  • 71. Data: 2009-09-15 12:52:04
    Temat: Re: Program do upychania zdjęć na CD/DVD
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Tak. Przecież nie wyrzucę do śmietnika zdrowego aparaatu. Musi się
    > najpierw popsuć. ;)
    > A C 450 D już mnie dusi. :) Chcę C 50 D lub Nikona o podobnych
    > możliwościach.
    > Niestety mam dwie lampy do Canona. :) 550 EX i 580 EX II. :) Te akurat
    > nie mają
    > swojej żywotności. ;) Kupiłbym jeszcze jedną, ale nie wiem, po co. ;)
    > (bo nie
    > mam ani statywów, ani pomocniczek/asystentek)

    jest masa firm oferujących statywy za grosze do tego jakieś parasolki i
    już masz mini studio i to dość mobilne :).

    > Tzn.?

    tzn. masz trzy razy więcej materiału z którego musisz wybrać najlepiej
    naświetlony. Nie mówię że histogram na żywo jest panaceum na wszystko
    ale powinieneś się do niego przekonać szczególnie przy wszelkich mnie
    ruchliwych tematach. Wtedy być może będziesz mieć mniej materiału do
    selekcji :).

    > Zwłaszcza w HaDRowaniu. :)

    no dla mnie HDR bez statywu traci sens ale to już bardzo indywidualne :).

    > BTW trafiania z ekspozycją -- nie rozsuwam o 2 EV, ale o 1/3
    > lub 2/3 i przesuwam wszystko w niedoświetlenie. :) Ten aparat
    > (C 450 D) ma tendencję do przepalania. :) Zazwyczaj trafione
    > jest pierwsze (czasami aparat nie zrobi kolejnych dwóch, bo
    > nie ma na nie miejsca w buforze, a karta jednak jest zawsze
    > zbyt wolna, nawet jeśli to najszybsza karta świata) a dwa
    > pozostałe są albo dla asekuracji, albo do HaDRowania.

    Skoro do HDR to na pewno nie tańczący ludzie czy rower. Moim zdaniem
    spróbuj z tym histogramem na granicy przepaleń i później ciągnij cienie.
    Już Ci pokazywałem mój cukierkowy przykład z kompaktu
    http://picasaweb.google.pl/bartcich/Histogram#
    pomyśl jak wiele więcej może Ci zaoferować 450D

    > Co do histogramu na żywo -- nie mam chyba tego w C 450 D.

    http://www.dpreview.com/reviews/CanonEOS450D/page10.
    asp
    chyba jednak ma ;)

    > I nie na wiele się zda przy fotkach ludzi w ruchu, na przykład
    > w tańcu czy rowerzystów jadących prosto na mnie -- wówczas trzeba
    > się przyczaić, strzelić 3 fotki i wiać co sił przed huraganem
    > podnoszącym kurz i piasek uliczny... :)

    krucjaty histogramowej prowadzić nie zamierzam, ale spróbuj :).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 72. Data: 2009-09-15 13:00:00
    Od: Kell a <k...@n...com>

    cichybartko <c...@g...com> napisał(a):

    >no dla mnie HDR bez statywu traci sens ale to już bardzo indywidualne :).

    dlaczego?
    ustawiasz bracketing, strzaly high speeda (na 40d mam 6 klatek/s,
    po ustawieniu bracketingu sam przestaje robic zdjecia po 3 klatkach, czyli zrobienie
    3 zdjec zajmie
    aparatowi ok pol sekundy czasu, co przy naswietlaniu rzedu 1/100s i szybciej daje
    niezauwazalne
    przesuniecie kadru) i jest ok
    przynajmniej photomatrix nie ma problemu nawet z tymi malymi roznicami

  • 73. Data: 2009-09-15 13:20:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kell a napisał(a):

    > przynajmniej photomatrix nie ma problemu nawet z tymi malymi roznicami

    Moim zdaniem ma :) trzeba byc uwaznym i ogladac w wysokiej
    rozdzielczosci ale jednak ;)

    j.

  • 74. Data: 2009-09-15 13:35:45
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Kell a pisze:

> [...]
    niezauwazalne
    > przesuniecie kadru) i jest ok
    > przynajmniej photomatrix nie ma problemu nawet z tymi malymi roznicami

    No ciekawie :) tym bardziej że mnie interesowałaby praktycznie
    rozdzielczość sieciowa więc chyba jeszcze mniejsze wymagania.
    Czy można prosić o jakieś przykłady zdjęć wykonanych tą techniką.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 75. Data: 2009-09-15 14:25:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "januszek" s...@g...mierzwiak.com

    > Moim zdaniem ma :) trzeba byc uwaznym i ogladac w wysokiej
    > rozdzielczosci ale jednak ;)

    Ma -- w liściach na wietrze. :) Nawet C 450 D z 3.5 klatka w sekundzie
    nie jest makabryczny do HaDRowania, o ile nie pstryka się liści. :)

    Ale statyw zamierzam kupić. :) Nawet kilka. :) (bo imo flasze są przydatne czasami)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 76. Data: 2009-09-15 15:16:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cichybartko" h8o2ki$i1b$...@n...onet.pl

    > jest masa firm oferujących statywy za grosze do tego jakieś parasolki i już masz
    mini studio i to dość mobilne :).

