  • Data: 2015-11-11 01:39:48
    Temat: Re: Procesor z USB udający device type UART
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Zbych" <z...@o...pl> wrote in message
    news:5642430f$0$702$65785112@news.neostrada.pl...

    > Partyzantka pełną gębą :-) Sprawdzi się jak masz podpięte tylko jedno
    > urządzenie CDC. Nie lepiej wyszukać urządzenie za pomocą udeva? Jest
    > dostępne API w c, można spokojnie znaleźć port urządzenia na postawie
    > numeru VID/PID, albo numeru seryjnego itp. Można też dostawać zdarzenia
    > związane z podłączaniem/odłączaniem urządzeń.

    Ach, tu mi uzmysłowiłeś że chciałem zapytać też o coś innego...
    A mianowicie identyfikację portów wielokrotnie powtórzonych.
    Innymi słowy mam płytkę wtykaną w USB, na płytce dwa UARTy.
    W porzo. Teraz chcę takich płytek mieć 5, każda po dwa UARTy.
    Jak zidentyfikuję która płytka jest na którym /dev/sda0...8 czy
    jak się one tam zwą? A po pierwotnej instalacji, coś się schrzani,
    pierun trzaśnie, serwisant płytkę wymieni, i jak wpasować nową
    aby widoczna była tak samo jak stara?

    Wprowadzić jakiś osobny identyfikator na jakimś obrotowym
    przełączniku? Czy da się to przemycić jakoś w samym USB?
    Jakiś design pattern dla linuxa i portów szeregowych?
    Widziałem np. kostkę XAR co robi USB -> Dual UART, pod
    Windows 7 pojawiają mi się na liście sterowników Port A i Port B.
    I można im przydzielić COM4 i COM5 na ten przykład...
    Czyli wiem że Port A i B to COM4 i COM5 ale gdybym tych
    płytek miał więcej, i wetknął wszystkie na raz a nie pokolei to
    nie miałbym pojęcia który jest A i B a który jest C i D lub E i F?