  • 31. Data: 2009-11-12 18:38:45
    Temat: Re: Program do skanowania
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2009-11-12 11:37, Mikolaj Tutak pisze:
    > Witam!
    >
    > Możecie polecić prosty program do skanowania pod Windows XP?! Chciałbym
    > aby program ten otworzył sterownik Twain od skanera, zeskanował pliki i
    > zapisał na dysku w wybranym formacie (JPG/TIG/PDF/etc.). Najlepiej jakby
    > umiał robiś z "palca" wielostronicowe pliki PDF i był darmowy ;-)
    > Vuescan jest jednak za drogi jak na moje skromne potrzeby.

    http://www.documalis.com/free/us_documalis_free_scan
    ner.htm#bas
    http://www.scantopdf.co.uk/

    U kolegi próbowaliśmy bezskutecznie uruchomić soft dołączany do jakiegoś taniego
    epsona,
    teoretycznie umożliwiający skan -> pdf za pomocą przycisku na skanerze.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 32. Data: 2009-11-12 19:06:35
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-11-12 14:00:10 +0100, XX YY <f...@g...com> said:

    > w IV zaznaczasz myszka ramke , wycinasz i po sprawie .
    > przycis s do zapisania lub ctrl p do wyduku - po wszystkim.

    Wiesz co. Idź może się doucz, zanim zaczniesz wygłaszać takie bzdury.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2009-11-12 19:08:30
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-11-12 15:55:40 +0100, XX YY <f...@g...com> said:

    > nie moge sprawdzic gdyz nie mam sterownika
    > ale w batsch-scan mozesz nastwic ilosc stron i jest mozliwosc
    > zapisania wprost w formacie pdf.

    A można bez nastawiania ilości stron? Żeby tak samo se policzyło?

  • 34. Data: 2009-11-12 19:51:01
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:fjgof5dcg2d1nlua9cho5lerichkumtr7d@4ax.
    com...

    > No to pozostaje zakup czegoś takiego:
    > http://h10010.www1.hp.com/wwpc/pl/pl/sm/WF05a/15179-
    15179-64195-3445111-3445111-1117353.html

    > Robi dokładnie to, i dokładnie tak jak chcesz.

    Błe. Nie lubię HP i ta cena :) Dla rodziców kupiłem kiedyś Canon MX700 -
    drukarka, kopiarka, skaner z podajnikiem, faks i wszystko zupełnie niezłej
    jakości. No i robi piękne PDFy ze stosu papierów :-)

    Rozwiązaniem jest chyba XnView, którego używam od lat i dopiero teraz
    zobaczyłem, że ma możliwość skanowania i chyba nawet robi wielostronicowe
    PDFy od strzała :-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 35. Data: 2009-11-12 19:52:19
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w wiadomości grup

    > A można bez nastawiania ilości stron? Żeby tak samo se policzyło?

    Można. Skanujesz aż do kliknięcia "Anuluj" - niestety uzyskujesz X PDFów po
    1 stronie.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 36. Data: 2009-11-12 20:14:47
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Thu, 12 Nov 2009 11:37:46 +0100, "Mikolaj Tutak"
    <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> wrote:

> [...]
    >z "palca" wielostronicowe pliki PDF i był darmowy ;-) Vuescan jest jednak za

    zalezy jaki masz skaner. canony przychodza z softem, ktory robi
    dokladnie to co chcesz. <rs>

  • 37. Data: 2009-11-12 20:25:32
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-11-12 20:52:19 +0100, Mikołaj Tutak
    <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> said:

    > Można. Skanujesz aż do kliknięcia "Anuluj" - niestety uzyskujesz X
    > PDFów po 1 stronie.

    Czyli jak w VS. Tyle że w VS nie przyciskach anuluj, tylko zmieniasz
    nazwę pliku wyjściowego. No i w VS nie ma x pdf-ów. W trakcie
    skanowania powstaje temp plik .jpg, który jest zaraz kasowany. VS to
    b.dobre narzędzie, nie wiem jak wersja standard, ale z tego co widzę,
    to nie ma ograniczeń jeśli chodzi o formaty, nie można użyć profili ICC
    nie można użyć IT8 i raw. No i darmowy upgrade jest przez rok. Ale cena
    40 $ nie jest jakaś masakryczna.

  • 38. Data: 2009-11-12 20:41:18
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "rs" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości grup
    com...

    > zalezy jaki masz skaner. canony przychodza z softem, ktory robi
    > dokladnie to co chcesz. <rs>

    No na to nawet wpadłem, niestety soft Epsona z tamtego roku przypomina
    Windowsy 3.1 i nadaje się do...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 39. Data: 2009-11-12 20:43:18
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > ograniczeń jeśli chodzi o formaty, nie można użyć profili ICC nie można
    > użyć IT8 i raw. No i darmowy upgrade jest przez rok. Ale cena 40 $ nie

    Jakbym kupował to jednak tą wersję za 80$, ale najpierw wolałbym wymienić
    sam skaner (USB 1.1 jest sporo za wolne i 600dpi czasem tez przymało). Z
    kolei przy nowym skanerze Vue nie jest aż tak potrzebne :)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 40. Data: 2009-11-12 20:53:06
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 12 Nov., 20:06, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > Wiesz co. Idź może się doucz, zanim zaczniesz wygłaszać takie bzdury.
    > --
    > Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    > Pozdrawiam
    > JAwww.skanowanie-35mm.pl

    opanowales trudna sztuke obslugi skanera.
    Mistrzu - pozwol ze bede sie do ciebie od dzisiaj zwracal Maestro
    przez duze M

    zajebita wiedza.

    jak dlugo studuiowales wiedze zwiazana z obsluga.
    starczy jeden fakultet , a moze trzeba dwa a moze i wiecej ?

    Maestro wyjasnij prosze co sie nie zgadza , jaka bzdure napisalem,
    blagam.
    robie dziennie kilkadziesiat skanow w ten sposob i moze ja zwyczajnie
    robie bzury.
    a robbie tak z apmoca IV ze wciskam crl A , enter ,. po
    zeskanowaniue crl p i zapisuje poprzez pdfcreatora do pliku pdf.

    Maestro posiadasz boska wiedze.
    wytlumacz - blagam