    Od 20 lat złotówka jest oficjalnie wymienialna... ;)

    Moim problemem nie jest brak pieniędzy, ale brak wiedzy o statywach. :)

    > tzn. masz trzy razy więcej materiału z którego musisz wybrać najlepiej

    To mały problem. :)

> [...]
    powinieneś się do niego przekonać szczególnie przy
    > wszelkich mnie ruchliwych tematach. Wtedy być może będziesz mieć mniej materiału do

    I mniej do doświadczeń. :) Kupiłem ten aparat właśnie do tego, aby porobić
    doświadczenia. :) I od samego początku skazałem go na straty, dlatego nawet
    nie zależało mi na jakimś dogłębnym ;) zdecydowaniu się co do puszki. :)
    To mój pierwszy w życiu aparat cyfrowy, więc nie służy robieniu zdjęć, ale
    właśnie nauce. :) Chcę (nie tracąc na to zbyt wiele czasu, traktując to
    jako zabawę, nauczyć się lekkiej (ale świadomej) obróbki fotek w PSie
    i ,,ogłady'' w pstrykaniu cyfrówką. :)

    > no dla mnie HDR bez statywu traci sens ale to już bardzo indywidualne :).

    Traci -- zwłaszcza wówczas, gdy możesz się o coś opierać. :)

    > Skoro do HDR to na pewno nie tańczący ludzie czy rower.

    Nie. Tu tylko możliwe jest ,,HaDRowanie'' z jednej klatki.
    Zdania są podzielone -- ma to sens czy nie ma. :)

    > Moim zdaniem spróbuj z tym histogramem na granicy przepaleń i później ciągnij
    cienie.

    Jak uzyskać ten histogram na żywo (czyli jak rozumiem przed pstryknięciem fotki) w C
    450 D?

> [...]
    > http://picasaweb.google.pl/bartcich/Histogram#
    > pomyśl jak wiele więcej może Ci zaoferować 450D

    Nie robię z LV -- jak uzyskać ten histogram na żywo?
    Na pewno się przyda. JM pisał o tym, ale wówczas nie miałem ochoty na LV. :)

    LV w tańcu? ;) Może i spróbuję. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 77. Data: 2009-09-15 15:30:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cichybartko" h8o2ki$i1b$...@n...onet.pl

    > http://www.dpreview.com/reviews/CanonEOS450D/page10.
    asp
    > chyba jednak ma ;)

    Dzięki. :) Nawet ;) działa. :) Może jutro wyjdę na podryw z LajfVju. ;)
    Najprostsze rozwiązania są takie trudne. :) Do tej pory pstrykałem fotkę,
    oglądałem i (ewentualnie) jeszcze raz pstrykałem. :) Inna sprawa, że LV
    przyda się tylko do statywowania. :) Wbrew pozorom wiele się zmienia po
    podniesieniu aparatu do oka. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 78. Data: 2009-09-15 15:31:47
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    > Nie. Tu tylko możliwe jest ,,HaDRowanie'' z jednej klatki.
    > Zdania są podzielone -- ma to sens czy nie ma. :)

    A czy to ważne jak ta technika się nazywa, a i sama metoda powinna być
    po prostu najbardziej optymalna a tu już rolę odgrywają subiektywne
    odczucia. Co do jednego się na pewno zgodzimy że chodzi o wyciągniecie
    cieni i przytłumienie świateł :).

    asp

    > Nie robię z LV -- jak uzyskać ten histogram na żywo?
    > Na pewno się przyda. JM pisał o tym, ale wówczas nie miałem ochoty na
    > LV. :)

    Na pytanie jak to uruchomić na pewno odpowie Ci instrukcja. Jeśli chodzi
    o przekonanie do trybu LV to też jest bardzo subiektywne, jeśli nie masz
    ochoty to cóż. Ale takie klepanie lustrem a może trafię z ekspozycją
    raczej nie służy nauce, ale to tylko moja opinia. Choć o roli histogramu
    już się wypowiadali znacznie bardziej doświadczeni niż ja:
    http://www.fototv.pl/artykuly/fotografia/ekspozycja-
    na-swiatla.html

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 79. Data: 2009-09-15 15:35:11
    Od: cichybartko <c...@g...com>

> [...]
    > oglądałem i (ewentualnie) jeszcze raz pstrykałem. :) Inna sprawa, że LV
    > przyda się tylko do statywowania. :) Wbrew pozorom wiele się zmienia po

    Dlatego do mnie coraz bardziej przemawia Panasonic G1 ;) i nie
    potrzebuje mikro korekcji obiektywów ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 80. Data: 2009-09-15 19:01:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cichybartko" h8oc01$djd$...@n...onet.pl

> [...]
    najbardziej optymalna a tu już rolę odgrywają
    > subiektywne odczucia. Co do jednego się na pewno zgodzimy że chodzi o wyciągniecie

    Co ma byc efektem HaDRowania -- każden wie.
    Pokazanie i świateł, i cieni na jednej fotce. :)
    Czyli o zmieszczenie nienaturalnej rozpiętości. :)

> [...]

    > jeśli nie masz ochoty to cóż. Ale takie klepanie lustrem a może trafię z ekspozycją
    raczej nie służy nauce, ale to tylko moja

    Najpierw punktowomacam to, co chcę zdjąć. :)
    I baaardzo rzadko nie trafiam. :)

    > Choć o roli histogramu już się wypowiadali znacznie bardziej doświadczeni niż ja:
    > http://www.fototv.pl/artykuly/fotografia/ekspozycja-
    na-swiatla.html

    Wolałbym (obok histogramu) mieć informację o miejscach prześwietlonych
    i niedoświetlonych. :) Wolałbym, aby migały (na przykład na czerwono
    i na niebiesko) te piksele, które są już źle rejestrowane. :) Po
    pstryknięcie, migają prześwietlone. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'