  • Data: 2014-10-05 11:33:30
    Temat: Re: Procesory wielordzeniowe
    Od: Artur Miller <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-05 11:20, s...@g...com pisze:

    > OK, czas dostępu do cache jest argumentem przekonywującym. Zapomnijmy na chwilę o
    wielowątkowości/wielordzeniowości. A co w przypadku jeżeli mamy program, którego kod
    znacznie objętościowo przekracza pojemność cache'a? A z reguły tak jest. No i teraz w
    wyniku działania programu przy spełnieniu jakiś tam warunków mamy dłuuuugie skoki do
    innej części kodu? Nie mam zamiaru się tutaj wymądrzać i deprecjonować sensu
    pakowania cache'a do procka, ale czy zawsze ten mechanizm jest porządany? No bo w
    przypadku dłuuugich skoków o ile dobrze rozumiem pamięć cache powinna być
    przeładowana na nowy obszar kodu. No a to przeładowanie, to jakby na to nie patrzeć
    zaś komunikacja z pamięcią zewnętrzną, a co za tym idzie zaś trzeba na to trochę
    czasu... Bilans zysków i strat wydaje mi się może być przy spełnieniu pewnych
    warunków wręcz niekorzystny. Tak se gdybam...

    ale chodzi, ze ma być po polsku czy że na grupie? bo tu:
    http://en.wikibooks.org/wiki/Microprocessor_Design/C
    ache#Memory_Stall_Cycles
    jest wszystko ładnie rozkminione..

    @