    From: Nieznajomy <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Program do 'wyciagania' cieni - szukam
    Date: Tue, 8 Sep 2009 04:06:27 -0700 (PDT)

    On 8 Wrz, 11:27, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "Nieznajomy" 7...@k...goo
    glegroups.com

    > : A tak naprawdę wszystko zależy od fotki i efektu jaki chcesz uzyskać
    > : (i trochę od czasu jaki chcesz na tą zabawę poświęcić). Raz lepszy
    > : jest PS, innym razem program do HDR.
    >
    > Twoja odpowiedź jest dla mnie bezwartościowa. :)

    Zalewam się łzami.

    > Może dlatego, że nie mam pojęcia o HaDRowaniu
    > i o programach do tego służących,

    Więc, jak już wielokrotnie Ci radziłem, siągnij sobie wersje demo
    photomatrix lub easyhdr. Przeczytaj instrukcjie obsługi. Wykonaj
    proste ćwiczenia z fotkami. To na początek powinno wystarczyć.

    > a być może
    > dlatego, że Ty tego pojęcia nie masz. :)

    Na swój własny użytek, wystarczy mi pojęcie takie jakie mam. Jak dojdę
    do wniosku, że potrzebuję czegoś więcej to się zabiorę do nauki.

    > Czy używałeś wszystkich tych 3 programów wielokrotnie? :)

    Używałem tych trzech i jeszcze iluś tam innych (wielokrotnie) o ile
    efekt "wprost" z aparatu mnie niezadowalał.

    > Jesteś praktykiem czy teoretykiem?

    A da się teoretycznie robić fotki?

    > Podajesz ogólne wskazówki (; dobre ;) zawsze i wszędzie, czyli nigdy i nigdzie. :)

    Bo konkretną radę to można dać jak ktoś dokładnie napisze co chce
    uzyskać mając do dyspozycji konkretną fotkę. A nie jak ględzi co
    lepsze: PS czy program do HDR'ów.

    > -=-
    >
    > Jak chcesz -- napisz, gdzie PS jest lepszy, gdzie inny program, i dlaczego tak
    uważasz.

    Nie chce mi się.