  • 1. Data: 2009-11-12 10:38:25
    Temat: Podłączanie obiektywów M42 do cyfrowych Nikonów
    Od: Bart <b...@g...com>

    Mam przejściówkę czysto mechaniczną i nie firmową - gwint na bagnet.
    Jednak Nikon ma w gnieździe jakieś styki.
    Obawiam się czy nie zrobię jakiegoś zwarcia, które mogłoby uszkodzić
    cyfraka.
    Macie jakieś oświadczenie ?

    Bart

  • 2. Data: 2009-11-12 10:58:39
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Bart pisze:
    > Mam przejściówkę czysto mechaniczną i nie firmową - gwint na bagnet.
    > Jednak Nikon ma w gnieździe jakieś styki.
    > Obawiam się czy nie zrobię jakiegoś zwarcia, które mogłoby uszkodzić
    > cyfraka.

    Nie popsujesz (jeśli to przejście jest rzetelne a nie od kowala).
    Zależnie od body nie spodziewaj się pomiaru, automatyki lampy itd
    (działa w najwyższych). Z wyjątkiem trzycyfrowych tylko manual zostaje.

    Nieskończoności nie spodziewaj sie w ogóle.

    jaką dziedzinę fotografii chcesz robić?

  • 3. Data: 2009-11-12 13:14:21
    Od: PaRaGaS <l...@m...sig>

    Jacek Czerwinski pisze:

    > Nieskończoności nie spodziewaj sie w ogóle.

    No paczpan, a ja mam i to nawet bez dodatkowej soczewki. :)

    --
    PaRaGaS www.marekpraski.pl
    GG: 1184355 www.last.fm/user/PaRaGaS

  • 4. Data: 2009-11-12 13:26:41
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    PaRaGaS pisze:

    > No paczpan, a ja mam i to nawet bez dodatkowej soczewki. :)
    Ja też mam (na wymienionej 'dupce') bo ten typ tak może.
    Druga szkoła (o jakiej słyszalem) to ingerencja w szkło (czyt
    szlifowanie dupki lub rozkręcanie-podkręcanie).
    Pewnie trzecia to szkło z natury daje się przekręcić 'za nieskończoność'
    (niektóre MTO).

    jakie masz szkło i jakie do niego 'solution' bo jestem ciekaw ?

  • 5. Data: 2009-11-12 13:29:45
    Od: PaRaGaS <l...@m...sig>

    Jacek Czerwinski pisze:

> [...]
    > (niektóre MTO).
    >
    > jakie masz szkło i jakie do niego 'solution' bo jestem ciekaw ?

    Tair 135/2.8 z wymienną dupką. :)
    A niektóre szkła da się też jakoś justować, wykręcić ostatnią grupę
    soczewek o parę milimetrów.

  • 6. Data: 2009-11-12 13:32:15
    Od: Bart <b...@g...com>

    > jaką dziedzinę fotografii chcesz robić?

    Tylko do makro

  • 7. Data: 2009-11-12 13:41:41
    Od: PaRaGaS <l...@m...sig>

    Bart pisze:

    > Tylko do makro

    Do makro nieskończoność i tak nie ma większego znaczenia, a pewnie
    będziesz kombinować z jakimś mieszkiem czy odwrotnym mocowaniem.
    Generalnie droga wolna. Poszukaj sobie na forum nikon.org.pl, pewnie
    znajdziesz jakieś konkretniejsze odpowiedzi co i jak. :)

  • 8. Data: 2009-11-12 14:19:03
    Od: Bart <b...@g...com>

    On 12 Lis, 14:41, PaRaGaS <l...@m...sig> wrote:

> [...]
    > Generalnie droga wolna. Poszukaj sobie na forum nikon.org.pl, pewnie
    > znajdziesz jakieś konkretniejsze odpowiedzi co i jak. :)

    dzięki