  • Data: 2015-11-10 20:41:04
    Temat: Re: Procesor z USB udający device type UART
    Od: brak <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, November 10, 2015 at 4:15:34 AM UTC+1, Pszemol wrote:
    > Jak trudno jest udawać USB UART (np. taki jak w chipsach FTDI)
    > mając do dyspozycji 32-bitowy procesor z USB, np. ARM
    > (Cortex M3 firmy NXP, np. LPC1788 lub M4 LPC4088)?
    Zalezy to od posiadanej biblioteki/drvera itd. i ocywiscie jej
    jakosci.

    > Buduję urządzenie, które będzie podłączane do linuxa...
    > Będzie się komunikowało strumieniem danych dobrze
    > reprezentowanym przez coś ala UART i pasowałoby
    > się przedstawić do tego linuxa jako dodatkowy port...
    >
    > Mam więc opcję kupić gotowy chipset USB-UART i połączyć
    > z jego UARTem któryś UART z mojego Cortexa M3.
    Dokladnie takie rozwiazenie zastosowalismy na naszym
    module z kontrolerem Cortex-M czyli FT232 podpiete strona UART do
    kontrolera natomiast strona USB do Hosta z dowolnym OS-em.
    Kosztem ok 30 PLN uniknelismy zabawy z USB-CDC. Na kontrolerze Atmel-a
    piny USB sa jednoczesnie jedynymi pinami GPIO o "duzej" wydajnosci pradowej.

    BTW.
    Dlaczego nie mozesz bezposrednio polaczyc procesora z kontrolerem UART-em
    skoro ma to byc trwale/stale polaczenie?