  • 21. Data: 2009-11-12 15:35:20
    Temat: Re: Program do skanowania
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 12 Nov 2009 16:01:42 +0100, "Mikolaj Tutak"
    <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> wrote:

    >Nie męcz się - sprawdziłem to na wstępie - niestety nie da się. Tylko TIFF w
    >IV ma wsparcie dla wielu stron przy skanowaniu.
    Niby tak mówi okienko skanowania. Jeśli jednak wybierzesz jako format
    docelowz .pdf to w ustawieniach tego pluginu jest coś takiego: Save
    all pages from original images. Może to to, czego szukasz?. Jeżeli
    obawa wynika tylko z tego, że boisz się dużych plików .tiff to możesz
    zrobić tak: zapisujesz skany jako pojedyńcze obrazki, a w samym IV
    wybierasz File?Thumbalins, zaznaczasz interesujące cię obrazki i
    wybierasz drukowanie wsadowe.
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 22. Data: 2009-11-12 16:01:01
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > Otwierasz tego TIFFa w IV i robisz "zapisz jako"->"PDF".

    Nie rozumie i dla Ciebie największym problemem jest ten plik przejściowy
    (wielostronicowy TIFF) przecież jak otrzymasz gotowego PDF z jpeg (jest
    kilka predefiniowanych stopni kompresji) to plik przejściowy możesz usunąć.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 23. Data: 2009-11-12 16:05:20
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    cichybartko wrote:

> [...]
    > przejściowy (wielostronicowy TIFF) przecież jak otrzymasz gotowego
    > PDF z jpeg (jest kilka predefiniowanych stopni kompresji) to plik

    Chodzi o ergonomie. Przy 1 PDFie 3 stronicowym na miesiąc to nie ma
    znaczenia, ale przy większej ilości owszem ;)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 24. Data: 2009-11-12 16:11:04
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > Chodzi o ergonomie. Przy 1 PDFie 3 stronicowym na miesiąc to nie ma
    > znaczenia, ale przy większej ilości owszem ;)

    Racja jak ktoś chce przesłać kumplowi pozycje Helionu w 300dpi to może
    mieć problem. Ale sam jestem zaskoczony efektywnością tego programu,
    uważam że tworzenie tego PDF to banał. No ale jak jesteś zawodowym
    kopistą to faktycznie może być problem.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 25. Data: 2009-11-12 16:19:51
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Grzegorz Krukowski wrote:

    > Niby tak mówi okienko skanowania.

    Niestety tak jest jak mowi ;)

    > Jeśli jednak wybierzesz jako format
    > docelowz .pdf to w ustawieniach tego pluginu jest coś takiego: Save
    > all pages from original images.

    I to dziala jak zapisuje TIFFa wielostronicowego to zapisują się wszystkie
    strony. Ale nijak to się ma do skanowania.

    > Może to to, czego szukasz?. Jeżeli

    Niestety ;)

> [...]
    > zrobić tak: zapisujesz skany jako pojedyńcze obrazki, a w samym IV
    > wybierasz File?Thumbalins, zaznaczasz interesujące cię obrazki i

    Obejścia znam, ale marzylo mi się iż zmieniam tylko strony w skanerze i
    klikam next->next->next->...->finish ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 26. Data: 2009-11-12 16:20:45
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    cichybartko wrote:

> [...]
    > mieć problem. Ale sam jestem zaskoczony efektywnością tego programu,
    > uważam że tworzenie tego PDF to banał. No ale jak jesteś zawodowym

    Nie raczej chodzi o archiwizację dokumentów przy okrojonym znacznie
    budzecie.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 27. Data: 2009-11-12 16:26:47
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > Nie raczej chodzi o archiwizację dokumentów przy okrojonym znacznie
    > budzecie.

    Zrobiłem eksperyment 6 stronicowy plik w 300dpi. Największy problem to
    przekładanie w skanerze. Wydaje mi się że szukasz dziury w całym, albo
    masz do dyspozycji jakiś archaiczny komputer. Aż sam jestem ciekaw czy
    ktoś zaoferuje jakieś bardziej szybsze narzędzie.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 28. Data: 2009-11-12 16:30:20
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    cichybartko wrote:

> [...]
    > masz do dyspozycji jakiś archaiczny komputer. Aż sam jestem ciekaw czy
    > ktoś zaoferuje jakieś bardziej szybsze narzędzie.

    Owszem archaiczny. Windows XP Mode na Windows 7 ;-) Chyba jednak kupie
    nowszy skaner :-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 29. Data: 2009-11-12 17:15:32
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 12 Nov 2009 17:19:51 +0100, "Mikolaj Tutak"
> [...]

    >Obejścia znam, ale marzylo mi się iż zmieniam tylko strony w skanerze i
    >klikam next->next->next->...->finish ;-)
    No to pozostaje zakup czegoś takiego:
    http://h10010.www1.hp.com/wwpc/pl/pl/sm/WF05a/15179-
    15179-64195-3445111-3445111-1117353.html

    Robi dokładnie to, i dokładnie tak jak chcesz.

  • 30. Data: 2009-11-12 18:35:01
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Mikolaj Tutak napisal:
    > Możecie polecić prosty program do skanowania pod Windows XP?! Chciałbym aby
    > program ten otworzył sterownik Twain od skanera, zeskanował pliki i zapisał
    > na dysku w wybranym formacie (JPG/TIG/PDF/etc.). Najlepiej jakby umiał robiś
    > z "palca" wielostronicowe pliki PDF i był darmowy ;-) Vuescan jest jednak za
    > drogi jak na moje skromne potrzeby.

    Zwykly kreator skanera oraz PDFCreator jako pseudodrukarka ;)

    A jak chcesz ambitniej to FineReader.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek