Nie mogę tak obrobionej RAWki obrabiać w puszkowym sofcie.
    (mogę, ale puszkowy nie zobaczy zmian wprowadzonych przez ten RT)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2009-09-07 12:45:33
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 7 Wrz, 14:11, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "Sebastian Nibisz" h82pkc$3...@i...gazeta.pl

    > Czyli Twoim zdaniem HaDRowanie z jednej klatki ma sens?

    Źle zadane pytanie.
    Bo część odpowieCi, że ma sens - i bedą mieli rację.
    Pozostała część odpowie Ci, że nie ma sensu - i też będą mieli rację.

    Np w fotografii sylwetkowej HDR'u raczej nie ma sensu używać. Ale
    jeśli chcesz koniecznie pokazać dużo detali w bardzo kontrastowej
    scenie to HDR jak najbardziej się przyda.

  • 23. Data: 2009-09-07 12:46:32
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Czyli Twoim zdaniem HaDRowanie z jednej klatki ma sens?

    Jak najbardziej ma sens.
    http://www.nikon.org.pl/showthread.php?t=75379&page=
    5
    Drugi post od góry.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 24. Data: 2009-09-07 14:07:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sebastian Nibisz" h82vbd$35b$...@i...gazeta.pl

    > Jak najbardziej ma sens.
    > http://www.nikon.org.pl/showthread.php?t=75379&page=
    5
    > Drugi post od góry.

    Efekt zajebisty. :) (podpierając się słownictwem ze słownika JP PWN)

    Ale pytanie jest inne -- czy ten efekt trzeba uzyskać poprzez
    rzekome HaDROwanie, czy można inaczej, bez rozbiórki na kilka
    fotek. :) Czy nie łatwiej w jakimś PS zrobić z tego kilka warstw
    (rozwarstwić?) które się inaczej poobrabia? :) Czy te programy
    HaDRujące w ogóle mają sens w zestawieniu z kombajnami typu PS? :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2009-09-07 14:30:39
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 7 Wrz, 16:07, "Eneuel Leszek Ciszewski"
> [...]
    > (rozwarstwić?) które się inaczej poobrabia? :) Czy te programy
    > HaDRujące w ogóle mają sens w zestawieniu z kombajnami typu PS? :)

    Weź stoper i sprawdź ile Ci zajmie:
    a) obrobienie RAW'a w PSie
    b) wywołanie 3 jpegów z RAW'a i wrzucenie ich do easyhdr czy
    photomatrix

  • 26. Data: 2009-09-07 14:41:10
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > (rozwarstwić?) które się inaczej poobrabia? :) Czy te programy
    > HaDRujące w ogóle mają sens w zestawieniu z kombajnami typu PS? :)

    Należy się zastanowić, cóż takiego robi program do HDR, poza łączeniem kilku
    ekspozycji w jedną.
    Otóż jednym z głównych zadań takiego programu, jest wzmacnianie lokalnego
    kontrastu. Taka operacja jest niezbędna do przeprowadzenia na obrazie,
    powstałym w wyniku połączenia wielu ekspozycji. Obraz taki charakteryzuje
    się bardzo małym, lokalnym kontrastem.

    Lokalny kontrast można zwiększać, także w popularnych programach
    graficznych, wykorzystując do tego celu filtr Unsharp Mask (duży promień i
    bardzo duże wzmocnienie). Należy jednak zwrócić uwagę, że taki filtr
    zupełnie nie radzi sobie z krawędziami. Wokół krawędzi powstaje potężny
    efekt halo, który jest nie do zaakceptowania w przypadku HDR.

    Programy do HDR posiadają zaimplementowane złożone algorytmy, które potrafią
    zwiększać lokalny kontrast, nie generując efektu halo.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 27. Data: 2009-09-07 14:44:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Nieznajomy" 1...@y...goo
    glegroups.com

    : Weź stoper i sprawdź ile Ci zajmie:
    : a) obrobienie RAW'a w PSie
    : b) wywołanie 3 jpegów z RAW'a
    : i wrzucenie ich do easyhdr czy photomatrix

    Wrzucenie JotPeGów trwa krotko. A ile obróbka tego konglomeratu? :)
    Wrzucenie RAWki (czy TIFFki) do PS też nie trwa długo.

    -=-

    Mnie chodzi o coś innego. PS jest do wszystkiego, więc być może do niczego.
    A te specjalistyczne tylko do HaDRowania. Czy są od PSa lepsze o tak zwane
    niebo, czy nie są. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2009-09-07 19:58:17
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "Nieznajomy"
    > 1...@y...goo
    glegroups.com

> [...]
    >
    > Wrzucenie JotPeGów trwa krotko. A ile obróbka tego konglomeratu? :)
    > Wrzucenie RAWki (czy TIFFki) do PS też nie trwa długo.

    pobaw się poleceniem światła/cienie w photoshopie
    ja miałem takiego DNG z aparatu:
    http://img403.imageshack.us/img403/9633/surowka.jpg
    a otrzymałem takie coś:
    http://picasaweb.google.pl/bartcich/Patti#5378772166
    612524962

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 29. Data: 2009-09-07 22:16:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sebastian Nibisz" h8362b$8bb$...@i...gazeta.pl

    > Programy do HDR posiadają zaimplementowane złożone algorytmy, które potrafią
    zwiększać lokalny kontrast, nie generując efektu
    > halo.

    Znam co najmniej 3 różne kontrasty. O jakim Ty piszesz?
    I jak te programy zwiększają ów kontrast?
    I czy PS jest jakoś upośledzony względem tych specjalistycznych? :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2009-09-08 06:45:24
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 7 Wrz, 21:58, cichybartko <c...@g...com> wrote:

    > pobaw się poleceniem światła/cienie w photoshopie
> [...]

    W easyhdr jest np. taka funkcja "Przetwarzanie LDR". Też wrzucasz
    jeden RAW, Tiff, Jpeg i uzyskujesz efekt podobny do światła/cienie z
    PS. W easyhdr nawet nie musisz machać suwakami ale możesz.

    Nie rozstrzygam z jakiego programu bedzie lepszy efekt, piszę jedynie
    po to, zeby pokazać, ze jest wiele różnych dróg do osiągnięcia tego
    samego celu.

    Cena easyhdar pro to 30euro, cena PS'a coś około kilka tys. PLN lub
    wesja elements za kilka stówek.