  • 61. Data: 2009-09-14 09:37:15
    Temat: Re: Program do upychania zdjęć na CD/DVD
    Od: h...@p...onett.pl

    h...@p...onett.pl napisał(a):

    >pakowanie jpg-a zipem ma maly sens. jest dokladnie jak mowisz.

    dodam, ze malym (a nie bez sensu), bo spakowanie plikow jpg np
    zipem ma dwie zalety przy przesylaniu przez siec:

    1.slesz jeden duzy plik a nie wiele co moze miec znaczenie dla
    niektorych
    2. spakowanie zipem i *poprawne* rozpakowanie
    po drugiej stronie oznacza, ze odbiorca uzyskal dokladnie te same
    obrazki bez przeklaman i uszkodzen (poprawnosc rozpakowania zipa
    jest na to gwarancja)

    ale to wystarczy zrobic samo store w zipie - zdecydowanei szybciej
    "polaczy" pliki w jeden :)

  • 62. Data: 2009-09-14 11:23:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek Wyszomirski" h8kl19$9uc$...@n...onet.pl

    > Możesz sobie nawet wierzyć, że w ogóle nie ma procesora a w środku siedzi
    > mały Chińczyk i rysikiem wyrysowuje zdjęcie na gllinianej tabliczce. Nie mam
    > czasu na głupie przepychanki z osobami które sobie cos ubzdurały i nie
    > bacząc na argumenty bedą bronić przyjętej tezy do upadłego. Z mojej strony
    > EOT.

    Twój argument jest jakiś taki:

    -- K20D jest najlepszy, bo to aparat na P. :)

    A mój argument:

    -- JPEG (czy mocno skompresowany, czy słabo) nie nadaje się do obróbki
    graficznej, dlatego jeśli taka kompresja daje duże gabarytowo wyniki,
    procesor jest niewydolny. :) (gdyby był wydolny, :) dałby mniejsze pliki
    z zachowaniem tej samej jakości zdjęcia)

    -=-

    To cudo ;) ma 3 klatki na sekundę, ale ,,Autobracketing 3 lub 5 klatek'',
    co oznacza, że zrobienie jednego zdjęcia trwać by miało niemal 2 sekundy. :)

    Ciekawie prezentuje się także mechanizm oczyszczania matrycy. :)

    Ale cóż... Gdy ktoś uważa aparaty na P za jedynie słuszne...
    (a znam takich, którzy gotowi są do wydrapania oczy tym, którzy
    nie uważają tych aparatów za najlepsze i za jedynie słuszne)

    Podobnie z tymi, którzy uważają szkła Canona za najlepsze na
    świecie, podczas gdy te obiektywy są po prostu kiepskie. :)

    Do innych (komplementarnych) mitów należy nieostrzenie C 450 D.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 63. Data: 2009-09-15 06:28:56
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
    > procesor jest niewydolny. :) (gdyby był wydolny, :) dałby mniejsze pliki
    > z zachowaniem tej samej jakości zdjęcia)

    Hmm... Mniej wydolny procesor jest w stanie dokonac potrzebnych obliczen
    dla uzyskania takiego samego stopnia kompresji jak ten bardziej wydolny
    procesor, ino w dluzszym czasie ;) Krotko mowiac na tej samej jakosci i
    w tej samej wielkosci wynikowy plik bedzie trzeba dluzej poczekac.

    j.

  • 64. Data: 2009-09-15 09:09:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Linia (References) jest too longa, więc ją skróciłem.
    Ale więcej kłamstw nie pamiętam i za wszystkie serdecznie żałuję...
    Q..a... Dlaczego te serwery nie chcą mego postu...
    Co ja poradzę na to, że ta References taka długa...
    Wziąłem nożyczki i ją obciachałem... ;)

    "januszek" s...@g...mierzwiak.com

> [...]
    > procesor, ino w dluzszym czasie ;) Krotko mowiac na tej samej jakosci i
    > w tej samej wielkosci wynikowy plik bedzie trzeba dluzej poczekac.

    Dokładnie takie jest moje rozumowanie. :) A że fotograf nie ma czasu...
    C 450 D robi 3.5 klatki na sekundę, ale nie zauważyłem, aby robił więcej
    niż 2 przy JPEG. :) Dlatego też, aby móc robić jakiekolwiek zdjęcia, nie
    korzystam z JPEG. :) Bez autobracketingu robienie fotek nie ma sensu. :)
    Wiem/pamiętam o tym, że kiedyś uważałem, iż autobracketing nie ma sensu,
    ale cóż... Teraz mam ośmiogigową kartę (dostałem ją w prezencie -- także
    się rozpada; nie wiem, dlaczego są aż tak słabe mechanicznie), zrezygnowałem
    ze śmieci (znaczy ;) z JPEG) i stać mnie na to, aby robić naraz 3 klatki.
    I niestety już wiem, po co ludziom szybsze aparaty i dlaczego chwalą pod
    niebiosa C 40 D... Wiem też, dlaczego wolą C 50 D od C 40 D... Ja też bym
    wybrał dziś C 50 D... :)

    A jeszcze chętniej odpowiednik w Nikonie. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 65. Data: 2009-09-15 09:47:26
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    [...]

    > Bez autobracketingu robienie fotek nie ma sensu. :)

    Hehe, rozumiem, że nie radzisz sobie z prawidłowym naświetleniem? ;)

    j.

  • 66. Data: 2009-09-15 10:11:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "januszek" s...@g...mierzwiak.com

    > Hehe, rozumiem, że nie radzisz sobie z prawidłowym naświetleniem? ;)

    Dokładnie tak. ;)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 67. Data: 2009-09-15 11:07:36
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    > Dokładnie tak. ;)

    Ja mam tak ale z refleksem i seryjność wykorzystuję do unikania
    zamkniętych oczu ;) I tu przydaje się, że Pentax demonem szybkości nie
    jest ;P

    j.

  • 68. Data: 2009-09-15 11:21:27
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "januszek" s...@g...mierzwiak.com

    > Dokładnie tak. ;)

    Ciekawe jest to że jak się poleca histogram na żywo to ciągle słychać że
    powstała kupa dobrych zdjęć wykonanych za pomocą tradycyjnego pomiaru,
    że to taki gadżet ten histogram na żywo ;).

    Ile zdjęć robisz w serii? Trzy? Migawka ma ograniczoną żywotność ;). Nie
    wspomnę o selekcji, chyba wygodniej jest mieć trafioną fotkę za
    pierwszym razem.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 69. Data: 2009-09-15 11:21:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "januszek" s...@g...mierzwiak.com

    > Ja mam tak ale z refleksem i seryjność wykorzystuję do unikania
    > zamkniętych oczu ;) I tu przydaje się, że Pentax demonem szybkości
    > nie jest ;P

    Trzeba mieć farta, aby złapać zamknięte oczy. Tak polowałem na gołębie. :)
    Oczy zamykają się na przysłowiową chwilę, raz na sekundę lub rzadziej. :)
    Raczej trzeba mieć seryjność, aby trafić w zamknięte, nie w otwarte. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 70. Data: 2009-09-15 11:53:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cichybartko" h8ntak$uoa$...@n...onet.pl

> [...]
    kupa dobrych zdjęć wykonanych za pomocą
    > tradycyjnego pomiaru, że to taki gadżet ten histogram na żywo ;).

    Trzy. Gdy z jakiegoś powodu robię mniej, muszę albo wyłączyć
    i włączyć ponownie aparat, albo dobić do trzech. :)

    > Migawka ma ograniczoną żywotność ;).

    Tak. Przecież nie wyrzucę do śmietnika zdrowego aparaatu. Musi się najpierw popsuć.
    ;)
    A C 450 D już mnie dusi. :) Chcę C 50 D lub Nikona o podobnych możliwościach.
    Niestety mam dwie lampy do Canona. :) 550 EX i 580 EX II. :) Te akurat nie mają
    swojej żywotności. ;) Kupiłbym jeszcze jedną, ale nie wiem, po co. ;) (bo nie
    mam ani statywów, ani pomocniczek/asystentek)

    > Nie wspomnę o selekcji,

    Tzn.?

    > chyba wygodniej jest mieć trafioną fotkę za pierwszym razem.

    Zwłaszcza w HaDRowaniu. :)

    -=-

    BTW trafiania z ekspozycją -- nie rozsuwam o 2 EV, ale o 1/3
    lub 2/3 i przesuwam wszystko w niedoświetlenie. :) Ten aparat
    (C 450 D) ma tendencję do przepalania. :) Zazwyczaj trafione
    jest pierwsze (czasami aparat nie zrobi kolejnych dwóch, bo
    nie ma na nie miejsca w buforze, a karta jednak jest zawsze
    zbyt wolna, nawet jeśli to najszybsza karta świata) a dwa
    pozostałe są albo dla asekuracji, albo do HaDRowania.

    -=-

    Co do histogramu na żywo -- nie mam chyba tego w C 450 D.
    I nie na wiele się zda przy fotkach ludzi w ruchu, na przykład
    w tańcu czy rowerzystów jadących prosto na mnie -- wówczas trzeba
    się przyczaić, strzelić 3 fotki i wiać co sił przed huraganem
    podnoszącym kurz i piasek uliczny... :)

    Do budynków (i w ogóle natury martwej) -- zapewne cudo. :)
    Do tej pory omijałem budynki, bo uważałem, że bez TS nie mam
    szans, ale teraz stukam krótkim obiektywem (do 55 mm) na F11
    (głębia ostrości jest wówczas powalająca) i prostuję pod PSem. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'