  • 11. Data: 2009-11-12 12:49:07
    Temat: Re: Program do skanowania
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    XX YY wrote:

    > IV bije na glowe mozliwosciami i wygoda scanowania vuescana.

    Nie no jesteś mega dowciapny, ponadto prawdopodobnie nie masz zadnego
    pojecia o skanowaniu. Jeśli chodzi o możliwości (nie o wygodę) to Vuescan
    bije praktycznie każdy soft do skanera.

    > Vuescan nie potrafi tak trywialnej rzeczy jak wygodne wykadrowanie do
    > dowolnego rozmiaru.

    Chyba żartujesz?

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 12. Data: 2009-11-12 13:00:10
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 12 Nov., 13:49, "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*...@nospam.com>
    wrote:

    > Nie no jesteś mega dowciapny, ponadto prawdopodobnie nie masz zadnego
    > pojecia o skanowaniu. Jeśli chodzi o możliwości (nie o wygodę) to Vuescan
> [...]

    nie zartuje

    cos takiego jak obciecie zbednych brzegow staje sie skomplikowanym
    zadaniem.

    da sie zrobic suwakami.

    w IV zaznaczasz myszka ramke , wycinasz i po sprawie .
    przycis s do zapisania lub ctrl p do wyduku - po wszystkim.

  • 13. Data: 2009-11-12 14:14:27
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Grzegorz Krukowski wrote:

    > Hu hu hu Ir fan Viu ;) Ma nawet skanowanie wsadowe.

    No zupełnie przyzwoicie sprawdził się IrfanView. Działa, ale niestety
    kilkustronicowy dokument skanuje wylacznie do formatu TIFF. Czyli PDF'a robi
    się po zeskanowaniu do TIFF'a i jego konwersji...

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 14. Data: 2009-11-12 14:19:14
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 12 Nov., 15:14, "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*...@nospam.com>
    wrote:

> [...]
    > kilkustronicowy dokument skanuje wylacznie do formatu TIFF. Czyli PDF'a robi
    > się po zeskanowaniu do TIFF'a i jego konwersji...

    niekoniecznie , zalezy czego uzywasz.

    jesli masz np pdf creator - to dajesz polecenie drukuj i zapisze obraz
    ktory widzisz na ekranie ( jeszcze nie tiff ) w formacie pdf.

  • 15. Data: 2009-11-12 14:25:41
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 12 Nov 2009 15:14:27 +0100, "Mikolaj Tutak"
    <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> wrote:

    >No zupełnie przyzwoicie sprawdził się IrfanView. Działa, ale niestety
    >kilkustronicowy dokument skanuje wylacznie do formatu TIFF. Czyli PDF'a robi
    >się po zeskanowaniu do TIFF'a i jego konwersji...
    Ale przejżałeś *wszystkie* opcje drukowania (oczywiście wybierając
    drukarkę pedeefową)? ;)
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 16. Data: 2009-11-12 14:34:26
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Grzegorz Krukowski wrote:

    > Ale przejżałeś *wszystkie* opcje drukowania (oczywiście wybierając
    > drukarkę pedeefową)? ;)

    No mozna i tak, ale najwygodniej byłoby zapisac PDF'a prosto ze skanera bez
    pośredniego TIFFa czy drukarki PDFowej ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 17. Data: 2009-11-12 14:55:40
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 12 Nov., 15:34, "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*...@nospam.com>
    wrote:

    > No mozna i tak, ale najwygodniej byłoby zapisac PDF'a prosto ze skanera bez
    > pośredniego TIFFa czy drukarki PDFowej ;-)

> [...]

    nie moge sprawdzic gdyz nie mam sterownika
    ale w batsch-scan mozesz nastwic ilosc stron i jest mozliwosc
    zapisania wprost w formacie pdf.

  • 18. Data: 2009-11-12 15:01:42
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    XX YY wrote:

    > nie moge sprawdzic gdyz nie mam sterownika
    > ale w batsch-scan mozesz nastwic ilosc stron i jest mozliwosc
    > zapisania wprost w formacie pdf.

    Nie męcz się - sprawdziłem to na wstępie - niestety nie da się. Tylko TIFF w
    IV ma wsparcie dla wielu stron przy skanowaniu.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 19. Data: 2009-11-12 15:23:15
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > Nie męcz się - sprawdziłem to na wstępie - niestety nie da się. Tylko
    > TIFF w IV ma wsparcie dla wielu stron przy skanowaniu.

    A czego używasz do generowania PDF? wirtualnej drukarki?

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 20. Data: 2009-11-12 15:34:27
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    cichybartko wrote:

    > A czego używasz do generowania PDF? wirtualnej drukarki?

    Otwierasz tego TIFFa w IV i robisz "zapisz jako"->"PDF".

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj