eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingProgram cosinusowej transformaty Fouriera › Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Date: Sun, 13 Mar 2011 22:36:06 +0000
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 88
    Message-ID: <iljgsq$sli$1@inews.gazeta.pl>
    References: <d...@t...googlegroups.com>
    <a...@p...googlegroups.com>
    <f...@4...com> <il2ugs$6p0$1@news.onet.pl>
    <i...@4...com>
    <8...@4...net> <il3c6c$uma$1@news.onet.pl>
    <n...@4...com> <il66tb$vbt$1@news.onet.pl>
    <il7eud$jo2$1@news.onet.pl> <il8c6g$17h$1@news.onet.pl>
    <ild456$tta$1@news.onet.pl> <ildsgv$jlr$1@news.onet.pl>
    <a...@n...gazeta.pl>
    <ilfklq$qp5$1@news.onet.pl> <ilg4ct$gse$1@inews.gazeta.pl>
    <ilg77v$qur$1@news.onet.pl> <ilh8an$9cl$1@inews.gazeta.pl>
    <ili7im$2d5$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 5acd7098.bb.sky.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1300055770 29362 90.205.112.152 (13 Mar 2011 22:36:10 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 13 Mar 2011 22:36:10 +0000 (UTC)
    X-User: septi
    In-Reply-To: <ili7im$2d5$1@news.onet.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-GB; rv:1.9.2.15)
    Gecko/20110303 Thunderbird/3.1.9
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:189409
    [ ukryj nagłówki ]

    On 13/03/2011 10:50, Sebastian Biały wrote:
    > On 2011-03-13 02:57, Andrzej Jarzabek wrote:
    >> No ale właśnie piszę - łączenie tego wszysztkiego w tym zastosowaniu
    >> jest wadą, bo niepotrzebnie komplikuje język.
    >
    > Algorytmy sa takie że czasem łaczą rozwiązania optymalne z różnych
    > dziedzin.

    Co jednak niewiele zmienia w kwestii, czy programowania funkcyjnego
    lepiej uczyć na małych językach stricte funkcyjnych, a programowania
    proceduralnego na małych językach stricte proceduralnych.

    > A klarowniej otrzymasz upychając częśc funkcyjną rozwiązania w język
    > niefunkcyjny bądź odwrotnie?

    Klarowniej będzie, jeśli studentom uczonym programowania proceduralnego
    pokazujesz rozwiązania proceduralne, a nie np. funkcyjne, w momencie
    kiedy nie znają podstaw programowania funkcyjnego.

    >> nieistotne szczegóły. Lepiej do nauki określonych klass zagadnień
    >> stosować małe, proste języki, które dobrze te zagadnienia wspierają bez
    >> kompromisów w celu wspierania innych rzeczy.
    >
    > Co prawda ten fragment można 10x łatwiej napisać lambdą, ale nie możemy
    > bo mamy Pascala. Natomiast cała reszta jes spoko.

    Przecież nie chodzi o to, żeby napisać łatwiej.

    >> No ale przecież masz małe i dobre języki do uczenia rzeczy na przecięciu
    >> programowania funkcyjnego i imperatywnego. Np. Scheme.
    >
    > I np Scala. I 0 wsparcia do Scali i 0 dydaktyków do Scheme. E nie. To
    > nie przejdzie.

    Nie wiem o jakie wsparcie chodzi, ale chyba nie zamierzasz przyjmować
    takiego kryterium "X jest dobrym językiem dydaktycznym" -> "ktoś uczy X
    na uczelni w Myciskach Niżnych".

    >> A ja mówię o tym, że żeby pisać poezję, najpierw dobrze jest opanować
    >> alfabet.
    >
    > Ten alfabet ma dziury. W C++ też, ale troche mniej.

    Do różnych literek masz różne czytanki.

    >> Ale przecież ja nie postuluję stosowania Pascala w przemyśle.
    >
    > To jest podstawowy problem dydaktyki: czy na pewno uczyć rzeczy
    > nieprzydatnych w jakiejś częsci czy może niewiele tracąc uczyć
    > przydatnych? Zazwyczaj "na drugim roku" należy na kusie C/C++ odkrecać
    > sposoby myślenia studenta np. "liczymy od 1" albo "jak wyjść z funkcji".
    > Traci się na to sporo czasu.

    A według mnie ważna część bycia sensownym programistą to umiejętność
    radzenia sobie z takimi pierdołami.

    >>> Standardowy Pascal to średniowiecze.
    >> I co za problem? Nie nadaje się do nauczenia jak wygląda lista albo jak
    >> działa quicksort?
    >
    > Quicksort tak.
    >
    > Lista nie bo dostajesz w łeb od razu jakimiś znaczkami "^".

    Nie rozumiem, o co chodzi z tymi znaczkami. I czy według ciebie raczej
    należy uczyć tego w języku bez "jakichś znaczków '^'" - i jaki to niby
    język? Bo chyba nie C++?

    > Nie. Ale wyjście w coś bardziej skomplikowanego rezalizuje sie i tak na
    > innych jezykach i zazwyczaj są to języki klamrowe. Wiedza o składni
    > pascala jest bezużyteczna. A jej wyjaśnienie zajmuje mase czasu.

    Wiedza o składni Pascala jest równie bezużyteczna ddla kogoś, kto
    programuje w języku klamrowym, co wiedza o tym, jak jest skonstruowana
    lista dwukierunkowa, dla kogoś, kto używa std::list czy innego
    java.util.LinkedList.

    > Jesli faktycznie chcemy wyrzucić skladnie padcala do śmieci to tak
    > naprawdę nie ma znaczenia jaki to będzie języki i też nijak na korzyśc
    > Pascala nic nie przemawia.

    Składnia to szczegół, ale przecież są inne języki o dużych walorach
    edukacyjnych o podobnej składni: Modula-2 i Ada.

    Ale przede wszystkim chodzi o to, że w ramach nauki dobrze się też
    zetknąć z różnymi rozwiązaniami, składniami i "design philosophies".
    Uczenie się tego to nie jest strata czasu, nawet jeśli danej składni nie
    będzie się używać w praktyce.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: