  • Data: 2011-03-11 21:13:37
    Temat: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Od: A.L. <l...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 11 Mar 2011 21:55:56 +0100, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Jako wykładowcy kilka lat. Obserwacje mam takie, że jesli student od
    >razu korzysta z np. szablonów w C++ to pozbawiając go tej możliwości
    >czuje że mu czegoś brakuje (mówie o studencie kumatym).

    Drogi Kolego, jezel istudent przychodzi na studia i nie ma pojecia o
    programowaniu, nigdy nie programowal, nei wie co to jest algorytm
    itede, to wpusczanei go w "templates" jest kompletnym nonsensem.

    Nauka PROGRAMOWANIA (nei jezyka) powinna byc maksymalnie od jezyka
    niezalezna, bo nauka programowania a nauka jezyka to dwie zupelnie
    inne rzeczy. Do nauki PROGRAMOWANIA jezyk powinien byc lekki, bez
    szczegolow technicznych, i prawie neiwidoczny i bez trudnych problemow
    technicznych ktore trzeba NAJPIERW wyjasnic. Z tego powodu wlasnei
    jezyk w rodzaju Scheme (czas wykladania - pol godziny) czy jezyk
    Pascal doskonale sie do POCZATKOWEGO nauczania PROGRAMOWANIA nadaja.

    Natomiast w sparwie "kumatosci - niekumatosci" - mialem takie
    przypadki ze przychodzili studenci w rodzaju "w czym ja to nei
    programowalwm i czego to ja nei programowalem" po czym z prostego
    kursu nauki PODSTAW PROGRAMOWANIA wylatywali z trzaskiem.

    Albowiem, jeszcze raz: najlepiej byloby nauczac PROGRAMOWANIA bez
    zadnego jezyka. Ale sie nie da.

    A.L.

    P.S> NA uczelni na ktorej wyroslem i gdzie pracowalem, "Podstawy
    Programowania" nadal sie wyklada przy pomocy Pascala. Przynajmniej tak
    bylo w zeszlym roku