    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Procek i długie przewody wprost do portów - do praktyków
    Date: Thu, 04 Mar 2010 13:05:52 +0100

    > Może Cię zainteresuje.
    > Od 6 lat stosuję układy serii ADuM tam gdzie klasycznie wstawiało się
    > transoptory.
    > Zobacz:
    > http://www.analog.com/static/imported-files/data_she
    ets/ADuM1400_1401_1402.pdf

    > Robiłem kiedyś pętle prądowe z transoptorami pracującymi z prądem diody
    > 2mA (bo całe zasilanie 2 kanałów było z RS232), ale trzeba się sporo
    > namęczyć aby uzyskać 115kbps, a tu taniej (w mA) większa szybkość.

    Ja też stosowałem raz ADuM140x i bardzo mi się układy podobały ;) jest
    tylko jeden problem!! Przecież to jest normalny układ cyfrowy, ze
    sprzężeniem elektromagnetycznym... Wejście takiego układu IMHO trzeba
    zabezpieczać tak samo, jak wejście mikrokontrolera.... Autor nie szukał
    izolacji, tylko zabezpieczenie wejść... potem powstał pomysł, że
    transoptor może zastąpić zabezpieczenie, a Ty proponujesz zastąpienie
    transoptora ADuMem i dodanie zabezpieczeń na wejściu ;)...

    Konop