  • Data: 2012-07-09 21:24:45
    Temat: Re: Profil aluminiowy - szukam
    Od: Padre <P...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Zdziwiłbyś się jakich metod używa się w diagnostyce klinicznej. Uzyskuje się wynik
    o kilka rzędów dokładniejszy niż urządzenie pomiarowe.
    > Konrad

    Ćwierć wieku temu pracowałem w laboratorium biochemicznym szpitala
    przygotowując odczynniki ale jako człowiek ciekawy wszystkiego
    interesowałem się również analizami szczególnie ze wiązało się to z
    kontaktem z całkiem sympatycznymi i młodymi paniami. Miedzy innymi
    zainteresowało mnie jedno badanie w którym wyniki zdradzały dziwną
    powtarzalność; 23,85 / 34,27 / 57,32 / 62,56. Tajemnica była bardzo
    prosta, otrzymany roztwór poddawało się pomiarowi prymitywnym
    kolorymetrem wyposażonym na wyjściu w mały i równie prymitywny analogowy
    nieliniowy wskaźnik wyskalowany od 0 do 10, po czym panie sięgały do
    tabeli i jak wskazówka była bardziej na 6 niż na 5 to wpisywały do karty
    pacjenta wynik np. 57,32 itd. :)

    Warto dodać że to laboratorium należało do najlepszej piątki
    laboratoriów w kraju :) Jak widać na przykładzie uzyskiwało wynik o trzy
    rzędy dokładniejszy niż urządzenie pomiarowe :)